Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@18:40:41 GMT

طرح شهید سلیمانی نمونه بارزی از جلب مشارکت مردم است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۴۸۳۵

طرح شهید سلیمانی نمونه بارزی از جلب مشارکت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،  دکتر سیماسادات لاری، ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور و در برنامه پخش زنده شبکه خبر، اظهار کرد: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در شهرستان بابل پس از یک افزایش نسبی در هفته‌های گذشته، در حال حاضر به یک ثبات نسبی رسیده ولی هنوز وارد مرحله نزولی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اهمیت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور " طرح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی " در شهرستان بابل در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف شهرستان تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده مشغول به‌فعالیت هستند.

وی افزود:  ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیروهای مقاومت بسیج و سازمان هلال احمر در کنار دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

سادات لاری با اشاره به زمان شروع اجرای طرح در شهرستان بابل، یادآور شد: از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر غربالگری صورت پذیرفته وانجام تست تشخیص سریع از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح حدود ۳ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان از اماکن توسط تیم سلامت مرکز بهداشت، نیروهای داوطلب بسیج و اعضای هلال احمر صورت پذیرفته است.

این مسئول کمک‌های مالی جهت خرید بسته‌های حمایتی و توزیع ماسک به گروه‌های آسیب‌پذیر را از جمله اقدامات خیرین شهرستان در راستای اجرایی شدن طرح عنوان کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هم اکنون تعداد ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند و امیدواریم با همکاری خوب مردم کشورمان در نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه های بهداشتی و درمانی می باشد گامی موثر در جهت کنترل اپیدمی بیماری برداشته شود.

 لاری در پایان از تمامی هم‌وطنان و ساکنین مناطق شمالی خواست در شب یلدا از رفتن به مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند و دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید وزیر بهداشت مشارکت بهداشت اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران، گفت: مردم شهرستان اسلامشهر در امر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات رتبه برتر استان تهران را کسب کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر شامگاه چهارشنبه با حضور جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران و فرماندار و مسئولان اسلامشهری در دفتر فرماندار شهرستان برگزار شد.

مسعود اسماعیل بیگی در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری‌های فرماندار و اعضای ستاد شهرستان، اظهار داشت: اسلامشهر و یکی دیگر از شهرستان‌های استان، سال گذشته بیشترین نذورات را در امر بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند که قابل تقدیر است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با بیان اینکه موسس ستاد بازسازی عتبات عالیات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و با همت این شهید والامقام اقدامات بسیاری توسط این ستاد در سال‌های گذشته صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر توسعه حرم حضرت سیدالشهدا(ع) در حال انجام است و مردم می‌توانند در این پروژه مشارکت داشته باشند. 

حسین حبیبی‌، فرماندار شهرستان اسلامشهر هم در این جلسه، گفت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلی تعیین شده بود، به طور کامل محقق شد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس، افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدالله سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش «دعوت به بهشت» صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم و امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

 در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام سراقی، رئیس ستاد بازسازی اسلامشهر به ارائه گزارشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته جهت جمع‌آوری نذورات مردم شهرستان پرداخت. 

افزایش 32 درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته

به گزارش تسنیم، مردم اسلامشهر برای مشارکت در عمل کوثرانه و صدقه فوق جاریه بازسازی عتبات عالیات مقدسه و صحن عقیله بنی هاشم (ع) و همراهی با پویش بزرگ دعوت به بهشت، می‌توانند مبالغ نذورات خود را به شماره حساب 011692374009 و یا شماره کارت 6037997599682441 بانک ملی به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر واریز کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران