Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@08:51:37 GMT

تقویت نشاط اجتماعی راهگشای توسعه شهری است

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۵۳۸۲

تقویت نشاط اجتماعی راهگشای توسعه شهری است

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه توسعه شهری باید بر ایجاد نشاط اجتماعی پایه گذاری شود، گفت: تقویت نشاط اجتماعی، راهگشای توسعه شهری است.

حمید حیدری امروز یکشنبه ۲۳ آذرماه در آئین معارفه شهردار شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه، که در سالن اجتماعات فرمانداری زرندیه برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای شهر پرندک جوان‌ترین شورای شهر در سطح استان مرکزی است، اظهار کرد: شورای شهر پرندک از جمله شوراهای پیگیر در امور مدیریت شهری است و توانسته‌ خدمات مناسبی را به شهروندان ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اعتماد شورای شهر پرندک به شهرداری نشانگر تدبیر مدیریت شهری برای شتاب بخشی به خدمت رسانی به مردم و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تا پایان فعالیت شورای پنجم است.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری مرکزی در ادامه گفت: طراحی محوطه سازی در مبلمان شهری از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است که باید با حداکثر توان در راستای اجرایی شدن آن و البته با برنامه ریزی و روحیه جهادی حرکت کرد.

وی بودجه شهرداری پرندک در سال ۱۳۹۸ را چهار میلیارد تومان عنوان کرد که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن محقق شد و گفت: امسال بودجه شهرداری پرندک پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که امیدواریم با هم‌افزایی و درآمدزایی، کل بودجه محقق شود تا روند توسعه و عمران و آبادانی شهر شتاب بگیرد.

حیدری خواستار ایجاد و تقویت نشاط اجتماعی در سطح جامعه شد و گفت: نشاط اجتماعی موجب احیا و زنده ماندن شهر خواهد شد و در ارتقای سلامت روانی شهروندان تاثیرگذار است.

وی به مشکل منابع مالی شهرداری‌های شهرهای کوچک اشاره کرد و افزود: مجموعه مدیریت شهری با کمترین توان مالی حداکثر بهره برداری را انجام می‌دهد و در این میان تقویت نشاط اجتماعی موجب دلگرمی شهروندان خواهد شد چرا که علاوه بر رسیدگی به جسم شهر که همانا اجرای خدمات سخت افزاری است باید به روح شهر و خدمات نرم افزاری نظیر فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و زیباسازی نیز توجه شود.

حیدری نظم و انضباط و برنامه ریزی مدون در حوزه شهری را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهر پرندک در ورودی استان مرکزی از سمت تهران قرار دارد. از این رو نظم و انضباط شهری در این شهر از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که زیبایی این شهر خاطره خوبی در اذهان مسافران و گردشگران در ورود به استان مرکزی بر جای خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، سرپرست فرمانداری زرندیه نیز گفت: عملکرد و فعالیت مثبت شهرداری منجر به تحرک بخشی به سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی خواهد شد و تحرک حوزه مدیریت شهری زمینه ساز پویایی و نشاط اجتماعی در جامعه می شود.

سیامک سلیمانی به موقعیت جغرافیایی و مزیت‌های ویژه شهر پرندک اشاره کرد و افزود: پرندک پیشانی استان مرکزی از سمت شمال محسوب می‌شود که در کریدور اصلی شرق به غرب کشور قرار دارد و نقش این شهر نقشی فراشهرستانی و فرااستانی است که باید در سایه برنامه ریزی و تدبیر از این مزیت و ویژگی‌های خاص در جهت توسعه و شکوفایی منطقه بهره برداری کرد.

وی انجام امور زیرساختی و زیربنایی در شهر پرندک را الگویی برای سایر مدیران شهری در شهرهای مختلف استان مرکزی دانست و افزود: شهردار جدید پرندک از نیروهای بومی و خلاق منطقه است که کارنامه خوبی در مدت زمان سرپرستی خود در شهرداری از خود برجای گذاشته است و با هم افزایی بین اعضای شورای شهر و اتخاذ تصمیمات راهگشا در حوزه مدیریت شهری ضمن تقویت مبلمان و امور زیربنایی، نشاط اجتماعی و پویایی فضای شهری را تقویت و توسعه خواهد داد.

رئیس شورای اسلامی شهر پرندک نیز گفت: خدمت به مردم باید صادقانه، بی منت و دلسوزانه باشد که این رویه رمز ماندگاری در بین اذهان خواهد شد و ارائه خدمات صادقانه همراه با تعهد، رسالت اصلی مجموعه مدیریت شهری پرندک است.

حامد سرمدیان با تاکید بر توزیع متوازن امکانات و خدمات شهری اظهار کرد: توزیع عادلانه امکانات و منابع بین مناطق و محلات مختلف شهری و دستیابی برابر شهروندان به امکانات خدماتی و رفاهی  زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار شهری و عدالت اجتماعی است و این رویه در دستور کار شهرداری پرندک قرار دارد.

علی مددی شهردار پرندک نیز گفت: توسعه شهری و برآوردن مطالبات شهروندان در سایه مشارکت و همدلی بین مدیریت شهری و شهروندان محقق خواهد شد.

در این آئین " علی مددی" که پیشتر سرپرست شهرداری پرندک بود طی حکمی از سوی استاندار استان مرکزی به عنوان شهردار این شهر منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري نشاط اجتماعی زرنديه استانی اجتماعی استانی شهرستانها تقویت نشاط اجتماعی شهرداری پرندک مدیریت شهری استان مرکزی توسعه شهری شورای شهر شهر پرندک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: در راستای افزایش و توسعه فضای سبز از سال ۹۴، ۱۰۴ بوستان به سطح شهر اضافه شده است.

سید محسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه سال ۹۴ مساحت فضای سبز شهر قم ۱۶ میلیون متر مربع بوده است، اظهار کرد: از سال ۹۴ توسعه فضای سبز یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری تبدیل شد و اکنون فضای سبز شهری و جنگلی در قم به ۲۷ میلیون متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه فضای سبز در سال‌های گذشته به ازای هر شهروند ۱۲.۵ متر مربع بوده که در سال جاری این مقدار به ۲۱ متر مربع به ازای هر شهروند رسیده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استفاده از پساب شهری با توجه به کمبود آب در شهر قم یکی از مباحث مهم مجموعه مدیریت شهری است، تصریح کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم به صورت جدی پیگیر استفاده از پساب است.

میرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز با توجه به نیاز شهر قم در حال انجام است، اضافه کرد: در سال ۹۴، ۲۵۰ بوستان در شهر وجود داشت که در سال جاری به ۳۹۵ بوستان شهری افزایش یافته و این مقدار قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: کمبود فضای سبز در مناطق شهری نیازمند اجرای برنامه‌های جدی است تا در این مناطق باغاتی تملک و تبدیل به فضای سبز شهری شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از احداث ۱۰ بوستان بانوان و خانواده در سطح شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان‌های شهری با برنامه‌های مدون در دستور کار مجموعه مدیریت شهری، معاونت خدمات شهری و محیط زیست، و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

میرهادی عنوان کرد: کمبود فضای سبز پیرامون حرم مطهر در هسته مرکزی شهر یکی از موضوعاتی است که چاره اندیشی شده تا با آزاد سازی و تملک مغازه‌ای قبرستان نو، فضای سبز مناسبی در پیرامون حرم مطهر ایجاد شود.

وی با اشاره به دست‌فروشان هسته مرکزی شهر اضافه کرد: برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است تا به زودی دست‌فروشان بلوار یادگار امام در منطقه دو و منطقه شش ساماندهی شوند.

کد خبر 748833

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود