Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان این بانک ابتدا با ۳۰۰ شعبهٔ مستقل (واگذار شده از طرف بانک‌های سهامدار) و ۱٬۷۰۰ باجه در شعب منتخب بانک‌های ملی و صادرات آغاز به کار نمود و پس از آن، شعب بانک به صورت مستقل ادامهٔ کار دادند و واحدهای مستقر در بانک‌های سهامدار برچیده شد.
این بانک به عنوان اولین بانک تخصصی قرض الحسنه، یکی از نهادهای پولی و مالی کشور است که در راستای حرکت به سوی عملیات بانکداری اسلامی تشکیل شده و در طی سالهای فعالیت خود تا کنون با ثبت شاخص های بسیار مطلوب در سطح شبکه بانکی کشور توجه بسیاری از فعالان اقتصادی را به خود معطوف داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تاریخ ۲۰ دی سال ۱۳۹۷ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به شاخص‌های برجسته این بانک در حوزه‌های مختلف بانکداری، با اعطای مجوز رسمی، فعالیت این بانک را دائمی نمود.
بانک قرض الحسنه مهر ایران با قصد گسترش سنت پسندیده قرض الحسنه و با نیت تأمین نقدینگی و رفع نیازهای ضروری اشخاص حقیقی و حمایت از اقشار جامعه، از اشخاص حقیقی و حقوقی که در امور خیریه نیز فعالیت دارند، دعوت می نماید با سپرده گذاری و تمرکز نقدینگی خود در این بانک، ضمن دریافت خدمات بانکی، در سنت پسندیده قرض الحسنه نیز سهیم شوند.
  
اهداف این بانک

بهبود شاخص های عملکردی مالی کشور در زمینه عقد قرض الحسنه

فرهنگ سازی سنت پسندیده 
قرض الحسنه

استفاده از فن آوری اطلاعات و
 پیاده سازی بانکداری الکترونیکی

 استقرار سیستم مدیریت دانش و تبدیل بانک به یک سازمان پیشرو


مدیریت بهینه منابع انسانی

با این مقدمه و به بهانه سالروز تاسیس این بانک، برآن شدیم جهت آگاهی و تشریح عملکرد ۱۳ ساله بانک در استان، پای سخنان ایمان صمدی مدیر شعب استان سمنان نشسته و جویای این مهم باشیم. در ذیل ماحصل این گفتگو از منظر نگاه شما می گذرد

صمدی در آغاز این گفتگو اظهار می دارد: این بانک بعنوان پیشگام در بانکداری بدون کاغذ نزد شبکه بانکی کشور شناخته شده است. چراکه اولین بار در آذر ماه ۹۷ با رونمایی از سامانه الکترونیکی میعاد، کاغذ را از چرخه عملیات اجرایی خود حذف و بانکداری بدون کاغذ را کلید زده است.
در همین راستا بانک مهر ایران با اصلاح ساختار عملیات اجرایی و صرفه جویی در مصرف کاغذ به نوعی مانع از قطع درختان بیشتر شده، پس بنابراین می‌توان بانک قرض الحسنه مهر ایران را اولین بانک سبز یا دوستدار محیط زیست در کشور هم نامید.
ایمان صمدی در این گفتگو که با موضوع "عملکرد  ۱۳ ساله بانک قرض‌الحسنه مهر ایران" شرکت کرده بود همچنین اظهار داشت: این بانک اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در کشور بوده و از نظر زیرساخت و خدمات الکترونیکی جزو بانک‌های به روز کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: با الگوی بانکداری اسلامی و در راستای توانمندسازی اقشار مختلف مردم، فقرزدایی و رفع محرومیت‌های اقتصادی با ۵۳۰ شعبه و بیش از سه هزار پرسنل فعال در سراسر کشور و ۹ شعبه در استان سمنان اقدام به ارائه خدمات به حدود ۱۰ میلیون مشتری خود در کشور می‌ نماید. 
وی تصریح نمود :  تسهیلات پرداختی این بانک در زمینه‌های مختلف مانند اشتغال‌زایی، کارآفرینی، معیشت، درمان، زنان سرپرست خانوار و آزادی زندانیان جرائم غیرعمد می باشد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان سمنان خاطرنشان ساخت : فعالیت این بانک به نحوی چشمگیر بوده است که در سال ۹۷ توسط  نشریه "Banker" به عنوان معتبرترین نشریه بین المللی رتبه بندی بانکها، این بانک را بعنوان سومین بانک اسلامی برتر دنیا معرفی کرد.
همچنین به دلیل تنوع طرح‌ها و فعالیت چشمگیر آن در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، جایزه نخبه اقتصادی جهان اسلام در سال۹۸ توسط سازمان همکاری اسلامی به این بانک تعلق گرفت.
صمدی گفت:این بانک به منظور کمک به اشتغالزایی با همکاری تنگاتنگ با نهادهایی همچون کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد برکت  تسهیلات قابل توجهی  پرداخت نموده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان سمنان تصریح  نمود: باافتخار می توانیم اعلام کنیم تمام منابع حاصل شده بانک در هر استان در همان منطقه هزینه می‌شود وکلیه عملیات این بانک در پشت دیوار شیشه‌ای است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان سمنان اذعان داشت : این بانک با فعالیت‌های خود نقش مهمی در اقتصاد خرد و متوسط جامعه ایفا می‌کند.

صمدی با اعلام این مهم که در صورت فراهم بودن کلیه مدارک لازم، وام متقاضی در حداقل زمان ممکن و در حد چند روز پرداخت می‌شود، گفت: بستر الکترونیک این بانک به گونه‌ای فراهم شده است که مشتری در شعبه نه در افتتاح حساب و نه در تشکیل پرونده تسهیلات نیاز به پر کردن هیچ فرمی ندارد و با تدابیر اتخاذ شده و بهره گیری از ابزارهای بیومتریک و سامانه های آنلاین ثبت احوال، مشتری احراز هویت شده و نه تنها نیاز به ارائه فتوکپی شناسنامه و کارت ملی نیست، بلکه در مورد مشتریان اعتباری و خوش حساب، در مواردی، ارایه ضامن را نیز حذف و انجام امور مشتریان را سرعت بخشیده ایم.
بالاترین مقام اجرایی این بانک در استان درباره وام‌های اشتغال تصریح کرد: وام‌های اشتغال‌زایی در تمامی مناطق کشور در حال پرداخت است و گفتنیست حمایتهای قابل توجهی نیز چه در قالب پرداخت وام قرض الحسنه و چه بصورت ساخت مسکن، مدرسه، خانه بهداشت و بیمارستان، و بیمه حوادث رایگان خانه های روستایی، عمدتا در مناطق کمتر برخوردار کشور و به ویژه در مناطق سیل زده و زلزله زده توسط این بانک در راستای عمل به مسئولیتهای اجتماعی، انجام شده است.

صمدی درباره حمایت از صنایع دستی و کالای ایرانی گفت: در طرح حمایت از کالای ایرانی براساس تدابیر اتخاذ شده به خریداران کالا و خدمات تا سقف ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ۴ درصدی و بدون انتظار پرداخت می‌شود.
وی افزود: کل تسهیلات پرداختی این بانک صرفادر قالب عقد قرض الحسنه بوده لذا پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان نیز در حداقل زمان ممکن والبته بدون سختگیری در بحث ضمانت صورت می پذیرد.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان سمنان با بیان این مهم که تسهیلات پرداخت شده توسط این بانک بدون سود و با کارمزد صفر تا چهار درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: منابع این بانک از محل سپرده گذاری های مردمی و خیرین تامین می‌شود بنابراین با توجه به وجود تورم، این بانک به مرور سقف وام‌دهی خود را نیز افزایش می‌دهد که در حال حاضر سقف تسهیلات قرض الحسنه این بانک در بخش خدمات تا ۳۰ میلیون تومان و در بخش رونق اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان می باشد.

وی رسالت بانک قرض الحسنه مهر ایران را حل معضلات قشر ضعیف و متوسط جامعه دانست وگفت: شرایط افتتاح حساب آنلاین در این بانک فراهم است لکن بواسطه اساسنامه قرض الحسنه بانک، سود سپرده به سرمایه‌گذاران داده نمی‌شود اما برای جبران این سرمایه‌گذاری، به این افراد امتیاز دریافت وام قرض الحسنه تعلق میگیرد که امتیاز متعلقه در سایت رسمی بانک و در اپلیکیشن همراه بانک، قابل رویت بوده و بویژه در شرایط فعلی کشور نیاز به مراجعه و استعلام از شعب نیست.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهرایران استان سمنان در بخش پایانی گفتگو به ارائه آمار و عملکرد این بانک پرداخته وآنها را طی سرخط های ذیل عنوان داشت:

عملکرد شعب استان سمنان

تعداد شعب استان :
۹شعبه

تعداد پرسنل استان
۵۳نفر

منابع استان
میلیارد ریال۶.۸۴۵

درصد رشد منابع استان نسبت به پایان سال قبل
(بیشتر از متوسط کشوری بانک)۴۶درصد

نسبت مطالبات غیرجاری به مصارف استان
(۰.۹۶% ) ، ۹۶صدم درصد

تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در استان
۲۴۵فقره به ارزش ۷۸.۶۱۰میلیون ریال

تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی از طریق بنیاد برکت بمنظور ایجاد فرصتهای شغلی در مناطق کمتر برخوردار در استان
۴۶۴فقره به ارزش۶۷.۴۲۰میلیون ریال

تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی به افراد تحت پوشش بهزیستی در استان
۹۲فقره به ارزش ۲۱.۶۶۰میلیون ریال

تعداد و مبلغ تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان
۲۴۲فقره به ارزش ۷.۲۶۰میلیون ریال

پراکندگی شعب استان
سمنان۳شعب ه- شاهرود۲شعبه
مجن شاهرود۱شعبه - دامغان۱شعبه
مهدیشهر۱شعبه - گرمسار۱شعبه

A T M
دستگاه۲۱

عضویت بانک در سامانه های بانکی
عضویت در کلیه سامانه های بانکی منجمله شتاب، شاپرک، چکاوک، پایا، ساتنا و ...

تعداد مشتریان حال حاضر استان از ابتدای فعالیت
۱۹۱.۰۰۰نفر

تعداد مشتریان جذب شده استان در سال جاری
حدود ۱۳.۵۰۰نفر

تعداد تسهیلات پرداخت شده استان در سال ۹۹
 ۱۶.۹۵۰فقره

تعداد کل کارتهای نقدی صادر شده سال جاری در استان
 ۲۷.۷۰۰ فقره

عملکرد شعب سراسر کشور

تسهیلات پرداختی جهت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد
۳۶۰هزار فقره به مبلغ تقریبی ۲۹هزار و ۵۰۰میلیارد ریال

تسهیلات پرداختی از طریق بنیاد برکت بمنظور ایجاد فرصتهای شغلی در مناطق کمتر برخوردار
۹۶هزار فقره به ارزش بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال 

تسهیلات پرداختی به افراد تحت پوشش بهزیستی
۹۵۰۰فقره به ارزش ۱۷۰۰میلیارد ریال

تسهیلات پرداختی به زنان سرپرست خانوار در همکاری با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
۳۳هزار فقره به ارزش ۱۰۰۰میلیارد ریال

تسهیلات پرداختی به شرکتهای دانش بنیان با همکاری بانک و صندوق و نوآوری و شکوفایی
۲۰۰۰فقره به ارزش ۶۵۰میلیارد ریال

درصد رشد منابع کشور نسبت به پایان سال قبل
حدود ۳۸درصد

کل مشتریانی که تا کنون تسهیلات قرض الحسنه دریافت نموده اند
بیش از ۸میلیون نفر به ارزش ۷۷۴هزارمیلیارد ریال

تعداد مشتریان کل کشور
حدود ۱۰ میلیون نفر

سقف تسهیلات بانک در بخش های خدمات، مسکن،  معیشت، کارگشایی
۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

سقف تسهیلات بانک در بخش اشتغال زایی
۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال

48 

کد خبر 1465696

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان تسهیلات پرداختی فقره به ارزش ریال تعداد شعب استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد

علی نیکزاد ثمرین در گفت‌وگو با روابط عمومی بانک ملی ایران، درخصوص عملکرد بانک ملی ایران گفت: به‌لحاظ اینکه اقتصاد ایران بانک محور است، افرادی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، در ابعاد کوچک و بزرگ تسهیلاتی را از بانک‌ها مطالبه می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه بهتر است بانک‌ها با بنگاهداری، رقیب بخش خصوصی نباشند، افزود: در رأس همه رهبر معظم انقلاب فرمودند بانک‌ها از بنگاهداری خارج شوند که بانک ملی ایران در سال 1402 با 36 همت خروج از بنگاهداری پیشگام شد و کارها را واگذار کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. 

 نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که بانک ملی در سال 1403 هم در خروج از بنگاهداری پیشگام باشد و گفت: تمام بانک‌ها باید در این مسیر قدم بگذارند و از مسیر خرید و فروش ملک، ساخت و ساز، تشکیل هلدینگ و ... خارج شوند.

نیکزاد ثمرین در ادامه از اقدام رئیس بانک ملی ایران و هیأت مدیره این بانک برای آغاز پر ثمر خروج از بنگاهداری تقدیر و تشکر کرد. 

وی در خصوص اقدامات بانک ملی ایران در پرداخت تسهیلات تکلیفی در سال 1402 افزود: این بانک بیش از تعهدات خود تسهیلات تکلیفی پرداخت کرده است که این اقدام بسیار ارزشمند است؛ چرا که پرداخت این تسهیلات موضوعات جزیی مردم در زمینه درمان، مسکن، ازدواج و ... را کاهش می‌دهد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی تسهیلات خرد را در جذب سرمایه اجتماعی و دلبستگی مردم به نظام بانکی مؤثر دانست و گفت: مردم از عملکرد بانک ملی ایران در زمینه تسهیلات تکلیفی بسیار رضایت دارند و بسیار پسندیده است که در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور درخصوص تسهیلات خرد در استان‌ها تصمیم‌گیری‌های مفیدی انجام شود. 

نیکزاد ثمرین پرداخت تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب و رؤسای ادوار و فعلی دولت تأکید داشتند که بانک ملی ایران به سمت خروج از بنگاهداری حرکت کند. همچنین پیشنهاد دارم بانک ملی در مباحث سرمایه‌گذاری طبق برنامه مدنظر پیش برود و از همه مهمتر در پرداخت تسهیلات خرد برای رفع مشکل مردم طبق آیه « انَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم» اقدام کنند تا خدا به رزق و کارشان برکت دهد.

دیگر خبرها

  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق
  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط