Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ایران و ترکیه را دو همسایه مسلمان بسیار مقتدر در منطقه توصیف کرد و گفت: دشمن نه تنها میان ملت ما بلکه میان کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای اسلامی به‌دنبال تفرقه‌افکنی است.

محمدحسین فرهنگی روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با قرائت دو بیت از حافظ شیرازی اظهارکرد: حافظ اهل شیراز است و این شعر را درباره جمهوری آذربایجان و ارس گفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس، بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس»، «طوطیان در شکرستان کامرانی می‌کنند و از تحسر دست بر سر می‌زند مسکین مگس» این اشعار زبان حال جمهوری آذربایجان، اردوغان و کسانی است که در آذربایجان جدا شده از ایران زندگی می‌کنند و کسانی که امروز در پشت تریبون مجلس عبارات بسیار عجیبی را بر زبان راندند و همه تعجب کردیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری آذربایجان را می‌شناسید و از مسائل و تاریخچه آن اطلاعات کافی دارید. شاید هیچ منطقه‌ای از کشور به اندازه مردم آذربایجان در تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش و سرمایه‌گذاری نکرده و هزینه نداده است.

فرهنگی تصریح کرد: در تحولات مشروطه، ملی شدن نفت، پیروزی انقلاب اسلامی و در همین روزهای اخیر که این بحث‌ها و مسائل مطرح بود شاهد نقش‌آفرینی مردم آذربایجان بودید.

وی ادامه داد: من در ستاد لشکر عاشورا بودم. در یک روز هم شهر دزفول و هم اردوگاه لشکر بمباران شد. زمانی که برای پیگیری مسائل مجروحان و شهدا رفته بودیم مشاهده کردیم که مردم دزفول مشکلات و مسائل مربوط به مجروحان، جانبازان و شهدای خود را رها کردند و به فکر آذربایجانی‌هایی بودند که آن روزها خونشان بر خاک پاک خوزستان ریخت. آذربایجان غیر از خط‌شکنی‌ها و تاثیرگذاری‌های حساس در میادین مختلف دفاع مقدس همواره در صف مقدم دفاع از تمامیت ارضی کشور بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر، اسکو در مجلس عنوان کرد: آقای اردوغان سخنانی را نسنجیده بر زبان رانده بود و اولین کسانی که در این زمینه موضع گرفتند نمایندگان مجلس از آذربایجان بودند، بنده هم منتظر تریبون مجلس بودم که عرایض خود را بیان کنم.

فرهنگی خاطرنشان کرد: نمایندگان ولی‌فقیه در شمال غرب کشور نیز بیانیه‌ای بسیار روشنگر، تحلیلی و موثر را صادر کردند به گونه‌ای که آقای اردوغان در یک عقب‌نشینی صریح از زبان وزیر خارجه‌اش گفت که ما چنین چیزی را اراده نکرده بودیم و اشتباهی رخ داده است. حالا اینکه چرا سفیر ما را برای اشتباه خود احضار کرده بودند، باید وزیر امور خارجه‌اش توضیح دهد.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه دشمن اصلی ما دنبال تفرقه‌افکنی است، ادامه داد: دشمن نه تنها میان ملت ما بلکه میان کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای اسلامی به‌دنبال تفرقه‌افکنی است لذا ما و همسایگان نباید اجازه دهیم که اهداف آنها از این قبیل اتفاقات حاصل شده و به نتیجه برسد.

فرهنگی با بیان اینکه ما باید به‌دنبال وحدت باشیم، اظهارکرد: کشورهای ایران اسلامی، ترکیه و جمهوری آذربایجان کشورهای حساسی در منطقه هستند. ایران و ترکیه دو همسایه مسلمان بسیار مقتدر در منطقه هستند. هر جا همراهی داشتند توطئه‌های دشمنان ما به طور مطلق به نتیجه نرسید و شکست خورده و برخی دیگر هم در نتیجه ناهماهنگی‌ها آسیب دیده است. بنابراین همگان را با پذیرش اشتباهات، ایراداتی و اشکلاتی که وجود داشته دعوت به وحدت می‌کنم./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان تفرقه افکنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • امارات ولش کن، ما اماراتش کردیم | کدام کشورهای همسایه را آباد کردیم؟ | فیلم
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است