Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران با افت بیش از ۱۱ هزار واحد به ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و ارزش معاملات بازار سهام هم از ۲۱ هزار تومان عبور کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در دومین روز هفته با افزایش عرضه‌ها و تقابل فروشندگان و خریداران قرمز پوش شد و نماگر بازار بیش از ۱۱ هزار واحد عقب‌نشینی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات بازار سهام امروز یکشنبه در حالی آغاز شد که عرضه‌ها نسبت به چند روز گذشته افزایش داشت؛ اما بازار شاهد جدال فروشندگان و خریداران آن‌هم در منفی‌های بود و این تقابل باعث بهبود تقاضا شد تا شاخص بورس بخشی از افت خود را جبران کند.

بهبود تقاضا در بازار سرمایه همچنین شاخص فرابورس را هم مثبت کرد اما دوباره روند جریان خروج پول توسط حقیقی‌ها از بازار آغاز شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز جاری با ۱۱ هزار و ۶۸۸ کاهش به ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۶۴ واحد رسید. شاخص هم‌وزن هم با ۸۲۰ واحد عقب‌گرد، عدد ۴۵۶ هزار و ۳۱۱ واحد را ثبت کرد.

معامله گران در بازار سهام بیش از ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار معامله انجام دادند که مالکیت بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۱ میلیون سهم و اوراق بهادار دست‌به‌دست شد.

مجموع ارزش معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از ۲۱ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات خرد سهام حدود ۱۹ هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان ثبت شد و حقیقی‌ها در ادامه روند خروج پول از بازار بیش از ۲۴۵ میلیارد تومان خارج کردند.   معامله گران در بورس تهران بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک‌میلیون و ۸۹۸ هزار معامله و به ارزش ۱۵ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.   نمادهای ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، ایران‌خودرو، توسعه معادن و فلزات با بیشترین اثر منفی در کاهش شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل نمادهای پتروشیمی نوری، پالایشگاه اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با بیشترین اثر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.   بیشترین حجم معاملات هم به نمادهای ایران‌خودرو با ۱.۳۱ میلیارد سهم، سایپا با ۱.۲۸ میلیارد سهم، بانک تجارت با ۹۱۶.۹ میلیون سهم، بانک صادرات با ۵۴۹.۱ میلیون سهم و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو با ۵۲۹.۵ میلیون سهم تعلق گرفت.   شاخص کل فرابورس ایران هم در دومین روز هفته با ۳ واحد رشد به عدد ۱۹ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.   معامله گران در این بازار با انجام بیش از ۸۴۰ هزار معامله، ۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون سهم و اوراق بهادار را دادوستد کردند که ارزش به بیش از ۶۱۶۴ میلیارد تومان رسید.   نمادهای سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات و بانک دی بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند و در مقابل نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب، گروه صنعتی مینو و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند.    انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان سرمایه گذاری میلیون سهم بیشترین اثر بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بورس در سکوت
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس