Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:41:31 GMT

اوهایو صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۰۸۳۹

اوهایو صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوهایو از عصر روز جمعه صحنه اعتراضاتی است که در واکنش به قتل یک سیاه پوست به دست معاون کلانتر کلمبوس انجام شده است.

بر اساس این گزارش، صدها معترض با تجمع در «کلمبوس» مرکز ایالت «اوهایو» خواستار برقراری عدالت و شفاف‌سازی در مورد مرد جوان سیاه پوستی شدند که توسط معاون کلانتری این شهر به قتل رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه در حالی رخ داده که یک سیاهپوست دیگر آمریکایی نیز در تیراندازی نیروهای پلیس این کشور در شهر اوکلاهاما به قتل رسیده است.

قتل این سیاه پوستان موج دیگری از اعتراضات را نسبت به بی‌عدالتی نژادی و بی‌رحمی نیروی علیه پلیس آمریکا برانگیخته است. در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل «جورج فلوید» توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش «جان سیاهان اهمیت دارد» به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده‌ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری‌های نژادی در این کشور به راه انداخت.

با وجود این اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در خصوص مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محاکمه نشده است.

کد خبر 5094659

منبع: مهر

کلیدواژه: نژادپرستی اوهایو ایالات متحده امریکا قتل سیاه پوستان ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین مغرب روسیه جو بایدن ترکیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 سوریه ایران عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو

به نقل از خبرگزاری رویترز، در ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پلیس آمریکا در حال بازداشت فردی است که فریاد می‌زند: "نمی‌توانم نفس بکشم". طبق گزارش رسانه‌ها این مرد ساعاتی بعد، در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در فیلم مورد اشاره، مردی به نام فرانک تایسون ۵۳ ساله دیده می‌شود که به خاطر صحنه تصادف خودرو با رفتار نامناسب پلیس روبرو می‌شود.

اداره پلیس کانتون هنوز بیانیه‌ای درباره این ویدیو منتشر نکرده ولی ویدیوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی اعتراض بسیاری را برانگیخته است.

در ویدیو دیده می‌شود که افسران پلیس تایسون را روی زمین می‌کشند و به دستان وی دستبند می‌زنند و یکی از افسران حدود ۳۰ ثانیه زانوی خود را پشت گردن تایسون نگه می‌دارد.

در این ویدیو صدای تایسون شنیده می‌شود که بار‌ها فریاد می‌زند: «نمی‌توانم نفس بکشم. نمی‌توانم... از گردنم بلند شوید».

طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، تایسون در یک بیمارستان محلی درگذشت. هنوز مسئولان بیمارستان علت اصلی مرگ تایسون را اعلام نکردند.

در سال ۲۰۲۰ پلیس آمریکا رفتار مشابهی در بازداشت جرج فلوید شهروند سیاه‌پوست آمریکایی نشان داده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • مرگ یک سیاهپوست دیگر در حین بازداشت توسط پلیس آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی
  • آخرین اخبار از اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه