Web Analytics Made Easy - Statcounter

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون جمعا ۱۰۲۷ نفر در استان زنجان فوت کرده اند.

به گزارش برنا؛ حدود ۱۰ ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و استان می‌گذرد و همچنان تعدادی از عزیزان‌مان را روزانه قربانی می‌کند؛ همانطور که می‌دانید تنها راه مبارزه با این ویروس رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک‌ و پرهیز از تجمع و شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین آمار کرونا در استان زنجان، امروز (۲۳ آذرماه)، ۳۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و بستری جمعی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۷۰۱ مورد بوده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته، موارد مثبت بستری کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان، ۱۸ مورد بوده که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۳۴۵ مورد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ثبت شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، ۷۸ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا به صورت سرپایی شناسایی شده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۴ هزار مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷ بیمار مبتلا به کرونا در این استان، جان خود را از دست داده‌اند. گفتنی است از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموع بیماران فوت شده در استان زنجان به ۱۰۲۷ نفر رسیده است.

گفتنی است مجموع موارد مثبت ترخیص ‌یافته ۵۱۸۱ و همه موارد مثبت کرونا بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۰ هزار و ۳۴۵ مورد بوده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا کرونا در زنجان کرونا در استانها ابتدای شیوع ویروس کرونا کرونا تاکنون استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد