Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: در هفته جاری و هفته آیند دو واحد صنعتی و تولیدی در استان افتتاح می‌شود.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۳ آذرماه) در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را به‌صورت مداوم برگزار کرده و پنجشنبه این هفته طرح توسعه شرکت ایریکو و پنجشنبه هفته بعد واحدی افتتاح می‌شود که ۷۰ درصد نیاز کشور به الکترود گرافیکی را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: واحدهای دیگری نیز در دست افتتاح است که این مهم نشان از عملکرد خوب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است؛ علاوه‌بر آن، مصوبات استانی و ملی سبب جهش تولید در استان شد؛ به طوری که در فروردین ماه ۷۸ درصد کاهش ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و در حال حاضر این کاهش بهبود یافته و کاهش در هشت ماهه نسبت به مدت مشابه سال قبل، تقریبا ۴ درصد است. انتظار می‌رود تا پایان سال میزان صادرات استان زنجان بیش از میزان پیش‌بینی شده محقق شود.

این مسئول ادامه داد: انتظار می‌رود ستاد تسهیل شهرستان‌ها نیز در محل همان شهرستان تشکیل شود و برنامه بر این مبنا است که ستاد تسهیل با رفع مشکلات واحدها، راه‌اندازی و بهره‌برداری آن‌ها را تسریع کند که یکی از موارد تثبیت شغل و تامین روغن مورد نیاز استان توسط شرکت روغن نباتی جهان است و مشکلات شرکت نخ تایر نیز تا حدوددی حل شده و توانسته ۳۰ درصد از پارچه تایر مورد نیاز کشور را تامین کند.

استاندار زنجان تصریح کرد: سال گذشته تعداد زیادی از واحدهای تعطیل استان به چرخه فعالیت بازگشت که در این بین برخی از واحدها بیش از ۱۰ سال از زمان تعطیلی آن می‌گذشت. این راه‌اندازی‌ها در سال‌جاری نیز ادامه دارد و اخبار آن باید به اطلاع مردم برسد.

نماینده عالی دولت در رابطه به جاده فرودگاه زنجان، یادآور شد: در این مسیر، جاده ورودی شهرک صنعتی شماره یک و آرامستان باید اصلاح شود که نیازمند اصلاح هندسی بلندمدت است، ولی در کوتاه‌مدت باید روان‌سازی انجام شود تا جلوی تصادفات و تلفات گرفته شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در این جلسه کمیته کارشناسی تسهیل کار خود را در مرکز و شهرستان‌ها تشکیل می‌دهد و از ابتدای سال تاکنون ۵۹ جلسه با ۱۴۳ مصوبه تشکیل شده است.

ناصر فغفوری ادامه داد: ۵۲ درصد مصوبات اجرا شده و ۴۸ درصد آن نیز در دست اجرا است که نشان از عملکرد قابل قبول ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارد باید توجه داشت که مصوبات شهرستانی جزو مصوبات استانی محسوب و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان رئيس جمهور ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان در حاشیه بازدید از برخی واحد‌های صنعتی و تولیدی این شهرستان به مناسبت هفته کار و کارگری، گفت: کمیسیون کار و کارگری که با حضور دستگاه‌های مرتبط به‌صورت ماهانه برگزاری جلسات تخصصی دارد به دنبال حل مشکلات کارگران و واحد‌های تولیدی و صنعتی در این شهرستان است.
حسین ولایتی  با اشاره به بررسی‌های انجام‌شده درزمینه مشکلات شرکت‌های تولیدی و خدماتی،افزود: تنها دو شرکت حدود دو ماه معوقه پرداخت حقوق کارگران خود را دارند و مابقی واحد‌های صنعتی و تولیدی در قوچان پرداخت حقوق کارگران و کارکنانشان را به‌روز و ماهیانه انجام می‌دهند و مشکل دیگری در حوزه کار و کارگری در سطح شهرستان وجود ندارد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قوچان گفت: موضوعات و مباحث دیگری درزمینه درخواست‌ها و مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی هم موردبررسی قرار می‌گیرد که عمده آن به پرداخت تسهیلات، نبود نقدینگی و بدهی به تأمین اجتماعی، مالیات و دارایی و شرکت گاز مرتبط است و باید با همکاری و هماهنگی بین دستگاهی این مشکلات نیز مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است