Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@08:17:04 GMT

محدودیت‌های سراسری یلدایی

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۳۵۶۵

محدودیت‌های سراسری یلدایی

مسئولان وزارت بهداشت بر لزوم اعمال محدودیت‌های بیشتر در شب یلدا تأکید کردند.

 امروز علیرضا رئیسی سخنگوی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: «پیشنهاد دقیق ما برقراری ممنوعیت تردد از ساعت ۱۸ و همچنین تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸  در ۲۹ و ۳۰ آذر است. این محدودیت‌ها پس از تصمیم‌گیری‌های بیشتر در تمام شهرهای قرمز، نارنجی و زرد اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» وی با بیان اینکه «نگرانی‌های بسیار جدی در رابطه با برگزاری دورهمی و شب‌نشینی در این شب‌ وجود دارد» ادامه داد: امیدواریم موضوع برگزاری مجازی دورهمی‌های شب یلدا و پرهیز از تجمعات جدی گرفته شود. رئیسی افزود: «سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است طی ۶ هفته گذشته در جهان، موارد مرگ و میر کرونا ۶۰ درصد افزایش یافته است. این نشان‌دهنده تأثیر هوای سرد و ارتباط آن با بیماری است،البته اثر سرما به این شکل است که در این ایام افراد در محیط‌های بسته و با تهویه نامطلوب کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این موضوع شیوع بیماری را افزایش می‌دهد.» وی با اشاره به آمار جهانی کرونا، تصریح کرد: «جهش‌های ژنی مختلفی در ویروس کووید۱۹ رخ داده و قدرت سرایت و انتقال آن افزایش یافته است و به همین دلیل سنین پایین‌تر هم درگیر بیماری می‌شوند ،چون حجم بیشتری از ویروس آزاد می‌شود و میزان چسبندگی آن بیشتر است. این تصور که به محض تزریق واکسن ایمنی ایجاد می‌شود اصلاً درست نیست. کشورهایی مانند امریکا و انگلیس واکسیناسیون را آغاز کرده اند ولی با آغاز تزریق واکسن زنجیره بیماری بلافاصله قطع نمی‌شود،  مدتی زمان می‌برد تا ایمنی در بدن افراد ایجاد شود و از طرفی واکسن هم به میزان مشخصی اثربخشی دارد. ما هنوز تجربه و مطالعه‌ای نداریم که مثلاً یک سال بعد از تزریق واکسن چه اتفاقی می‌افتد چون واکسیناسیون تازه آغاز شده است. ضمن امیدواری نسبت به قطع زنجیره بیماری و واکسیناسیون همچنان باید رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیریم.» سخنگوی قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: «اکنون ۱۲ شهر قرمز داریم که عمده این شهرها در دو استان است. هفته گذشته فقط ۴ استان اردبیل، گیلان، مازندارن و گلستان هنوز در وضعیت قرمز باقی‌مانده بودند که خوشبختانه اردبیل و گلستان از وضعیت قرمز خارج شدند و دو استان گیلان و مازندران هنوز در وضعیت قرمز هستند. در بین همین دو استان هم مازندارن ۵ شهر قرمز و گیلان ۴ شهر قرمز دارد.» رئیسی تأکید کرد: «اکنون روند بیماری در گیلان صعودی است؛ در مازندارن هم روند صعودی متوقف شده است ،اما هنوز شاهد آغاز روند نزولی نیستیم.» وی درخصوص تردد خودروها، بیان کرد: «براساس جریمه‌ای که نیروی انتظامی گزارش داده است تاکنون ۶۰۰ هزار جریمه برای تردد ۹ شب تا ۴ صبح صورت گرفته است. همچنین به دو میلیون خودرو که در حال خروج از شهرها بودند تذکر دادند که سفر نروند و ۷۷۲ هزار نقض محدودیت را شناسایی کردند که علاوه بر جریمه مجبور به بازگشت کردند؛ در عین حال ۵۲ هزار جریمه در شهرهای نارنجی و ۶۰ هزار جریمه تردد هم در شهر قرمز صورت گرفته است.»  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شهر قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شفافیت مالی در اجرای پروژه‌ها را از جمله نقاط قوت این شورا دانست و گفت: شورای شهر قشم از طریق برقراری ارتباط کارآمد با مسئولین استانی و کشوری توانسته است از چالش محدودیت منابع عبور کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حبیب بازماندگان قشمی امروز در نشست روز ملی شوراها که به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: با خرد جمعی و مشارکت مردم می‌توان در پیشبرد اهداف شهری موفق بود و ما نیز در همین راستا در حرکت هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر قشم با فعال‌سازی 15 کمیسیون و کمیته، شهرداریار و شورایار در تمام محلات توانسته است تصمیم سازی مردم پایه را با بهره‌گیری از ظرفیت حدود 300 نفر از شهروندان محقق کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم شوراها را تجلی مردم‌سالاری دینی و گامی استوار در راستای مردمی‌سازی عنوان کرد و گفت: اصلاح برخی قوانین و انسجام و همراهی دستگاه‌های اجرایی مختلف از مولفه‌هایی است که می‌تواند در تقویت عملکرد شوراها موثر باشد.

بازماندگان قشمی خاطرنشان کرد: ما با تکیه بر مشارکت مردم و استفاده از توانمندی بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی در قشم انجام دادیم که از جمله آنها تاسیس پایانه مسافربری و کمک به تجهیز بیمارستان است.

وی احداث و بهسازی پارک‌ها، بوستان‌ها، بهسازی فضاهای فرهنگی، اجرای فاضلاب شهری، بازگشایی برخی معابر و بندرگاه‌های صیادی را به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این نهاد عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قشم با بیان اینکه در شوراهای اسلامی شاهد بهره‌مندی از توانمندی مردم در انجام امور هستیم، گفت: ما در تلاشیم تا با تقویت مشارکت مردم ، شتاب توسعه قشم را دوچندان کنیم.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!