Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری نسبت به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد واکنش نشان داد و از شهردار تهران خواست ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر به عمل آورد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران طی تذکری گفت: مدتی است خانه پدری جلال آل احمد خوابگاه معتادان متجاهر شده است و تذکری در این زمینه به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می‌دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حفظ میراث فرهنگی از جمله وظایف مهم مدیران ملی و محلی است که متعلق به نسل حاضر و آینده است.

فراهانی تأکید کرد: فرزندان ما به درستی انتظار دارند تا مهم ترین نمادهای هویت ملی و محلی آنان را به نکویی حفظ و نگهداری کرده و این امانت را با صحت و آراستگی به نسل‌های بعدی تحویل دهند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این میان خانه پدری جلال آل احمد همان جایی که این روشنفکر درد آشنا معاصر در آنجا زیست و زندگی کرد و به بالندگی رسید یکی از خانه‌های میراث فرهنگی در محله سنگلچ تهران است که سال‌ها قبل توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وقت تملک شد اما فسوس پاتوق کارتن خواب‌ها شده است.

فراهانی تصریح کرد: خانه‌ای که قرار بود به عنوان خانه باستان شناسان ایران باشد و مامن روشنفکران دردآشنا باشد امروز به گونه‌ای تبدیل شده که معتادان آن را تخریب کرده و برای ایجاد گرما درب‌های اتاق‌ها را کنده طعمه آتش در وسط اتاق‌ها می‌کنند و آن جا را مملو از زباله کرده‌اند.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران افزود:  بر این اساس به عنوان نماینده شریف مردم تهران در اجرای بند3 ماده 80 قانون شوراهای کشور در مورد حفظ میراث فرهنگی به وزیر گردشگری و میراث فرهنگی تذکر می‌دهم و از شهردار تهران  می‌خواهم ضمن مذاکره با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری زمینه را برای خرید، حفظ و نگهداری و بازسازی این بنای فاخر به عمل آورده تا بتوان آن را به نسل آینده تحویل دهیم.

مظاهریان: بودجه 1400 شهرداری تهران اجتماعی‌تر می‌شود/لزوم تغییر رویکرد درباره فعالیت دستفروشانطلایی: ادعای شهردار تهران دروغ بزرگی استاحتمال افزایش 20 تا 25 درصدی بودجه شهرداری تهران در سال 1400

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران خانه پدری جلال آل احمد شورای شهر تهران میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولین تصاویر از حضور آتیلا حجازی در تمرین استقلال تهران | بازگشت به خانه پدری
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود