Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@16:09:14 GMT

حمله سایبری به بیش از ۴۰ شرکت اسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۵۵۸۶

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه‌های فلسطینی به نقل از شبکه رسمی "کان" رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هکرها باج افزاری به نام "Pay۲Key" را به شرکت "هابانا لابس" وابسته به شرکت "اینتل" اسرائیل که در زمینه توسعه برنامه‌های هوش مصنوعاتی تخصص دارد، ارسال کردند.

کان اعلام کرد: صحبت در مورد یک مجموع حملاتی است که از سروری استفاده می‌کنند که امکان ارتباط از راه دور و مدیریت دستگاه‌های کامپیوتر برای نفوذ در سیستم‌های شرکت‌ها را به آنها می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه گزارش داد: هکرها در شبکه توئیتر، اطلاعات اولیه از شرکت "هابانا لابس" را منتشر کردند که حاوی نمودار جریان اطلاعات و کدهای سیستم‌هایی بوده که شرکت آن را توسعه می‌دهد، اطلاعاتی که بیانگر توان این هکرها برای رسیدن به سری‌ترین کتابخانه‌های این شرکت است.

از سوی دیگر، "جاکی آلتیل" پژوهشگر امنیت اطلاعات به شبکه کان گفت: پس از اطلاع از اطلاعاتی که هکرها در شبکه دارک وب منتشر کردند، می‌توان پرونده‌هایی که حاوی اطلاعات داخلی در ساختار مؤسسه و کپی‌هایی از پرونده‌های سیستم بود، مشاهده کرد که شامل جزییات در مورد فناوری در خصوص ساختار شبکه "شرکت هابانا لابس" بوده است.

براساس گزارش کان، این حمله به شرکت هابانا لابس در چارچوب حملاتی صورت می‌گیرد که ۴۰ شرکت را شامل می‌شود که همگی مشتریان شرکت نرم افزاری "عمیتال" هستند، از جمله این شرکت‌ها، شرکت خدمات لجستیکی و مرسولات اسرائیل به نام "اوریان" است که در این باره اعلام کرد که از این حملات سایبری آسیب دیده و گزارشی را در این باره به بورس رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

در میان این شرکت‌ها، دستکم نام سه شرکت نیز به چشم می‌خورد که واکسن کرونا را به اسرائیل منتقل کرده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت در این زمینه نوشت که مشخص نیست که حملات سایبری از سوی چه کشوری بوده است یا این که این عملیات توسط هکرهای معمولی صورت گرفته است.

ششم دسامبر سال جاری نیز تیم هکری به نام "بلاک شادو" اقدام به فروش اطلاعات شخصی از بیمه‌شدگان شرکت بیمه "شیربیت" رژیم صهیونیستی کرده بودند.

سازمان پخش رژیم صهیونیستی "مکان" نیز امروز یکشنبه گزارش داد که روند فروش اطلاعات شخصی بیمه‌شدگان توسط این تیم هکری پس از آن انجام می‌شود که شرکت "شیربیت" حاضر نشد که حدود ۴ میلیون دلار به آنها باج بدهد.

باج افزارها از تمام شرکت‌های مذکور خواسته‌اند که بین ۷ تا ۹ بیت کوین پرداخت کنند که قیمت تقریبی آنان بین ۳۷۵-۴۷۵ هزار شکل (۱۱۳-۱۴۴ هزار دلار) است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: حمله سایبری اسرائیل رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما کنترل گذرگاه رفح را به صورت کامل به دست گرفته ایم.
 

 ارتش رژیم اشغالگر قدس همچنین اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند.

شبکه الجزیره ساعتی قبل گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است.

وی اضافه کرد: این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

شب گذشته منابع عبری از تأیید مرحله اول حمله رژیم صهیونیستی علیه رفح از سوی کابینه جنگی این رژیم خبر دادند.

بر اساس این گزارش، آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه به طور رسمی از آغاز مرحله اول حمله زمینی در شرق رفح در جنوب غزه خبر داد.

گفتنی است نزدیک به ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز حمله اسرائیل به این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین امنیت سایبری شبکه های توزیع برق با فناوری نوین
  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • لحظه تجاوز تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح+فیلم
  • ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح در جنوب غزه
  • چند شهید و مجروح پس از آغاز حمله اشغالگران به رفح
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • ارتش اسرائیل تخلیه ساکنان شرق رفح را آغاز کرد