Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقانی با بیان اینکه دوره‌های تربیت محقق و تربیت مترجم در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود، گفت: انتشارات این مؤسسه در سال گذشته، ۲۶ جلد کتاب منتشر کرده است و ۱۰ کتاب در دست چاپ داشت، امسال نیز ۱۹ جلد کتاب منتشر شده و ۷ کتاب در دست چاپ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ریحانه حقانی» امروز (یکشنبه، 23 آذر در آیین مجازی بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور اندک مسئولان، دست اندرکاران و برگزیدگان جشنواره و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اهداف ارتقای پژوهشی و محتوایی در عرصه علوم اسلامی و انسانی، برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به برگزاری دوره تربیت پژوهشگر در این مؤسسه، گفت: هم اکنون سومین دوره این طرح در حال برگزاری است و بانوان طلبه بر اساس نیازهای پژوهشی و در یک فرایند علمی اقدام به فعالیت می‌کنند که خروجی این دوره، تألیف مقاله و یا کتاب است.

 

حقانی به برگزاری دوره تربیت مترجم در جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و افزود: نخستین دوره این طرح به زبان انگلیسی و عربی بود، امسال نیز فراخوان دومین دوره تربیت مترجم در سه زبان ترکی استانبولی، اردو و اسپانیولی اعلام شده است.

 

وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های مهارتی- تخصصي و نشست‌هاي پژوهشي، کرسی‌های ترویجی و آزاداندیشی و همچنین راه اندازی انجمن‌های علمی پژوهشی در گروه‌ها و رشته‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: این انجمن‌های علمی پژوهشی بستر مناسبی برای فعالیت بانوان طلبه در عرصه‌های پژوهشی است.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه، برگزاری همایش کتاب سال بانوان را یکی از مهم ترین اقدامات جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال‌های اخیر برشمرد و با اشاره به لزوم توجه اساتید، طلاب و جامعه حوزوی به همایش کتاب سال بانوان، عنوان کرد: در این همایش، طلاب و دانشجویان می‌توانند پایان نامه‌ها، رساله‌های علمی و مقالات خود را ارائه می‌کنند، همچنین این همایش، توجه ویژه ای به موضوع زن و خانواده دارد.

 

حقانی همچنین به فعالیت دانشنامه زن مسلمان در معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و بیان داشت: این دانشنامه با رویکرد جدید و محوریت «تربیت محقق دانشنامه نگار» و راه‌اندازی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام تحت نظر معاونت پژوهش این مؤسسه، گفت: انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال گذشته، 26 جلد کتاب منتشر کرده است و 10 کتاب در دست چاپ داشت، امسال نیز 19 جلد کتاب منتشر شده و 7 کتاب در دست چاپ است.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اجرای طرح «مؤلفان بانو» در جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: در این طرح، ارتقای افراد از جهت دوره‌ها و توانمندی‌های علمی و به ویژه استعدادهای برتر و همچنین تألیف و ارائه پژوهش‌ها بر اساس نیازسنجی جامعه و بانوان در موضوع زن و خانواده در دستور کار است.

 

حقانی همچنین به فعالیت معاونت پژوهش در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این ایام، برنامه‌های مختلف از جمله دوره‌های تربیت مترجم و تربیت پژوهشگر و همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های علمی پژوهشی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: جامعه الزهرا س قم هفته پژوهش جامعه الزهرا کتاب در دست چاپ جلد کتاب منتشر معاونت پژوهش تربیت مترجم دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور(عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا»² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه‌ مظاهر فساد و تباهی»³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران
جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_سوره‌ آل عمران آیه ۱۰۴

۲_بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • میدان شهرت در ایران
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب