Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس کویت نیز به طور جداگانه مصرف اضطراری واکسن کرونای فایزر را تایید کرده است.

خبرگزاری دولتی بحرین اعلام کرد واکسن چینی سینوفارم در دسترس قرار می‌گیرد.

بحرین جزئیاتی درباره نتایج زیادی از کارآزمایی واکسن چینی که در این کشور هم در جریان بود، بیان نکرده است. امارات نیز در کارآزمایی این واکسن شرکت دارد، هفته پیش از اثربخشی ۸۶ درصدی آن خبر داد اما این کشور هم جزئیات چندانی درباره بررسی واکسن اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرین گفت که بیش از ۷۷۰۰ نفر در کارآزمایی واکسن سینوفارم در این کشور شرکت داشتند. دولت بحرین قبلا اعلام کرده بود که واکسن‌های کرونا به رایگان در اختیار مردم قرار خواهد داد.

واکسن گروه سینوفارم که زیرمجموعه گروه ملی داروسازی چین (CNBG) است، در چند کشور برای مصرف اضطراری تایید شده است و این شرکت هنوز در حال انجام کارآزمایی‌های بالینی مرحله نهایی در ۱۰ کشور است.

یک کشور عربی دیگر، مغرب هم یک برنامه بلندپروازانه واکسیناسیون کووید-۱۹ دارد که هدف آن واکسینه کردن ۸۰ درصد بزرگسالان این کشور است. این برنامه که این ماه شروع می‌شود، در ابتدا بر واکسن سینوفارم تکیه دارد.

واکسن سینوفارم بر اساس فناوری آزموده‌شده‌ای است که از ویروس کشته‌شده به عنوان واکسن استفاده می‌کند، و شبیه به روشی است که برای ساختن واکسن فلج اطفال به کار می‌رود.

رقبای اصلی غربی، مانند واکسن شرکت آمریکایی فایزر و شرکت همکار آلمانی‌اش بیونتک از یک فناوری جدیدتر که تجربه زیادی درباره آن وجود نداشت، یعنی واکسن mRNA استفاده کردند.

خبرگزاری دولتی کویت نیز روز یکشنبه اعلام کرد وزارت بهداشت این کشور مجوز مصرف اضطرای واکسن فایزر را صادر کرده است. این وزارت از هم اکنون امکان ثبت‌نام شهروندان برای نوبت گرفتن برای دریافت واکسن را ایجاد کرده است.

کد خبر 572485 برچسب‌ها كروناويروس واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی

دریافت 49 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، به نظر می رسد عصر شکوفایی ربات های انسان نمای توسعه یافته و آموزش دیده با سرعت های خارق العاده فرارسیده است.

یک ربات ساز چینی که در این زمینه به دستاوردهای قابل توجهی رسیده «آستریبات» است. این شرکت روی توسعه ربات های دستیار مجهز به هوش مصنوعی تمرکز کرده و به تازگی ویدئویی از ربات انسان نمایS1 منتشر کرده است. در این ویدئو S1 در حال انجام فعالیت های خانه داری با سرعتی بی سابقه دیده می شود که پیشرفتی خارق العاده برای یک ربات است. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور می تواند با حداکثر سرعت 10 متر بر ثانیه حرکت کند و با هر بازویش حداکثر 10 کیلوگرم بار حمل کند.

استارداست اینتلیجنس شرکت مادر آستریبات توسط لای جی تاسیس شده که قبلا در آزمایشگاه رباتیک تنسنتف بایدو و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ فعالیت کرده است. جی تجربیات خود را برای توسعه ربات چرخ دار تنسنت به نام «اولی» و بسیاری از ربات های دیگر به کار گرفته است.

ربات S1 با کمک یادگیری تقلیدی (imitation learning) می تواند بسیاری از وظایف پیچیده و مفید را برای انسان ها باسرعت عملیات و سازگاری که مشابه فعالیت انسان ها است، انجام دهد. شرکت سازنده مدعی است ربات مذکور تحت تست های متعدد با مدل های بزرگ و قرار است در سال جاری میلادی آن را به طور تجاری عرضه کند.

کد خبر 6089658 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • انتقال شرکت‌های مهم چینی به مالزی
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد