Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:20:19 GMT

کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۹۵۷۹

کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» نوشته جیسون ویتاکر به‌تازگی با ترجمه مینو میرزایی توسط انتشارات ثانیه منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات راتلج منتشر شد.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید بسیاری از دیدگاه‌های انتقادی در مورد غول‌های فناوری را در اثر خود معرفی کرده و این‌مساله را تشریح کرده که فناوری چگونه الگوهای رفتاری ما را تغییر می‌دهد، به‌ویژه با در نظرگرفتن این‌مسئله که ما روزنامه‌نگاری را چه‌طور به کار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتاکر معتقد است تغییر مسیر از تولیدکنندگان رسانه به توزیع‌کنندگان، عواقب فوق‌العاده مهمی در آینده روزنامه‌نگاری داشته، اما این گفته به‌معنی قصد شرکت‌های فناوری‌بزرگ برای خرد کردن رسانه‌ها نیست. هرچند یکی از نتایج آن، از بین رفتن اعتماد به نفس در رسانه‌های اصلی بوده که نشان می‌دهد حوزه عمومی تا چه‌حد ناپایدار است؛ به‌ویژه در آشوب‌های وسیعی که در برابر عقاید ریشه‌دار، شکل می‌گیرند، مانند آنچه که در رای‌گیری برای برگزیت یا انتخاب دونالدترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور رخ داد.

از جمله‌مسائلی که ویتاکر در این‌کتاب تشریح کرده، دلایل نهایی مشکلات حوزه عمومی در رسانه‌های قدیمی است.

این‌کتاب با ۲۶۸ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5094640 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: روزنامه نگاری ترجمه هوش مصنوعی معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب و کتابخوانی جایزه جلال آل احمد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ترجمه درگذشت چهره ها ادبیات جهان وهابیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سروش ویروس کرونا ادبیات ایران آیت الله یزدی روزنامه نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «چشم ها تنها برای دیدن نیستند» نوشته مصطفی عظیمی‌فر به تازگی توسط انتشارات سیب کال در اهواز منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این‌کتاب روایت یک روز از زندگی نویسنده‌ای را بیان می‌کند که پرسش‌گرانه محیط و جامعه اطراف خود را بررسی کرده و از میان لایه‌های سطحی و موضوعات روزمره زندگی به مفاهیمی عمیق دست می‌یابد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

همان‌گونه که در ابتدا گفتم بیدارشدن و سلام دادنم به روز جدید آن هم با آرامش و مهربانی، ارتباطی با مرفه بودن یا بی درد بودنم ندارد.

شما اگر انسانی را می‌بینید که در آرامش روزگار می‌گذارند دلیل بر این نیست که رنجی نداشته باشد. نه آدم‌ها همیشه رنج دارند؛ اما گاهی رنج های موجود قابل تحمل تر از دردهای گذشته هستند و این دلیل آرام بودن است.

اصلاً ما چاره ای جز داشتن آرامش نداریم یعنی حتی شخصی که در اوج رنج ها قرار دارد، باید همواره آرامشش را حفظ کند.

شاید بگویید این یک شعار توخالی است. ولی از شما می‌پرسم؛ چگونه می توان از چنگال رنجی سخت، بدون حفظ آرامش و تلاش برای ارتقای آن آرامش رهایی یافت؟

این‌کتاب در ۱۰۶ صفحه، شمارگان ۲۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093897 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • حمایت جایزه پولیتزر از دانشجویان پوشش دهنده اخبار اعتراض‌ها
  • تجمع دانشجویان فرانسوی مقابل مدرسه عالی روزنامه نگاری
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟