Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساخت کارخانه تسلا در آلمان دو بار در یک هفته متوقف شد. دلیل این توقف در خطر انداختن زیستگاه مار و مارمولک‌ها در محوطه ساخت کارخانه عنوان شده است. این حیوانات در خواب زمستانی و در محوطه ساخت کارخانه تسلا قرار دارند و حافظان محیط زیست نگران مرگ آنها در عملیات پاکسازی جنگل در محوطه ساخت کارخانه هستند.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، دادگاه عالی برلین- براندنبورگ پس از درخواست اضطراری دادگاه تجدید نظر گروه‌های دوستدار و حافظ طبیعت "گرین لیگ"، "طبیعت" و "اتحادیه حفاظت از تنوع زیستی" به صورت اورژانسی دستور توقف کار پاکسازی جنگل از سوی نیروهای تسلا را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداران محیط زیست و حافظان طبیعت در مورد زندگی مار و مارمولک‌های این جنگل نگرانی‌هایی را مطرح کرده‌اند.

ماشین‌ها در کنار درختان جنگل حومه برلین در حال پاکسازی منطقه برای احداث کارخانه جدید تسلا هستند/ عکس: AP

گروه‌های طبیعت‌گرای آلمان نگرانند که پاکسازی جنگل با خودرو و ماشین‌آلات صنعتی باعث از بین رفتن مارها و مارمولک‌های شود که در حال حاضر در زیرزمین در خواب زمستانی به سر می‌برند.

پیش از این دادگاه دیگری در شهر فرانکفورت در روز پنج‌شنبه گذشته به طور موقت کار ساخت این کارخانه را متوقف کرد. دادگاه فرانکفورت در دادگاه تجدید نظر درخواست رسیدگی اضطراری برای توقف کار تسلا  را رد و ادامه کار در این جنگل را مجاز اعلام کرد.

حکم دوم دادگاه فرانکفورت چراغ سبز برای ادامه پاکسازی جنگل را به پیمانکاران شرکت تسلا نشان داد اما فعالان بلافاصله درخواست خود را به دادگاه بالاتری ارائه دادند. 

مارمولک شنی یکی از گونه‌های حفاظت شده است که زادگاه آنها در قلب پرونده تسلا قرار دارد

تسلا هفته گذشته مجوز پاکسازی 83 هکتار از جنگل‌های کاج کارخانه  "گیگافکتوری" در  منطقه "گرون‌هاید" جنوب برلین را دریافت کرد. این میزان در راستای پاکسازی 92 هکتار از جنگل‌هایی است که پیشتر پاکسازی شده‌اند. کارخانه‌های بزرگ تسلا به گیکافکتوری معروفند.

نگرانی برای حیات وحش

این پرونده حقوقی به طور خاص بر نگرانی سلامتی مارها و مارمولک‌ها که در منطقه ساخت و ساز تسلا در خواب زمستانی به سر می‌برند، متمرکز است.

تسلا قبلا برای جابه‌جایی مارهای بومی اروپا و مارمولک شنی بین تیر تا شهریور اقداماتی را انجام داده است.

گروه‌های حفاظت از محیط زیست از احتمال نابودی تعداد زیادی از حیوانات خبر داده‌اند، زیرا برخی از مارمولک‌ها در اوایل تیر و مرداد و برخی از مارها در شهریور به محل خواب زمستانی خود باز می‌گردند.

هم‌چنین درباره تاثیر این کارخانه‌های تسلا بر منابع محلی آب نگرانی‌هایی وجود داشت که این شرکت قبول کرد مصرف آب در این منطقه را کاهش دهد.

یک مار در اوایل سپتامبر در مناطق زندگی زمستانی  خود حرکت می‌کند. این موضوع به معنای اسکان نیافتن بسیاری از مارها در مناطق محل کار پیمانکاران تسلا است

تسلا قصد دارد حدود 500 هزار مدل الکتریکی  3 و Y خود را در این  کارخانه بسازد و حدود 10 هزار کارگر را استخدام کند. "ایلان ماسک" مدیرعامل شرکت تسلا  امیدوار است بتواند  خط تولید باتری‌هایش را در جولای 2021 و در همین کارخانه افتتاح کند.

شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌هایباتری لیتیوم- یونبرای دیگر خودروسازها، نظیر "تویوتا" و "دایلمر آگ" است.

تسلا به ساخت خودروهای برقی با هدف کاهش آلودگی محیط زیست و خودران‌ها معروف است.

بیشتر بخوانید: تسلا ایستگاه شارژ رایگان می‌سازد کامیون تمام الکتریکی تسلا رونمایی شد/ شتاب صفر تا صد کامیون بی راننده در 5 ثانیه (+عکس) هفت خودرویی که برای تسلا خطرناک هستند لینک کوتاه: asriran.com/003Bq5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تسلا مار و مارمولک دادگاه عالی خواب زمستانی ساخت کارخانه پاکسازی جنگل مارمولک ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)

عصر ایران- اکس پنگ یا شیائوپنگ موتور نام تولیدکننده خودروهای الکتریکی در کشور چین است که دفتر مرکزی آن در شهر گوانگژو قرار داد و یک دفتر عملیاتی نیز در مانتین ویو کالیفرنیا(آمریکا) تاسیس کرده است.این کمپانی فعالیت خود را از سال 2014 آغاز کرده و در سال 2018 بالغ بر 3 هزار شغل ایجاد کرده است.

یکی از محصولات اکس پنگ که در نمایشگاه بین المللی پکن به نمایش گذاشته شد، اس یو وی کوپه با نام جی6 است که اکنون ثبت سفارش آن برای ورود به کشورهای هلند، نروژ، دانمارک و سوئد آغاز شده است.

غرفه اکس پنگ در نمایشگاه خودرو پکن

اکس پنگ جی6 در نمایشگاه پکن

اکس پنگ جی6 در واقع رونوشتی دقیق و البته چینی از تسلا مدل Y است و با ورود به میدان رقابت تلاش می کند تا رقیب آمریکایی خود را دچار دردسر کند. در 6 ماهه دوم سال 2023، اکس پنگ جی6 بالغ بر 7 هزار دستگاه فروش ماهانه داشته که با این آمار عملا رقابت را به تسلا مدل Y در بازار داخلی چین باخته است اما با ارسال مدل 2024 به بازارهای اروپائی که اشاره شد، برگ برنده خود را رو می کند.

اکس پنگ در ادامه حضور اروپائی خود و احتمالا اواخر سال 2024 راهی دیگر بازارهای اروپائی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان نیز خواهد شد.

پایین ترین قیمت اکس پنگ جی6 مربوط به کشور نروژ می شود. آنجا قیمت پایه این شاسی بلند چینی 37700 دلار خواهد بود. نکته جالب که این برچسب قیمت دقیقا برابر با تسلا مدل Y در کشور نروژ است.

تسلا مدل Y

(برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ تر، روی آن کلیک کنید)

در سوئد، تریم پایه اکس پنگ جی6 برابر با 49100 دلار و قیمت پایه تسلا مدل Y برابر با 49500 دلار است. در هلند جی6 با قیمت 46300 دلار و مدل Y با قیمت 45990 دلار عرضه می شود.

برای بازار دانمارک نیز قیمت اکس پنگ جی6 برابر با 49050 دلار در نظر گرفته شده است.

اکس پنگ جی6 براساس پلتفرم SEPA 2.0 توسعه یافته است. در نمای ظاهری، بدنه ای یکپارچه و مد روز را مشاهده می کنیم که از منظر ابعاد برابر با 4753 میلیمتر در طول، 1920 میلیمتر در عرض و 1650 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2890 میلیمتر است.

این کپی چینی از تسلا که البته ادعای رقابت دارد، نه تنها در قیمت بلکه در ابعاد بدنه نیز دقیقا همانند تسلا مدل Y است!

اکس پنگ جی6 با 3 تریم در بخش پیشرانه روانه اروپا شده است:

تریم 254 اسب بخاری که موتور الکتریکی با محور عقب در ارتباط است/ مجهز به باتری 66 کیلووات ساعت لیتیم آهن فسفات/ برد حرکتی 435 کیلومتر

تریم 469 اسب بخاری که با دو موتور الکتریکی و جانمایی یک موتور روی هر محور/ مجهز به باتری 87.5 کیلووات ساعت نیکل منگنز کبالت/ برد حرکتی 550 کیلومتر

اکس پنگ جی6 در 5 رنگ بدنه شامل: سفید، مشکی، خاکستری، سیلور و نارنجی ارائه می شود.

تریم داخل نیز دو آپشن دارد: سیاه و خاکستری که مشتریان می توانند گزینه مدنظر خود را انتخاب کنند.

فضای داخل کابین جی6 جز بهترین نمونه های بازار چین است؛ هم از منظر کیفیت مواد اولیه و هم از نظر طراحی مینیمال خلاقانه ای که همراه دارد.

نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه 15 اینچی، نمایشگر 10 اینچی خطی اطلاعات کیلومتر پشت فرمان، شارژ بی سیم، تنظیم الکتریکی صندلی ها، 2 نگهدارنده لیوان در کنسول میانی، شارژ تایپ سی و اِی برای ردیف ها و... جز اولین مواردی هستند که هنگام حضور در کابین جی6 متوجه آن ها خواهید شد.

سقف پانورامیک، سوکت 12 ولت، پشتیبانی از فرمان های صوتی و... نیز بخش دیگری از ویژگی های این کراس اوور چینی هستند.

رینگ های استاندارد آلومینیومی در اندازه 20 اینچی نصب شده است.

در رابطه با مقایسه اکس پنگ و تسلا، طرف چینی چالش های زیادی را پیش رو دارد از جمله شبکه توسعه یافته شارژ تسلا در کشورهای اروپایی و همچنین شبکه فروش و پشتیبانی بسیار گسترده تر که عوامل مهمی در تغییر تصمیم و انتخاب مشتریان محسوب می شوند.

اکس پنگ جی6 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اکس پنگ پی7آی ؛ خودرو هوشمند چینی در راه بازار (+عکس)

دیگر خبرها

  • صدوراخطار توقف عملیات برای ۱۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تنگستان
  • ربات اپتیموس در کارخانه تسلا مشغول به کار شد
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا مدل Y کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • اکس پنگ جی6 ؛ این چینی کاملا از تسلا کپی شده، البته ادعا هم دارد! (+تصاویر)
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • با رویای ریلی هیتلر آشنا شوید؛ قطار عجیب نازی ها که هیچگاه ساخته نشد!+ فیلم