Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:57:03 GMT

دورهمی‌های شب یلدا کنترل نشود کرونا باز می‌گردد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۳۶۳۹

دورهمی‌های شب یلدا کنترل نشود کرونا باز می‌گردد

علی خوان پایه گفت: هم اکنون میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا در شهرستان گچساران کاهش یافته و انتظار می رود شهروندان برای تداوم این روند همراهی و همکاری خوبی در پرهیز از دورهمی های شب یلدا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس علی خوان پایه فرماندار گچساران در نشست ستاد مبارزه با کرونا که در سالن فرمانداری  این شهرستان برگزار شد،  با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: تاکنون 3 هزارو ۵۷۹ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۲ هزارو 7 نفر مردهستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۸۴ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند درحالی که سه هزارو ۲۴۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

فرماندار گچساران در ادامه تصریح کرد: در هفته گذشته ۲۶۵ مورد نمونه گیری کرونا در این شهرستان انجام شد که تست ۸۵ نفر از آنها مثبت بوده است وهم اکنون ۲۲ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

خوان پایه گفت: هم اکنون میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا در شهرستان کاهش یافته و انتظار می رود شهروندان برای تداوم این روند همراهی و همکاری خوبی در پرهیز از دورهمی های یلدا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیز داشته باشند،چرا که اگر این موارد کنترل نشود به روند بحرانی قبل بازخواهیم گشت.

فرماندار گچساران اظهارکرد:برای کمک به جامعه و کادر درمان از شهروندان انتظار می رود از شرکت در مراسمات سوگواری و جشن و نیز دورهمی ها به خصوص در شب یلدا خودداری کرده تا در ادامه محدودیت ها هم کمتر شود.

معاون اجتماعی فرماندار گچساران در ادامه نیز گفت: از ابتدای زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۶۲ نشست درباره بیماری کرونا در این شهرستان با بیش از ۵۰۰ مصوبه برگزار شده که بخش عمده ای از این مصوبات اجرایی شده است.

مرتضی سجادپور افزود:استفاده از تمام ظرفیت ها برای پایش مداوم بازار، اصناف پرخطر و اعمال محدودیت ها برای خلوت کردن مکان های عمومی این شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسات بود.

وی تصریح کرد: برای اجرای طرح کنترل محله محور ویروس کرونا کمیته‌های پنج گانه ای شامل کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت و عملیاتی محله یا منطقه تشکیل شد.

سجاپور گفت: طرح محله محور (شهید سلیمانی)مقابله با کرونا یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا ست که برای اجرای این طرح شهرستان گچساران به 19 منطقه عملیاتی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا تقسیم شده که ۱۳ مورد در سطح شهر و مابقی در روستاهاست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کرونا در این شهرستان فرماندار گچساران ویروس کرونا دورهمی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۳۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار ویژه شهرستان چابهار با اشاره به مشکلات تردد معلولان در سطح شهر اعلام کرد: برای تمامی دستگاههای اجرایی فرصت یک ماهه تعیین شده تا به وظایف خود عمل و مشکلات تردد این قشر را حل کنند.

جواد سپاهی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار نفر معلول در سطح شهرستان وجود دارد و کمتر از پنج درصد محیط ادارات برای تردد معلولان مفید هستند، گفت: تمامی ادارات و سازمان‌های سطح شهرستان موظف هستند تا یک ماهه آینده برای متناسب سازی محیط ویژه برای خدمات دهی مطلوب به معلولین وجانبازان در سطح ادارات اقدام کنند.

فرماندار چابهار اظهار کرد: امیدوارم با تعیین فرصت یک ماهه جهت متناسب سازی محیط در سطح شهرستان برای خدمات دهی مطلوب به معلولین و جانبازان شهرستان چابهار شاهد حل مشکلات بعد از گذشت سالها انتظار باشیم.

وی ادامه داد: ادارات آموزش پرورش، فرهنگ و ارشاد، فنی وحرفه ای، بهزیستی می‌توانند با برگزاری کلاسهای آموزشی و برگزاری همایش‌ها و دستاوردهای خود در فعال کردن و کشف استعدادهای معلولین قدم مثبتی بردارند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: کارشناسان اداره بهزیستی جهت بررسی مکان‌ها سطح شهر با بازدیدهای مکرر می‌توانند در استانداردسازی محیط براساس نیاز هر منطقه اقدام کنند.

سپاهی ضمن تشکر از شهرداری چابهار در اجرای پیاده‌روسازی و جدول گذاری ها برای آسایش معلولین گفت: با توجه به این اقدامات موثر امیدواریم روند متناسب سازی طبق نظارت ادارات مرتبط انجام، تا معلولین با سهولت بیشتر رفت وآمد کنند.

وی ادامه داد: محل پارک خودروهای معلولین مشخص شده و نظارت مکرر ارگان های مرتبط مورد انتظار است.

وی مشاوره گرفتن از ایده‌های معلولین و فعالان در این حوزه و نخبگان را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار چابهار تصریح کرد: متناسب سازی محل‌های تفریح از جمله ساحل و پارک‌ها در محل ها مشخص شده و باید برای معلولین برنامه ریزی و اجرایی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکلاسی‌های سابق بعد از ۳۹ سال دوباره پشت نیمکت مدرسه نشستند
  • مرمت سیل بند کرخه شهرستان اندیمشک
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • رتبه نخست شهرستان پلدشت در نرخ رشد جمعیت
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در گچساران
  • واریز ۵۷ میلیارد تومان از سوی دولت به شهرداری‌های پیرانشهر
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟