Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ظهر امروز در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان، گفت: برای بهره‌مندی مرزنشینان از معافیت‌های مبادلاتی درمرز‌های موقت غیررسمی سیرانبند، خانم شیخان و مله خورد کارت‌هایی برای افراد صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از همین رو مرزنشینانی که کارت مرزنشینی دارند، باید به دفاتر خدمات دولت الکترونیک مراجعه کرده و خدمت کولبری خود را فعال کرده تا بتوانند از مزایای این طرح بهر‌مند شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: مرزنشینانی که اعتبار کارت آن‌ها به اتمام رسیده باید قبل از هر کاری اعتبار آن را تمدید کرده و پس از آن خدمت کولبری را فعال کنند.

دره‌وزمی یادآور شد: در حال حاضر ۲۸ هزار و ۵۵۰ کارت برای خانوار‌های مرزنشین صادر شده که ۱۶ هزار و ۱۳۷ مورد آن‌ها معادل ۵۷ درصد کارت‌های صادر شده فعال است و بقیه کارت‌ها غیرفعال هستند که از مرزنشینان درخواست داریم برای فعال‌سازی کارت خود اقدام کنند.

او بیان کرد: خدمتی که برای استفاده مرزنشینان از این کارت در نظر گرفته شده، بهره‌مندی از سود ۱۰ درصدی واردات ۹۷ قلم کالایی است که در دولت مصوب شده و بازرگانان تنها با استفاده از این کارت‌ها می‌توانند این کالا‌ها را وارد کنند و با کارت‌های بازرگانی و یا پیله‌وری این امکان برای آنان فراهم نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هر خانوار با استفاده از کارت مبادلات مرزی حداکثر ۴ نفر در ماه از تخفیف ۷۰۰ هزار تومانی که در مجموع معاول ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در ماه می‌شود، می‌تواند از این کارت بهره‌مند شود.

دره‌وزمی اظهار کرد: از زمانی که این طرح اجرایی شده تا کنون در مرز سیرانبند بانه ۱۴ محموله کالای مشمول ۹۷ قلم مصوب هیئت دولت با استفاده از یک‌هزار کارت مبدلات مرزی مرزنشینان وارد کشور شده که ارزش آن یک میلیون دلار بوده و این هزار نفر توانسته‌اند از معافیت عوارض واردات کالا به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرزنشینان مبادلات مرزی صادر شده کارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک سرباز وطیفه مرزبان در کردستان

 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری پلیس، در پی تیراندازی افراد ناشناس به برجک نگهبانی در هنگ مرزی بانه سرباز وظیفه فرزین دلیان اهل کرمانشاه به فیض عظیم شهادت نائل شد.

تیراندازی افراد ناشناس از مواضع نامشخص مستقر در آن سوی نوار مرزی، به سمت مأموران پاسگاه مرزی هنگ ژال، صورت گرفته که متاسفانه، علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به یکی از مراکز درمانی منتقل شدند.

گفتنی است؛ بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد که اطلاعات تکمیلی، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دومین مرزبان هنگ مرزی بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • شهادت یک سرباز وظیفه مرزبان در کردستان
  • شهادت یک سرباز وطیفه مرزبان در کردستان
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • شهادت یک مرزبان در کردستان در پی تیراندازی افراد ناشناس
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت