Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@23:07:44 GMT

صالحی: چرا از موجودیت دانشگاه آزاد دفاع نمی‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۰۹۶۹۱

صالحی: چرا از موجودیت دانشگاه آزاد دفاع نمی‌شود؟

یک عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات کارکنان اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: چرا کسی به این جامعه عظیم دانشگاهی توجه نمی کند؟

به گزارش ایسنا، مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس ضمن محکوم کردن شعرخوانی سخیف اردوغان اظهار کرد: امروز می خواهم منعکس کننده دردهای قشر مظلوم اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی باشم، دانشگاهی با ۳۰ هزار عضو هیات علمی تمام وقت، ۳۵ هزار کارمند و ۲۵ هزار هیات علمی پاره وقت و حق التدریس که روی هم رفته ۹۰ هزار نفر و حدود ۲۷۰ هزار خانوار هستند که از دانشگاه آزاد ارتزاق می کنند، در این مجلس داد همه گروه ها زده شده از جمله نهضتی ها، حق التدریسی ها و دیگران، اما هیچکس نبود از حق دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همکاران یا خودشان فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستند یا یکی از افراد نزدیک آنها. الحق و الانصاف کدام یک از شما از موجودیت دانشگاه آزاد دفاع کرده اید؟ چرا کسی به این جامعه عظیم دانشگاهی توجه نمی کند؟ متوسط حقوق اعضای هیات علمی و کارمندان دانشگاه آزاد نصف دانشگاه دولتی است، در صورتی که سطح علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد نه تنها کمتر از دانشگاه دولتی نبوده، بلکه در حد آنها و شاید بیشتر هم باشد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: از طرفی میزان دریافت حقوق و مزایای آن ها به اندازه ای رسیده که شاید در حد یک کارگر مناطق نفتی هم نباشد، بودجه سالانه دانشگاه آزاد میان ۲۲۰۰ الی ۲۴۰۰ میلیارد تومان است، که به همین اندازه از بنیاد شهید طلبکار است، چرا ورود نکرده و از حق دانشگاه دفاع نمی کنید؟ ۳ درصد حق بیمه بیکاری از ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد از حقوق اعضای هیات علم و کارمندانش کسر شده است، اما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است، به همین دلیل این افراد تابع قانون کار هم نیستند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي اعضای هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۰۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس اعلام سامانه نشریات دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، چهار نشریه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با عناوین «نوین دارو، دانش‌پژوه، دنیای نوین سلول و ردپای زیست‌فناوری» میان ۱۱نشریه دانشجویی برتر دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفتند.

حمیدرضا فاطمی پور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار آنا اظهار کرد: چهار نشریه دانشجویی این واحد دانشگاهی میان نشریات برتر این دوره قرار گرفتند که سهم واحد رودهن حدود ۴۰ درصد نشریات برتر دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور است.

وی افزود: بحث رتبه‌بندی نشریات از موضوعات مهم دانشگاه بوده که بر اساس شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند. اکنون نظارت بهتر و بیشتر بر فرآیند ارزیابی کیفیت نشریات در دستور کار قرار دارد. کمک به نشریات دانشجویی برای تولید و بارگذاری مطالب در سایت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای سطح کیفی و کمی نشریات دانشجویی هدف اصلی این دوره است.

به گزارش آنا،‌ چهار نشریه دو ماهنامه نوین دارو به صاحب امتیازی کیمیا سادات سجادی، مدیر مسئولی رضا قاسمی و سردبیری رکسانا شاهمرادی شامکان، فصلنامه دانش‌پژوه به صاحب امتیازی علی صفایی، مدیر مسئولی محمدعلی شیرزاده و سردبیری هادی حسن‌پور، فصلنامه دنیای نوین سلول به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی مائده جعفری ماسوله و سردبیری سارا جواهری و فصلنامه رد پای زیست‌فناوری به صاحب امتیازی امیر حشمتیان، مدیر مسئولی ریحانه السادات میرافضل و سردبیری ریحانه نهالی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • برتری ۴ نشریه دانشگاه آزاد رودهن میان نشریات دانشجویی واحد‌های دانشگاهی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه به میزبانی دانشگاه تهران
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان