Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به قلم یک کارشناس در سرزمینهای اشغالی، با ابراز ناامیدی از وضعیت نهادهای رژیم اسرائیل به ویژه در زمینه سیاسی، امنیتی و نظامی، اوضاع داخلی این رژیم را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.

به گزارش امروز (یکشنبه) خبرگزاری «عربی ۲۱»، هاآرتص در گزارشی به قلم «آموس هارل» کارشناس صهیونیست آورده است که تغییر شیوه فعالیت رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی و توقف جمعی کار نشان از ناتوانی دستگاه اداری و امنیتی این رژیم دارد و هر دو در حال فروپاشی عمیق و نظامند تا مرز نابودی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اضافه کرد که ریشه اصلی این مشکل در بحران سیاسی ناشی از تلاش «بنیامین نتانیاهو» (نخست‌وزیر) برای حفظ قدرت به رغم کیفرخواست سه جانبه علیه وی است. عدم توانایی نتانیاهو در تشکیل کابینه پس از سه دوره برگزاری انتخابات و شکست آن، او را مجبور به ایجاد یک کابینه اضطراری برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» کرد، اما این بار هم نتوانست عملکرد خوبی به نمایش بگذارد.

هاآرتص خاطرنشان کرد که نتانیاهو و شرکای او در حزب «آبی - سفید» در ائتلافی گرفتار شده‌اند که هر یک مشغول تلاش‌هایی برای شکست دیگری است که نتایج آن در اوضاع جاری بسیار مشهود است و این وضعیت منجر به انحلال ائتلاف و دور چهارم انتخابات در سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

هارل با اشاره به امتناع نتانیاهو از تصویب بودجه رژیم صهیونیستی افزود که نخست‌وزیر با این هدف تصویب بودجه را به تأخیر انداخته تا بتواند راه گریزی برای انتخابات زودهنگام پارلمانی در سرزمین‌های اشغالی باز کند.

وی تاکید کرد که برنامه چند ساله ارتش رژیم اسرائیل بیشترین ضربه را از این وضعیت دیده است، زیرا برنامه‌ریزی آن برای دهه‌های آینده سناریو خوش‌بینانه‌ای را رقم زده که اکنون دستیابی به آن بعید به نظر می‌رسد.

این کارشناس صهیونیست ادامه داد که انتظار می‌رود که با کاهش کسری بودجه ناشی از شیوع ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی، رژیم اسرائیل نه تنها برای مدت طولانی مجبور است بدون بودجه کار کند، بلکه به احتمال زیاد رفتن به دور چهارم انتخابات، بودجه را تا کل سال ۲۰۲۱ مسدود خواهد کرد.

هارل تصریح کرد که حساس‌ترین و پیچیده‌ترین موضوع در عملیات نیروهای نظامی گفت وگو بین دو سطح سیاسی و حرفه‌ای در ارتش و سایر شاخه‌های امنیتی است، اما وقتی رژیم اصلی، اساسی کار نمی‌کند این گفت وگو به یک موضوع بی‌اثر تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد که ارتش صهیونیستی اکنون تحت اختیار رژیمی است که وجود ندارد و تنها به نخست‌وزیر اکتفا کرده است که رژیم اسرائیل را با تعدادی از نزدیکانش اداره می‌کند، در حالی که وزرای احزاب برکنار شده‌اند. علاوه بر این، کابینه سیاسی و امنیتی تقریباً هیچ نقشی ندارند.

وی تاکید کرد که نتانیاهو ارتش و امور خارجه را از برخی اقدامات و فعالیت‌های مهم خود از جمله توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط با امارات و بحرین، فروش هواپیماهای پیشرفته آمریکایی به ابوظبی و سفر مخفی وی به عربستان، مطلع نکرده است، علاوه بر اینکه وزارت امور خارجه در مذاکرات تعیین مرز دریایی با لبنان نقشی ندارد و یک نفر به نام «مئیر بن شابات» به عنوان مشاور امنیت رژیم اسرائیل که از نزدیکان نتانیاهو است، شرکت می‌کند و اکنون این سوال مطرح است که چه کسی بر باقی‌مانده رژیم اشغالگر اسرائیل نظارت می‌کند، در حالی که کابینه، و پارلمانی وجود ندارد. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی رژیم اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سرزمین‌های اشغالی بار دیگر صحنه اعتراض شهرک‌نشینان صهیونیست علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها شهرک‌نشین معترض نزدیک محل اقامت نتانیاهو در «قیساریا» دست به تظاهرات زده‌اند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که صهیونیست‌های معترض خواهان برکناری نتانیاهو از مقام نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

شب گذشته نیز خبرنگار الجزیره گزارش داد که هزاران شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ این رژیم در تل‌آویو دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که صدها معترض صهیونیست نیز در برابر محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه اشغالی «قیساریا» دست به تظاهرات زده و خطاب به نتانیاهو شعار داده‌اند: پیش از اسیران به محل اقامتت بازنگرد.

گفتنی است با تداوم جنگ علیه نوار غزه و عدم کسب هرگونه دستاورد نظامی از سوی رژیم صهیونیستی انتقادها در سرزمین‌های اشغالی علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم و کابینه وی شدت گرفته است. مخالفان نتانیاهو وی را به خریدن وقت برای باقی‌ماندن در قدرت جهت فرار از محاکمه در پرونده‌های قضائی اقامه‌شده علیه او متهم می‌کنند. علاوه بر این خانواده‌های اسیران صهیونیست خواهان آن هستند که رژیم صهیونیستی بدون اتلاف وقت و به هر قیمتی اسیران صهیونیست نزد مقاومت را در جریان توافق با مقاومت فلسطین آزاد کند و از ادامه حمله‌های بی فایده به نوار غزه که علاوه بر کشتار فلسطینیان کشتار این اسیران را نیز در پی دارد دست بردارد.

کد خبر 6091498

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟ | حماس: پاسخ اسرائیل را در مورد مذاکرات دریافت کردیم