Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@14:12:39 GMT

ویسل یا اولسان؛ چه تیمی صعود می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۷۷۴۰

ویسل یا اولسان؛ چه تیمی صعود می‌کند؟

مربی ایرانی - اتریشی می‌گوید که تیم ویسل کوبه فوتبال منظم تری را ارائه می‌کند و شانس بیشتری برای صعود دارد.

به گزارش ورزش سه، جهانیار محبی دستیار ایرانی افشین قطبی در تیم شیجیاژوانگ است. او که یکی از مربیان لژیونر ایرانی محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرنگار ما به لیگ قهرمانان آسیا پرداخته و به خصوص درباره بازی نیمه نهایی و فینال لیگ قهرمانان اظهار نظر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مربی ایرانی - اتریشی اعتقاد دارد که تقابل اولسان و ویسل، دوئل تیم های سرعتی و منظم است که هر کدام، می‌تواند دیدار سختی را برای پرسپولیس رقم بزند. این گفتجو را در ادامه می‌خوانید:

 

* لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کنید؟
همانطور که میدانید امسال، سال کرونا بود و خیلی از لیگ ها و تیم ها دچار مشکل شدند چون برنامه بازی ها برای مدت زیادی مشخص نبود. مشخص نبود چند بازی باید انجام شود، لیگ نرمال برگزار می‌شود یا پلی اف خواهد بود. خیلی از باشگاه ها برای آوردن بازیکنان خارجی شان از کشورهای مبدا خیلی مشکل داشتند و یک حالت خیلی استثنائی بود نسبت به سال های دیگر. برای همین از نظر روحی و روانی برای همه کسانی که در فوتبال در منطقه شرق کار میکردند هم بازیکن و هم کادرفنی مشکل بود و این یک نقطه ضعف بود. برای لیکی مثل ژاپن، تصمیم گرفتند لیگشان را برگزار کنند و تیمی سقوط نکند و در چین بازی ها به حالت تورنمنت به انجام رسید. تمام این ها سبب شد تا کیفیت بازی کاهش یابد، من در واقع انتظار داشتم که کیفیت بازی ها خیلی بیشتر از این باشد.

 

* از چهار تیمی که صعود کردند، کدام یک عملکرد بهتری داشته‌اند؟
من بیجینگ گوآن را به خاطر حضور در سوپرلیگ چین کاملا میشناسم. با سوون سامسونگ هم در دوبی یک بازی انجام دادیم و ویسل کوبه را هم کاملا در جی لیگ دنبال کرده‌ام اما از اولسان کمترین شناخت را دارم. من فکر می‌کردم امروز بیجینگ و ویسل کوبه در نیمه نهایی حضور داشته باشند. اما در مجموع فکر می‌کنم که ویسل کوبه تیم بهتری است، شاید زیاد جام نبرده باشد اما در سال های اخیر به خاطر سرمایه گذاری و جذب بازیکنان و نظم و انضباطی که همیشه از تیم های ژاپنی سراغ داریم، از همه برای صعود به فینال شایسته تر بوده.

 

 

* در بازی نیمه نهایی استراتژی تیم ها چه خواهد بود؟
بازی حذفی است و معمولا مربیان و بازیکنان در چنین شرایطی کمترین ریسک را می‌کنند. چون ممکن است یک گل زده و بازی بسته شود و هیچ حرکتی از سوی تیم ها دیده نشود. اما به صورت کلی من دوباره حرفم را تکرار می‌کنم؛ فوتبال ژاپن فوتبالی است که دوست دارد مالکیت توپ زیادی داشته باشد، موقعیت زیادی خلق کند، پرس شدیدی انجام دهد. اما فوتبال کره جنوبی در سال های اخیر، بیشتری فیزیکال بازی می‌کنند و تلاش می‌کنند حریف را از دور بازی خارج کنند و من فکر کنم برای بازی امروز هم به همین شکل باشد که اولسان تلاش کند تا وسط زمین را از حریف بگیرد و انتقال سریع از دفع به حمله داشته باشد. فکر می‌کنم مالکیت به ویسل کوبه برسد اما این به این معنی نیست که در بسیاری از دقایق اولسان بازی را دیکته نکند. من فکر کنم بازی خیلی نزدیک باشد مگر این که اتفاق عجیبی در دقایق اول رخ دهد.

 

* درباره بازیکنان خارجی ویسل کوبه چه نظری دارید؟
من فکر میکنم بازیکنان خارجی که ویسل کوبه به خودشان اضافه کردند و نه فقط اینیستا، در استراتژی کلی تیمشان خیلی قشنگ آداپته شده‌اند و خیلی نسبت به تیم های دیگر تاثیرگذارتر بودند. ما در تیم بیجینگ گوان هم دفاع کره ای را دیدیم که از تاتنهام هم پیشنهاد داشت اما نتوانسته بود خودش را با تیم هماهنگ کند و من فکر میکنم تیم ویسل کوبه بطور کلی بازیکنان خارجی که جذب کردند بالای ۸۰ درصدشان توانسته اند با استراتژی که تیم دارد آداپته شدند و این باعث شده در بازی ها شانس کمی به تیم مقابل بدهند و جلوی سوون سامسونگ هم همین بوده و من فکر میکنم تیم سوون سامسونگ تیمی نبود که به سمت قهرمانی حرکت کند و من پیش بینی میکردم ویسل کوبه حذفش کند‌.

 

* پیش بینی می‌کنید چه تیمی به فینال صعود کند؟
پیش بینی کار بسیار سختی است، ممکن است هر  اتفاقی بیفتد اما من شانس را به ویسل کوبه می‌دهم. اگرچه اولسان بیجینگ را حذف کرد اما فراموش نکنیم بیجینگ اشتباهات زیادی در شکل بازی اش داشت و حتی اگر این تیم هم بالا می‌آمد من شانس را به ویسل می‌دادم. ویسل نوع فوتبال متفاوتی دارد و بازیکنان تاثیرگذاری را در ترکیب خود می‌بیند. به نظر من بازی پایاپای خواهد بود و بهره وری از موقعیت، تیم پیروز را مشخص خواهد کرد. همه می‌دانند که اولسان مهاجم بسیار خوب و چارچوب شناسی دارد اما ویسل کوبه تیم تر است و استراتژی قوی تری دارد.

 

 

* آیا تغییر مکان از شرق به غرب در بازیکنان ژاپنی و چینی و کره ای تاثیر منفی داشته است؟
اگر شرایط بازی طوری بود که تیم ها پرواز می‌کردند، بعد از چند روز به میدان می‌رفتند، بعد برمی‌گشتند شرق آسیا و دوباره همین روال، چیزی که می‌گفتید درست بود اما الان چند هفته است که آن ها در قطر با ساعت محلی تمرین می‌کنند و به وضعیت هتل  و غذاها عادت کرده‌اند. در دنیای حرفه ای، این کیفیت هست که خودشان را آداپته کنند. ما الان در کنار سرمربی، آنالیزورها و مربیان زیادی را می‌بینیم که هر کدام متخصص یک کاری هستند و نوع تمرین، غذا خوردن، ساعت کاری و... را تعیین می‌کنند تا ورزشکار بیشترین بازدهی را در بدترین شرایط داشته باشد. بنابراین من فکر نمی‌کنم تغییر مکان، خیلی اثری داشته باشد. ما حتی در لیگ های دوی ژاپن، کره و چین هم میبینیم که تمام تمرینات با جی پی اس کنترل می‌شود و برنامه ریزی طوری است که حتی کار مصدومیتی پیش رو باشد، کنترل شده باشد. گاها تمریناتی هست که برای جلوگیری از مصدومیت انجام می‌شود.

کره جنوبی اولسان هیوندای ویسل کوبه ژاپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کره جنوبی اولسان هیوندای ویسل کوبه ژاپن بازیکنان خارجی ویسل کوبه من فکر بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود

سرمربی رئال مادرید پس از تساوی تیمش مقابل بایرن مونیخ در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا از شاگردانش تمجید کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلو آنچلوتی که شاگردانش شب گذشته (سه‌شنبه) در تقابل با بایرن مونیخ در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به تساوی 2-2 در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا دست یافتند، پس از این بازی گفت: تعهد تیم شگفت‌انگیز بود، به خصوص در مقطع پایانی بازی که بازیکنان ما سعی کردند به تساوی برسند. بایرن بهترین عملکرد خود را نشان داد و ما فقط در مقطع‌هایی از بازی خوب بودیم. بهترین لحظه بازی برای ما زمانی بود که گل خوردیم. ما توپ و میدان زیادی در اختیار داشتیم، اما آنها به دنبال راهی برای خروج از بن‌بست بودند و موفق به ثمر رساندن دو گل شدتد. این یک نتیجه خوب است و به ما برای بازی برگشت اعتماد به نفس می‌دهد. با این نتیجه تساوی هر اتفاقی در بازی برگشت ممکن است، رخ دهد چون بایرن بازیکنان بسیار باکیفیتی دارد.  

وی افزود: این تقابل همچنان همان تقابلی است که دیروز بود. کارهایی که بایرن کرد، شگفت‌زده‌مان نکرد چون آنها بازیکنان بسیار باکیفیتی در ترکیب‌شان دارند که می‌توانند به حریف‌شان ضربه بزنند. متأسفانه آنها در زمانی دروازه ما را گشودند که ما در بهترین فرم و شکل خود بودیم. پس از آن با تلاش و مشارکتی که بازیکنان تعویضی ما داشتند، ما موفق شدیم نتیجه را به تساوی بکشانیم.

سرمربی رئال مادرید تصریح کرد: ما در حالی به این نقطه از فصل رسیده‌ایم که حالا شانس زیادی برای بازی در فینالی دیگر را داریم. وقتی صاحب توپ هستیم باید خوب حمله کنیم و وقتی توپ را در اختیار نداریم باید خوب دفاع کنیم. ما سعی می‌کنیم اینطور عمل کنیم چون در جریان بازی همیشه مالکیت توپ را در اختیار نداریم. بیایید امیدوار باشیم که در بازی برگشت اینطور عمل کنیم. بازی برگشت در برنابئو دشوار خواهد بود چون ما مقایل تیمی فوق‌العاده بازی می‌کنیم و شانس هر دو تیم برای صعود به فینال کاملاً برابر است، اما هواداران در بازی برگشت قطعاً به ما کمک خواهند کرد.

وی همچنین در تمجید از بال برزیلی‌اش که در این بازی هر دو گل رئال مادرید را به ثمر رساند، اظهار داشت: وینیسیوس می‌تواند به عنوان یک مهاجم بازی کند چون یاد گرفته بدون توپ خوب حرکت کند و به خط دفاع حریف حمله کند. او جلوی دروازه خیلی خونسرد است. مطمئناً شما به یک بازیکن خط میانی نیاز دارید که بتوانید در صحنه گل اول، آن توپ را گل کنید  (اشاره به پاس تونی کروس).

پرس در اندیشه تغییر ساختار مالکیت باشگاه رئال مادرید

کارلتو در ادامه درباره هافبک آلمانی‌اش خاطرنشان کرد: این برای تونی کروس کاملاً طبیعی است که یکی از بهترین پاسورها باشد. او یکی از بهترین هافبک‌هایی که چنین ویژگی‌هایی دارند. ما می‌خواستیم بازی را بهتر کنترل کنیم چون بازپس‌گیری توپ از بایرنی‌ها دشوار بود، اما هیچکس مثل کروس روی توپ کنترل و تسلط نداشت.

آنچلوتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تأکید کرد: ما هویت چندان روشنی نداریم. امروز نمی‌خواستیم دفاعی بازی کنیم، اما بازی را دفاعی شروع کردیم. باید با شدت بیشتری دفاع می‌کردیم، مثل 120 دقیقه تقابل‌مان با منچسترسیتی، اما در ادامه روند بازی‌‌مان تغییر کرد.

سرمربی ایتالیایی رئال مادرید همچنین درباره هافبک انگلیسی‌اش که در این بازی روی فرم و شکل خوبی نبود، اظهار داشت: بلینگام به بهترین فرم خود بازخواهد گشت. او مصدومیتی داشت که به طور قابل‌توجهی روی عملکردش تأثیر گذاشته بود. جود در بهترین حالت خود نبود، اما او خیلی زود به بهترین فرم خود بازخواهد گشت و برای بازی برگشت صد درصد آماده خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امید جدید پرسپولیسی‌ها برای صدرنشین: ذوبِ شکست‌ناپذیر!
  • انریکه: در برگشت تیمی متفاوت خواهید دید
  • حیدری: استقلال با این سبک فوتبال قهرمان هم شود فایده‌ای ندارد/ ‌رضاوند چه گلی بر سر تیم زده که همیشه فیکس است؟
  • ادین ترزیچ: فقط در صورت صعود شایسته تعریف و تمجید هستیم
  • حیدری: استقلال با این سبک فوتبال قهرمان هم شود فایده‌ای ندارد/رضاوند چه گلی بر سر تیم زده که همیشه فیکس است؟
  • ده روسی: رم می‌تواند اولین تیمی باشد که بایرلورکوزن را شکست می‌دهد
  • در رئال باور داریم تیمی بهتر از ما وجود ندارد
  • رئال مادرید، الگویی برای استقلال و پرسپولیس که جام می‌خواهند 
  • آنچلوتی: تعهد تیمی‌مان شگفت‌انگیز بود
  • ده‌روسی: باید از روحیه لورکوزن بترسیم!