Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:43:55 GMT

کرونا در سوئد؛ استعفای پرستاران افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۷۷۵۵

کرونا در سوئد؛ استعفای پرستاران افزایش یافته است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، سوئد که از جمله کشورهای به شدت متاثر از ویروس کرونا است در پی افزایش استعفای نیروی پرستار، با کمبود نیروس متخصص روبرو است.

«سینوا ریبرو» (Sineva Ribeiro) رئیس انجمن متخصصان بهداشت این کشور اسکاندیناوی می‌گوید اوضاع "وحشتناک" است. وی در یک مصاحبه تلفنی گفت: «حتی پیش از موج نخست شیوع همه گیری کووید -۱۹ در ماه مارس (اسفند)، کمبود پرستار متخصص، از جمله در بخش‌های آی سی یو وجود داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر نشان می‌دهد که حتی کشورهایی با نظام منحصر به فرد مراقبت بهداشتی وجود دارند که اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با کووید -۱۹ هستند. در هفته جاری ظرفیت مراقبت‌های ویژه استکهلم (پایتخت سوئد) تا ۹۹ درصد تکمیل شد و شهر را به وحشت انداخت به گونه‌ای که این کشور خواستار کمک‌های خارجی شد.

اما حتی اگر تعداد بیشتری تخت مراقبت‌های ویژه فراهم شود، نگرانی بزرگتر این است که آیا سوئد به‌اندازه کافی پرستار ماهر برای مراقبت از بیماران کرونایی را دارد.

ریبرو می‌گوید که در ماه می (اردیبهشت)، اعضای اتحادیه پرستاران نسبت به یک وضعیت غیرقابل تحمل هشدار دادند. وی گفت: «در حال حاضر تعداد پرستاران ماهر نسبت به بهار کمتر شده و این امر حتی در شرایطی که ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه هم افزایش یابد تغییری ایجاد می‌کند».

ریبرو افزود: «کارکنان بیمارستان‌ها در وضعیت به شدت ناامیدکننده‌ای بسر می‌برند و استعفا را تنها راه نجات می‌دانند». یک نظرسنجی انجام شده در سوئد نشان داد که در ۱۳ منطقه از ۲۱ منطقه این کشور، استعفا در مشاغل مربوط به مراقبت‌های بهداشتی در حال حاضر نسبت به یک سال قبل افزایش یافته و ماهیانه ۵۰۰ نفر است.

همزمان «ایرن سونونیوس» (Irene Svenonius) شهردار استکهلم می‌گوید که اوضاع "بسیار متشنج" است. وی روز جمعه اذعان داشت که کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی بیش از اندازه کار می‌کنند و نیازی به افزودن پرسنل وجود دارد. اما مشخص نیست که این ظرفیت اضافی از کجا خواهد آمد.

دولت سوئد از نیروهای مسلح درخواست کادر مراقبت‌های بهداشتی کرده، هرچند مشخص نیست که ارتش منابع لازم برای کمک به آن‌ها را دارد. در عین حال، گزارش شده است که بیش از ۱۰۰ کارمند از یک بیمارستان کودکان به بخش‌های مراقبت ویژه اعزام شده‌اند، به این معنی که کودکانی که قرار بود تحت عمل جراحی غیراضطراری قرار بگیرند اکنون مجبور به انتظار هستند.

سوئد که از زمان آغاز گسترش همه گیری ویروس کرونا از برقراری مقررات قرنطینه خودداری کرده بود، حال به سایر کشورهای شمال اروپا متوسل شده است. روز شنبه فنلاند همسایه شرقی این کشور اعلام کرد که با آزادسازی فضا برای بیماران بخش مراقبت‌های ویژه آماده کمک رسانی است.

از سوی دیگر، موج دوم کرونا در سوئد دیرتر از دیگر کشورها آغاز شد و هنوز به پایان نرسیده است. اما نگرانی اصلی این است که با وجود گام‌های علمی که به پزشکان اجازه می‌دهد کووید -۱۹ را بهتر درک و درمان کنند، پرستار لازم برای استفاده عملی از این دانش وجود ندارند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بخشی از مشکل کمبود پرستار به این دلیل است که پرستاران به دلیل پایین بودن سطح دستمزد، تمایلی در به خطر انداختن جان خود ندارند. یک دستیار پرستار بخش مراقبت‌های ویژه در مصاحبه با بلومبرگ گفت که از کارش استعفا داده زیرا نمی‌توانست با پرداخت ۳۳۶۰۰ دلار حقوق سالانه، زندگی خود را تامین کند.

براساس آمارهای تارنمای «ووردو میترز» (worldometers.info) سوئد تاکنون ۳۲۰ هزار مورد ابتلا به کووید -۱۹ و ۷ هزار ۵۱۴ جان باخته را به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها کرونا سوئد پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سوئد کرونا سوئد اخبار کنکور مراقبت های ویژه بخش مراقبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای ناگهانی فرمانده یگان « اشباح » ارتش اسرائیل

منابع عبری چهارشنبه شب گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی صهیونیست‌ها، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.   با طولانی شدن جنگ و به اذعان محافل عبری با گذشت ۷ ماه از جنگ در جنوب و شمال اراضی اشغالی که بدون هیچ دستاورد محسوسی برای صهیونیست‌ها عجین شده است اکنون، شکاف‌ها و اختلافات با کناره‌گیری فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی تل آویو به علت ناکامی در جنگ غزه رنگ و بوی جدی‌تری گرفته است.   منابع خبری گزارش دادند که پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، فرمانده یگان ویژه «رفائیم» نیز به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.   پیش از این، شبکه خبری المیادین چهارشنبه شب به نقل از منابع عبری زبان گزارش داده بود که فرمانده یگان ویژه «رفائیم» که از آغاز حمله زمینی به غزه به طور پیوسته و مداوم در این باریکه جنگیده است، به دفیر حیفر فرمانده مافوق خود ابلاغ کرده که قصد دارد استعفا دهد.   در همین ارتباط، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت اعلام کرد که فرمانده یگان ویژه اشباح در ارتش رژیم صهیونیستی که هم اکنون در نوار غزه مستقر است، به طور ناگهانی از سمت خود استعفا داده است.   به نوشته این روزنامه عبری، این فرمانده صهیونیستی هم به دو افسر ارشد دیگر یعنی مسئول شعبه اطلاعات نظامی ارتش و فرمانده منطقه مرکزی ارتش پیوست که تصمیم به استعفا گرفتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان « اشباح » ارتش اسرائیل
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش رژیم صهیونیستی
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • استعفای فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم اسرائیل
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی