دستمزد5میلیاردی برای بازی درپایتخت!
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۰۷۳۹
مجموعه «پایتخت» اینشبها برای چندمینبار به روی آنتن تلویزیون رفته است و همزمان خبرهایی از ساخت فصل جدیدش منتشر شده است. کیفیت بالای پایتخت باعث شده که این مجموعه به یک برند در سریالسازی تبدیل شود. ناطقان: صبح نو نوشت: مجموعه «پایتخت» اینشبها برای چندمینبار به روی آنتن تلویزیون رفته است و همزمان خبرهایی از ساخت فصل جدیدش منتشر شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پایتخت یک
پایتخت ترکیب بازیگران مناسبی داشت. از یک طرف آنها به لحاظ تکنیکی بازیگرانی قوی بودند و از سوی دیگر به جز علیرضا خمسه هیچکدام برای مخاطب کشفشده نبودند. تنابنده و مهرانفر برای اکثر مردم چهرهای بکر بودند که میتوانستند آورده جدیدی داشته باشند.
قصه پایتخت همانطور که از اسماش مشخص بود قصه سفر یک خانواده صمیمی مازندرانی به تهران بود. سفری که با حواشی و اتفاقات متعددی همراه میشد. یکی از امتیازات متعدد این مجموعه در روان بودن قصه بود.
از طرفی، همانقدر که تعداد داستانکها و گرهها زیاد بود، اما باز شدن و حل مشکلات هم به سرعت رخ میداد. یعنی مخاطب به محض نگران شدن برای خانواده معمولی، به سرعت خیالش راحت میشد. در گذشته هم کاراکترهایی از شهرها و با گویشهای مختلف در قاب سیما تصویر شده بودند، اما باید گفت یقینا پایتخت یکی از بهترین آنها بود. دیگر امتیاز فیلمنامه پایتخت نمایش یک خانواده ساده، صمیمی، سالم
و ایرانی بود.
پایتخت دو
پس از یک سال وقفه از پخش فصل اول پایتخت، سیروس مقدم به سراغ ساخت ادامه این مجموعه رفت. برخلاف دیگر نمونهها که معمولا در فصل دوم با ضعف ساختاری همراه میشود، باید گفت به جرات میتوان فصل دوم پایتخت را بهترین فصلاش دانست. قصه و داستانکها تقویت شدند. کاراکترها و شخصیتپردازی آنها ارتقا پیدا کرد.
لهجه بازیگران پختهتر شد و نهایتا فصل دوم یک قصه جذاب، خانوادهمحور و مورد احترام شد. سکانسهای قسمتهای ابتدایی در خانه نقی و سپس سکانسهای قسمتهای پایانی در لنج بسیار جذاب و بدیع بود.
پایتخت سه
پایتخت سه قصه شلوغتری به نسبت فصلهای قبلی داشت. فصل سه را باید آغاز پیدایش رگههایی از تغییر کاراکترها در پایتخت بدانیم. این تغییرات بیش از همه در نقی محسوس است. او به مرور از یک فرد ساده به مردی با انباشتی از غرور، عقده و لجبازی تبدیل میشود. البته اگر بخواهیم این تغییر را با روند معمول زندگی آدمها مقایسه کنیم، اتفاق غیرممکنی نیست. نهایتا پایتخت سه هم توانست با رضایت مخاطبان مسیر قبلی این مجموعه را ادامه دهد.
چندی پیش خبر ساخت فصل هفتم سریال پایتخت رسانهای شد و «اخبار درگوشی» درخواست دستمزد ۵میلیاردی یکی از بازیگران مهم این سریال را شرط حضور او برای فصل هفتم این مجموعه عنوان کرده است
پایتخت چهار
پایتخت چهار آغاز دوره جدیدی از این مجموعه بود. این بار برخلاف سریهای گذشته، پایتخت برای پخش در ماه مبارک رمضان تولید شد. همین افزایش قسمت موجب طولانی شدن و بعضا در جاهایی زیادهگویی در فیلمنامه شد. اما تغییر پایتخت در کجا بود. همان رگههای تغییر در شخصیت نقی معمولی که در فصل قبلی شروع شده بود در این فصل به اوج خودش رسید. این تغییر بیش از یک تغییر ساده برای بانمکتر شدن کاراکتر بود. این یک تغییر بنیادین در شخصیت محوری بود. کسی که پیرو او دیگر شخصیتها هم تغییر کردند. ارسطو و حتی هما هم تحتتاثیر این روند قرار گرفتند.
پایتخت پنج
پس از تغییراتی که در فصل قبل رخ داد ناگهان پایتخت مهمان سازمان اوج شد. این مجموعه مشهور در قالب سفارش سازمان اوج مسافر ترکیه و سپس سوریه شدند. در همان ابتدا حواشی حضور پایتختیها در ترکیه چندروزی در فضای مجازی سروصدا کرد و سپس مطرح شدن مساله ازدواج ساراونیکا دیگر موضوع بود. ورود شخصیتهای قصه به جنگ سوریه باعث شد تا نظرات مثبت و منفی زیادی حول پایتخت به وجود بیاید. این فصل اولین مجموعه از پایتخت بود که با حجم قابل توجهی از حاشیه و حتی انتقادهمراه شد.
پایتخت ۶
انگار حواشی پایتخت قصد تمام شدن نداشت. تغییرات اساسی در شخصیتهای پایتخت باعث شد که دیگر خبری از آدمهای ساده، صمیمی و معمولی نباشد. تجملگرایی، بیادبی، دعوا، کلاهبرداری و مسائل دیگری در پایتخت پدیدار شد که برای بسیاری از مخاطبان عجیب و نچسب بود. البته این تغییرات در کیفیت فیلمنامه و شوخیها هم محسوس بود. اگر روزگاری پایتخت خودش مثل یک برند، مرجع تولید شوخی و انتشار در فضای مجازی بود، حالا بهدلیل ضعف در فیلمنامه مجبور بود با ارجاع ذهنی مخاطب به شوخیهای فضای مجازی خنده تولید کند.
به مرور و نزدیک شدن به قسمتهای پایانی حواشی پایتخت روبه فزونی یافت بهطوری که شبیهسازی یکی، دو سکانس از فیلمفارسیهای قبل از انقلاب صدای خیلیها را درآورد. کار به جایی کشید که مدیران رسانه ملی بحث نفوذی را پیش کشیدند! پایتخت به واسطه کرونا نیمهکاره مانده بود، اما میزان حواشی به قدری بود که همه منتظر بسته شدن پرونده این مجموعه برای همیشه یا لااقل چندسال بودند.
خداحافظی نقی و ارسطو از تلویزیون
پس از مسائل مختلفی که پیرامون حادثه تلخ سقوط هواپیما در سال گذشته رخ داد، محسن تنابنده از پایان همکاریاش با سیما خبر داده بود. او اعلام کرد در پی حواشی توهین به سینماگران در صداوسیما، دیگر با تلویزیون همکاری نخواهم کرد، پس از خداحافظی محسن تنابنده، احمد مهرانفر دیگر بازیگر پایتخت نیز اعلام کرد، پس از اتمام پایتخت ۶ دیگر در تلویزیون حضور نخواهد داشت.
این خداحافظی ناگهانی «احمد مهرانفر» دیگر بازیگر سریال پایتخت را هم به واکنش واداشت. مهرانفر در این خصوص گفت که «پایتخت ۶» آخرین حضور او در تلویزیون خواهد بود و بهدلیل توهینهایی که به سینماگران معتبر و محترم شده او نیز دیگر به هیچ عنوان در سریالهای تلویزیونی و برنامههای صداوسیما حاضر نخواهد شد. البته برخی این اظهارنظر را اتفاقی میدانستند که نباید جدی گرفته شود. آنها معتقد بودند این دو بازیگر خودشان میدانند پایتخت ۶ موفقیت زیادی ندارد، به همین خاطر به پیشواز حواشی رفتهاند.
پایتخت هفت.
اما یکی، دو هفته پیش و در یک غافلگیری تمام اخباری درباره احتمال ساخته شدن فصل جدید پایتخت مطرح شد. این درحالی بود که اکثر اهالی رسانه توقع داشتند به واسطه اتفاقات سال گذشته، لااقل چند سالی خبری از این سریال نباشد. برخی از خبر را یک گمانهزنی و آنهایی که بدبین بودند آن را کار خود سازندگان پایتخت دانستند. آنها معتقد بودند این خبر یک علامت از سمت تنابنده به مدیران سیما برای ساخت فصل جدید است. اما همه اینها در شرایطی بود که تنابنده و مهرانفر از همکاری با سیما خداحافظی کرده بودند. چند روز بعد خبر دیگری در این باره منتشر شد.
اینبار خبر آغاز پیشتولید پایتخت رسانهای شدو البته هیچکدام از این اخبار رسمی نبود، اما به نظر میرسید حتما اتفاقاتی رخ داده است. دراین میان بعضی از نکات خبر منتشرشده جالب بود. برای مثال در این خبر درگیری تنابنده، مقدم و مهرانفر در پروژههای مختلف مطرح شده بود. انگار سازندگان پایتخت داشتند برای مدیران سیما ناز میکردند! اما اخبار مربوط به پایتخت تمامی نداشت. خبر رسید تنابنده برای حضور در این مجموعه قراردادش برای بازی در سریال محمدحسین مهدویان را لغو کرده است. سیروس مقدم هم ساخت سریالاش برای شبکه نمایش خانگی را به سال آینده موکول کرده است. مهران احمدی در فضای مجازی از احتمال نبودنش در این فصل گفت و ادامه داد برای حضور در این مجموعه به او چیزی نگفتهاند. اما بازیگران بعدی سارا و نیکا بودند. آنها که آرام آرام به سنین نوجوانی وارد شدهاند در ماههای گذشته یکی دو اظهارنظر غیر سینمایی داشتند و از آن بدتر چند ویدیو از طرفشان منتشر شد که به لحاظ فرهنگی مغایر با استانداردهای جامعه ایرانی و صداوسیما بود. به همین خاطر ظاهرا آنها دیگر جایی در پایتخت نداشتند. اما آخرین حاشیه درباره پایتخت که تا این لحظه منتشر شده مربوط به خبری است که درباره میزان دستمزد محسن تنابنده شایعه شده است. چندی پیش خبر ساخت فصل هفتم سریال پایتخت رسانهای شد و «اخبار درگوشی» درخواست دستمزد ۵میلیاردی یکی از بازیگران مهم این سریال را شرط حضور او برای فصل هفتم این مجموعه عنوان کرده است؛ این رقم زمانی بهتر درک میشود که بدانیم کل برآورد ساخت فصل جدید پایتخت حدود ۳۰میلیارد تومان تخمین زده شده است. دستمزد ۵میلیاردی برای سریالی ۱۵قسمتی تقریبا هر قسمت بیش از ۳۳۰میلیون تومان میشود! اگرچه هنوز صحت و سقم این خبر مشخص نشده است، اما واقعیت این است که در تلویزیون پرداخت چنین دستمزدی هم درست نیست و هم اینکه بسیاری از معادلات را بر هم میزند. البته برای پاسخ به تمام این مسائل، نکات و شایعات با الهام غفوری تهیهکننده این مجموعه تماس گرفتیم، ولی به رغم اصرار خبرنگار «صبحنو» ایشان ترجیح دادند فعلا هیچ نظری درباره اتفاقات نداشته باشند.
نکته آخر
اجازه بدهید در پایان این گزارش کمی از حواشی دور شویم و به «پایتخت» بهعنوان یک سریال برسیم. پایتخت یک برند معتبر در عرصه سریالسازی سیماست. این مجموعه آنقدری جذاب و دوستداشتنی است که همین امروز و با وجود بارها بازپخش، بازهم در نظرسنجیهای سیما میزان مخاطب زیادی دارد. بهطوریکه بعضا از مجموعههای جدید هم بیننده بیشتری دارد. پایتخت حاصل یک اعتماد دوطرفه است.
از طرفی تلویزیون به سازندگان این سریال اعتماد کرده و از سوی دیگر پایتختیها برای تلویزیون جایگاه کسب کردهاند. پایتخت یک سرمایه است. برخلاف بیشتر مجموعههای موفق که بعد از یکی دو فصل دیگر شکست میخورند، پایتخت نه تنها ضعیف نشد، بلکه به استثنای دو فصل آخر همواره جایگاه کیفیاش را حفظ هم کرده است. پس منطقی نیست که سیما به این راحتی سرمایهاش را از دست بدهد. اگر رقم بالاتری به نسبت دیگر مجموعهها برای این سریال هزینه شود نامعقول نیست. تعداد دفعاتی که پایتخت از سیما پخش شده و ارزش افزودهای که برای تلویزیون داشته ارزش این هزینه را دارد. البته که این رقم نباید به یک بدعت و بازیگرسالاری منجر شود. نکته مهم دیگر توجه به کیفیت و بافت شخصیتپردازی و قصه است. همانطور که گفته شد پایتخت در سه فصل آخر دچار اشتباهات و نواقصی بود. اولین نکته تغییرات جدی در نقی معمولی بود که از آن فردی که مردم علاقهمنداش شده بودند فاصله گرفت.
لازم است طراحان سریال-خصوصا شخص محسن تنابنده- به یک بازنگری دراین زمینه اقدام کند. اما نکته دوم مربوط به داستانکها و شوخیها بود. در دو فصل قبلی اینطور به نظر میرسید که تغییرات شخصیتها لاجرم به داستانکها و شوخیها هم آسیب وارد کرده است. موقعیتها، شوخیها و تکه کلامهای سه فصل اول پایتخت را با دو فصل آخر مقایسه کنید تا متوجه این افت کیفی شوید. پایتخت از زمانی دچار لغزش شد که هویتاش را فراموش کرد.
پایتخت از یک خانواده به ظاهر معمولی هویت یافته بود که اتفاقا در بطن و در عمل اصلا معمولی نبودند. نقی، ارسطو، هما و دیگران همگی در عین سادگی فهمیده و در عین تنگدستی بخشنده بودند. هرچند که در صورت صحت آغاز پیش تولید فصل جدید پایتخت، به لحاظ تولیدی بسیار بعید است که این مجموعه به نوروز برسد، اما به هرحال مخاطب-آن هم در این ماههای سخت کرونایی- به تماشای سریالهایی مثل پایتخت نیاز دارد. البته پایتخت با هویت اصلی خودش؛ نه آن پایتختی که در فصل آخر دیدیم.
انگار حواشی پایتخت قصد تمام شدن نداشت. تغییرات اساسی در شخصیتهای پایتخت باعث شد که دیگر خبری از آدمهای ساده، صمیمی و معمولی نباشد. تجملگرایی، بیادبی، دعوا، کلاهبرداری و مسائل دیگری در پایتخت پدیدار شد که برای بسیاری از مخاطبان عجیب و نچسب بود
پایتخت از زمانی دچار لغزش شد که هویتاش را فراموش کرد. پایتخت از یک خانواده به ظاهر معمولی هویت یافته بود که اتفاقا در بطن و در عمل اصلا معمولی نبودند. نقی، ارسطو، هما و دیگران همگی در عین سادگی فهمیده و در عین تنگدستی بخشنده بودند.
اخبار گروه سایر رسانهها صرفا بازنشر اخبار سایتها و خبرگزاریهاست و خبرگزاری تسنیم هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
منبع: تابناک برچسب ها: پایتخت ، ناطقان ، بازی ، شب
منبع: ناطقان
کلیدواژه: پایتخت ناطقان بازی شب پایتخت باعث شد ساخت فصل جدید محسن تنابنده داستانک ها فضای مجازی یک خانواده پایتخت یک فصل هفتم منتشر شد شخصیت ها فصل آخر یک برند شوخی ها دو فصل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
سریال VAR تمام شدنی نیست
کارشناسان فوتبالی کشورمان معتقدند در فصل آینده نیز نمیتوان از VAR برای تقابلهای لیگ برتر استفاده کرد، چراکه پیش از هرچیز باید زیرساختهای لازم فراهم شود و البته برنامهریزی اصولی نیز وجود داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیشک اشتباهات تأثیرگذار داوری یکی از مسائل و مشکلاتی به شمار میرود که هر فصل گریبانگیر تیمهای لیگ برتری است و بازیکنان و کادرفنی تیمها از زمین مسابقه تا کنفرانسهای مطبوعاتی نسبت به این موضوع معترض هستند. همین اتفاقات سبب شده است نبود سیستم کمک داور ویدئویی بیش از گذشته در لیگ برتر احساس شود.
به ویژه که رفتهرفته به هفتههای پایانی لیگ بیستوسوم نزدیک میشویم و شرایط بازیها حساستر از گذشته خواهد شد. با وجود اینکه در فصل جاری مسابقات فدراسیون فوتبال کشورمان موفق به وارد کردن تجهیزات VAR شد و در تقابلهای حساس همچون شهرآورد پایتخت از آن استفاده کرد، اما بی بهره بودن سایر تیمهای لیگ برتری از این سیستم و حتی ضعف در زیر ساختها سبب شد همچنان مسابقات لیگ برتر بدون استفاده از VAR برگزار شود.
مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روزهای گذشته درباره زمان استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی(VAR) گفت: تشریفات ورود VAR چینی به ایران فراهم شده و این شرکت هم مورد تایید است. بعضی شرکتها با ما همکاری نمیکنند و ما با برخی شرکتهایی که متعلق به کشورهای متخاصم هستند، همکاری نمیکنیم. فدراسیون فوتبال کار خودش را به خوبی انجام داده است و هفت دستگاه VAR را به شرط تأمین هزینه وارد میکنیم. داوران در حال پشت سر گذاشتن دورههای آموزشی هستند و اگر این دستگاهها بیاید، لیگ برتر فصل آینده را بهصورت کامل با VAR برگزار میکنیم.
زیر ساختهای VAR در کشور ما فراهم نیستنوذر رودنیل، کارشناس داوری کشورمان در خصوص استفاده از VAR برای فصل آینده به خبرنگار ایمنا میگوید: زیر ساختهای VAR در کشور ما فراهم نیست. سیستمهایی که در چند بازی نیز مورد استفاده قرار گرفتند، با ۹ دوربین بود در صورتی که VAR به ۳۳ دوربین نیاز دارد، این موضوع شوخی نیست. در جدالهای هفته بیستوچهارم تشخیص گل آلکثیر که توسط داور آفساید اعلام شد بسیار دشوار بود. در جدال استقلال نیز پنالتی که برای آبیها اعلام شد صحیح نبود و این در حالی است که وحید کاظمی از ۵۰ متری سوت پنالتی را زد.
وی میافزاید: متأسفانه فرهنگ استفاده از VAR در فوتبال ایران جا نیفتاده است. چراکه بازیکنان با هر سوت از داور تقاضا میکنند صحنه را مورد بررسی قرار دهد. کمک داور ویدئویی برای بررسی چهار صحنه پنالتی، اخراج، گل و آفساید است، هر خطایی را که نمیشود با VAR بررسی کرد. یک داور ممکن است در طول بازی ۹۰ مرتبه سوت بزند و اگر برای هر سوت بخواهد به کمک داور ویدئویی رجوع کند، اصلاً بازی برگزار نمیشود.
بعضی از صحنهها نیاز به VAR نداردرودنیل پیرامون اشتباهات داوران و تأثیر اعتراض تیمهای لیگ برتری بیان میکند: زمان مفید بازیهای لیگ برتر کشورمان ۵۷ دقیقه است و این در شرایطی اتفاق میافتد که در بازیهای اروپایی همچون تقابل رئال و منچستر بازی مفید ۶۷ دقیقه است. با توجه به اینکه برخی بازیکنان و مربیان ما در طول بازی بسیار معترض هستند در صورت استفاده از VAR این زمان مفید کمتر نیز میشود.
وی تاکید میکند: بعضی از صحنهها نیاز به VAR ندارد، متأسفانه داوران ما خود را با دانش روز هماهنگ نمیکنند و نتیجه آن میشود پنالتی که در بازی استقلال گرفته شد. انتخاب داور برای جدالهای حساس همچون بازی سپاهان و پرسپولیس بسیار مشکل است. وحید کاظمی را به عنوان قاضی شهرآورد انتخاب کردند و به دلیل غرور مضاعفی که به وی تزریق شد دیدار هفته بیستوچهارم را با اشتباهات بسیاری پشت سر گذاشت.
آیا به تعداد کافی داور داریم؟کارشناس داوری کشورمان اضافه میکند: بازیهای حساس نیازمند داورانی است که مدیریت را به خوبی بلد باشند، اما در حال حاضر چنین داوری در کشورمان وجود ندارد. از این لحظه به بعد تمام دیدارهای لیگ برتر حساس است و امیدوارم داورانی انتخاب شوند که شایستگی داشته باشند.
رودنیل در تشریح معایب استفاده از VAR در چندی بازی حساس تصریح میکند: اگر بخواهند برای جدالهای مهم از VAR استفاده کنند باید این سوال را پرسید که آیا زیر ساختهای آن وجود دارد؟ کدام داور قرار است در اتاق VAR حضور پیدا کند؟ هیچ زیر ساختی برای استفاده از VAR وجود ندارد و اگر قصد دارند کمک داور ویدئویی را مورد استفاده قرار دهند باید از قبل برنامهریزی کنند. تقابلهای لیگ برتر در هفتههای پایانی بسیار حساس است و هیچکس نمیداند چه برنامهای در زمینه داوری برای آنها وجود دارد.
وی اضافه میکند: چند سال است که میگویند از فصل آینده VAR را وارد میکنیم، مهدی تاج از دوستان خوب من به شمار میرود، اما چنین چیزی امکان ندارد که حتی از فصل آینده این سیستم را وارد کنیم. چراکه زیر ساختهای آن در کشور وجود ندارد. ۳۳ دوربین و اتاق خارج از ورزشگاه تنها نمونهای از این زیر ساختها است. ۱۶ تیم در لیگ برتر حضور دارند و مگر میشود به یک تیم گفت شما نمیتوانید از این سیستم استفاده کنید؟ چنین چیزی امکان ندارد. از نظر من به این زودی VAR نخواهیم داشت.
VAR مشکل همیشگی فوتبال ایران استشاهین بیانی، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در بازیهای حساس به خبرنگار ایمنا میگوید: VAR مسئلهای است که چند سال است در فوتبال ما وجود دارد و در فصل جاری نیز نمیتوان از آن استفاده کرد. امیدوارم سال بعد از ابتدای لیگ بتوانیم از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده کنیم تا همه تیمها بتوانند از مزایای آن بهرهمند شوند. اینکه تنها در چند بازی بخواهیم از VAR استفاده کنیم ظلم در حق سایر تیمها است. امیدوارم شرایط به گونهای باشد که همه تیمها از آن استفاده کنند. نداشتن سیستم کمک داور ویدئویی سبب شده اشتباهات داوری که البته بخشی از فوتبال است تأثیر گذار باشد.
وی میافزاید: زمانی که VAR نباشد قطعاً نمیتوان در خصوص تأثیرگذاری آن صحبت کرد چراکه تمام تیمها به یک اندازه از نبود آن ضرر خواهند کرد. داوران باید اشتباهات کمتری داشته باشند چراکه شرایط پایین و بالای جدول بسیار حساس است. زمانیکه کمک داور ویدئویی نباشد تمام تیمها به یک اندازه از نبود آن متضرر خواهند شد.
چرا تمام کشورها از VAR استفاده میکنند، اما ایران نه؟کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به وارد کردن VAR برای فصل آینده تصریح میکند: تا این لحظه فدراسیون فوتبال و مسئولان گفتهاند فصل آینده VAR را خواهیم داشت. متأسفانه مشکلات فوتبال ما بسیار زیاد است و نبود کمک داور ویدئویی یکی از آن است. اینکه چرا تمام کشورها از VAR استفاده میکنند، اما ایران نه، جای سوال دارد. در هر صورت امیدوارم فصل آینده از این سیستم استفاده شود هرچند که دیر خواهد بود.
وی در خصوص عملکرد استقلال تا هفته بیستو چهارم ادامه میدهد: استقلال در از ابتدای فصل جاری مشکلات بسیاری را داشت، مهمترین مشکل آبیپوشان اختلاف کادرفنی و مدیریت است که همچنان بر طرف نشده است. در هر صورت شاگردان نکونام تا اینجای فصل با قرار گرفتن در صدر جدول دست به خلق شگفتی زدهاند. امیدوارم در هفتههای پایانی نیز این روند حفظ شود تا هواداران آبی پوش خوشحال شوند.
بیانی خاطر نشان میکند: پرسپولیس مشکلات استقلال را نداشته و تا حدودی شاکله اصلی تیم خود را به ویژه در خط دفاعی حفظ کرده است. آبیپوشان حواشی بیشتری داشتند. در هر صورت قرمزپوشان نیز پابهپای رقیب سنتی خود جلو میروند و هر دو تیم منتظر لغزش یکدیگر هستند. بازیکنان و کادرفنی تا این لحظه کار بزرگی انجام دادهاند.
به گزارش ایمنا، بررسی کارشناسان فنی و داوری کشورمان نشان میدهد که استفاده از VAR اگرچه برای فوتبال کشورمان حیاتی است، اما به دلیل فراهم نبودن شرایط بهره بردن از مزایای آن زمانبر خواهد بود. کارشناسان همچنین اعتقاد دارند اگر تنها برای تقابلهای حساس از سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود به نوعی حق سایر تیمها نادیده گرفته شده است.
کد خبر 746465