Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که به افغانستان سفر کرده است در ادامه دیدارهای خود با مقامات این کشور با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان در قصر ستوری دیدار و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه افغانستان امروز یکشنبه در این دیدار از تلاش‌های عراقچی به‌خاطر گشایش راه آهن خواف - هرات قدردانی کرد و اظهار داشت: پس از اتصال افغانستان با کشورهای آسیای مرکزی در شمال، اتصال افغانستان توسط راه آهن با ایران در غرب کشور، روحیه امید و اطمینان را برای تقویت همکاری‌ها و اتصال منطقه‌ای میان دولت‌ها و مردمان منطقه بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتمر با اشاره به همکاری کابل و تهران در بخش‌های مختلف، تشریک مساعی دو کشور را در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای برای موفقیت گفت وگوهای صلح افغانستان مهم و اثرگذار دانسته و در مورد اهیمت ادامه این تلاش‌ها برای رسیدن به صلح پایدار در افغانستان و تأمین ثبات و توسعه اقتصادی در منطقه صحبت کرد.

عراقچی نیز از توجه وزیر امور خارجه در زمینه گسترش روابط میان دو ملت قدردانی کرد و توسعه روابط میان دو کشور را در راستای اتصال منطقه‌ای و رفاه اقتصادی مهم خواند.

وی در مورد پیشرفت‌های صورت‌گرفته برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی میان افغانستان و ایران به وزیر امور خارجه این کشور معلومات داده و از حمایت کشور متبوعش از موفقیت روند صلح، جمهوری اسلامی افغانستان و حفظ دست‌آوردهای ۱۹ سال اخیر اطمینان داد.

وزیر امور خارجه افغانستان در مورد اراده سیاسی موجود در جمهوری اسلامی افغانستان برای تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو دولت صحبت کرد.

اتمر با در نظر داشتن اهمیت همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه، در زمینه سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان اقتصادی به هدف اتصال افغانستان و ایران به کشورهای آسیای مرکزی و منطقه به تفصیل صحبت کرد.

دو طرف پیرامون نهایی‌شدن سند جامع همکاری‌های دراز مدت و آمادگی‌ها برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی صحبت و تبادل نظر کردند.

کد خبر 5095092 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان سید عباس عراقچی محمد حنیف اتمر کمیسیون مشترک اقتصادی مجلس شورای اسلامی صحن مجلس رجب طیب اردوغان حسین امیر عبداللهیان هیئت دولت سید عباس عراقچی اسحاق جهانگیری وزارت امور خارجه آیت الله محمد یزدی افغانستان حسن روحانی ایالات متحده امریکا سعید خطیب زاده شورای نگهبان وزیر امور خارجه همکاری ها میان دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تمامی تنش‌ها در منطقه است
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی