Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:11:31 GMT

توزیع ۵۰۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا در ۲ داروخانه اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۷۶۵۸

توزیع ۵۰۰۰ دوز واکسن آنفلوآنزا در ۲ داروخانه اصفهان

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا در داروخانه‌های اصفهان اظهار داشت: برای این امر پنج هزار دوز واکسن در اختیار دو داروخانه در اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این داروخانه در کنار دو مرکز پزشکی بیمارستان عیسی ابن مریم و خورشید قرار دارند، ابراز داشت: این داروخانه‌ها با نسخه پزشک و اراده کارت ملی دارو را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به آنفلوآنزا در اصفهان گزارش نشده است، افزود: البته این امر به معنای نبود بیماری نیست اما پیش بینی می‌شود رفتار بیماری کمتر شده است.

استفاده از ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا در اصفهان

وی در خصوص توزیع کیت‌های تشخیص سریع بیماری کرونا در اصفهان نیز گفت: وزارت بهداشت ۱۰ هزار کیت تشخیص سریع کرونا را تحویل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داده است.

فدایی با بیان اینکه کیت‌های تشخیص سریع در طرح «حافظان سلامت محلات» و همچنین مراکز ۱۶ ساعته مورد استفاده قرار می‌گیرد، اضافه کرد: پاسخ تست این کیت‌ها پس از ۲۰ دقیقه اعلام خواهد شد و برای بیماران مبتلا تصمیم گیری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر با اعمال محدودیت‌های کرونایی شاهد نزول زوند ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان اصفهان رو به رو هستیم، ادامه داد: چنانچه مردم همکاری داشته باشند می‌توان در چند ماه آینده به خوبی شرایط را مدیریت کرد و زندگی را به روال عادی برگرداند.

هنوز سیاست وزارت بهداشت برای استفاده از داروی کرونا مشخص نیست

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه دو داروی تولید و تایید شده کرونا تاثیرات خوبی را در روند بهبود بیماران مبتلا به این بیماری داشته است، ابراز داشت: هنوز سیاست وزارت بهداشت در خصوص استفاده از این دارو مشخص نشده است.

پلاسما درمانی حذف نشد

وی همچنین در خصوص روند استفاده از روش پلاسما درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا گفت: همکاران پزشک که مشغول انجام درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند، اظهار می کنند پلاسما درمانی در مطالعات علمی اثر بخشی قابل توجهی در درمان کرونا ندارد و بعد از گذشت چند ماه و استفاده از این روش به اثرات آن خوش بین نیستند.‌

فدایی تصریح کرد: البته همچنان این روش درمانی در بیمارستان‌های اصفهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و حذف نشده است.

کد خبر 5094523

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس آنفلوانزا واکسن آنفلوانزا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تست تشخیص کرونا پلاسما درمانی ویروس کرونا شیراز آمار کرونا بوشهر آیت الله یزدی شیوع کرونا گرگان کرمانشاه شهرکرد مجلس شورای اسلامی محدودیت های کرونایی تبریز شهرستان کرج عکس استانها بیماران مبتلا تشخیص سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، در پاسخ به سوالی درباره اینکه با فروش اینترنتی دارو موجب ایجاد مافیا نمی‌شود، افزود: هدف از ابلاغ آئین نامه این طرح آن بود که مردم راحت تر به دارو دسترسی داشته باشند، همانطور که مردم مواد غذایی را به راحتی بر بستر اینترنت سفارش می‌گذارند و تهیه می‌کنند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند داروی خود را از داروخانه مدنظرشان تهیه کنند، سپس انتقال دارو با شماره پیگیری انجام می‌شود و پیک اطلاعی از داروها ندارد. در این روش انتقال داروها در بسته بندی‌هایی قرار دارد که محتویات آنها مشخص نیست و مسئولیت دارو و محتویات آن به عهده داروساز مسئول فنی داروخانه است، پیک مربوط به سکو اینترنتی هم با شماره پیگیری داروها را بسته بندی شده تحویل می‌گیرد و تحویل بیماری که دارو را سفارش داده قرار می‌دهد.

کد خبر 6094731 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟