Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:04:41 GMT

مصوبات جلسه امروز هیات دولت

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۵۸۴۱

مصوبات جلسه امروز هیات دولت

به گزارش تابناک به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»، جلسه امروز هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری و با رعایت مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر ممنوعیت تجمع بیش از ۲۰ نفر در وضعیت نارنجی، به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی و به تصویب هیئت وزیران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن

هیئت وزیران برنامه جایگزینی شناور‌های سنتی تجاری با ظرفیت کمتر از ۵۰ تن (لنج تجاری) را با هدف حذف ابزار قاچاق کالا از دریا، انتقال فعالیت‌های غیررسمی به رسمی و تجاری، رونق فعالیت‌های کشتی سازی داخلی و خدمات تعمیر و نگهداری آن‌ها و نیز افزایش ایمنی دریایی، به تصویب رساند.

برنامه یاد شده ناظر بر محور‌هایی نظیر ایجاد نظام انگیزشی در الگوی جایگزینی شناور‌های سنتی به شناور‌های فلزی، الگو‌های تأمین مالی مربوط به طرح یادشده، امحاء شناور‌های جایگزین شونده و تأمین بیمه بیکاری برای دریانوردانی که در نتیجه اجرای این طرح شغل خود را از دست می­دهند، می‌باشد.

** اصلاح اساسنامه صندوق کارآفرینی امید

هیئت وزیران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان، اساسنامه صندوق کارآفرینی امید را مورد بازنگری قرار داد.

بر اساس این اصلاحیه، صندوق کارآفرینی امید، مؤسسه‌ای مالی است که به عنوان مؤسسه عمومی غیردولتی و دارای شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی اداره می‌شود.

همچنین کمک‌های دولت، دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، مؤسسات اعتباری و بیمه ها، اقساط دریافتی تسهیلات و وام‌های اعطایی، تسهیلات قرض الحسنه بانکی، کمک‌ها و هدایای نقدی و غیرنقدی و تسهیلات اعطایی اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و بین المللی، درآمد‌های ناشی از فعالیت‌های صندوق، فروش اموال، منابع وقفی و نذورات و ... به عنوان منابع مالی این صندوق به شمار می‌روند.

علاوه بر این، موضوع فعالیت و حدود عملیات صندوق موارد متعددی، چون تجهیز منابع مالی جهت فعالیت‌های اعتباری، اعطای تسهیلات، ارائه خدمات الکترونیکی و کمک مالی با اولویت مناطق روستایی و محروم، اعطای تسهیلات به منظور حمایت از زنجیره‌های تولید، خوشه‌های کسب و کار، پشتیبانان مشاغل خانگی و خویش فرمایی، طرح‌های کارآفرینی و کسب و کار‌های خرد، اعطای تسهیلات برای اشتغال، ازدواج، مسکن و نیاز‌های ضروری با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و گروه‌های اجتماعی کم درآمد و ... را شامل می‌شود.

علاوه بر این هیئت وزیران با توجه به مصوبه هیئت امنای این صندوق، با افزایش سرمایه آن به مبلغ ۲۳ هزار و ۶۱۹ میلیارد و ۸۲۱ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۷۹ ریال موافقت کرد.

** بررس و تصویب لوایح مربوط به اساسنامه و مقاوله نامه‌های سازمان بین المللی کار

دولت در ادامه، پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص هفت لایحه در مورد اساسنامه و مقاوله نامه‌های سازمان بین المللی را به تصویب رساند تا در سیر مراحل و تشریفات قانونی قرار گیرد.

** بازبینی مصوبه مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی

هیئت وزیران به منظور تامین نظر مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه موضوع اصلاح آیین نامه اجرایی شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را مورد بازبینی قرار داد.

به موجب این اصلاحیه، تخصیص اعتبارات مربوط به برنامه جامع ارتقای سلامت و ایمنی غذایی به دستگاه‌های ذیربط توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با رعایت ترتیبات مقرر در ماده (۳۰) قانون برنامه و بودجه کشور پس از دریافت گزارش پیشرفت اقدامات برای اجرای مصوبات مربوط انجام خواهد شد.

** موافقت دولت با افزایش تعرفه آب تحویلی و برداشتی موارد خاص

دولت با پیشنهاد وزارت نیرو مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی تعرفه آب تحویلی و یا برداشتی برای موارد خاص (کشتی ها، شناورها، تانکر‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و واحد‌های مستقر در آن‌ها و...) از ابتدای سال ۱۳۹۹، موافقت کرد.

هیئت وزیران این تصمیم را با توجه به افزایش تورم سالانه و به تبع آن افزایش هزینه‌های شرکت‌های عرضه کننده خدمات، اتخاذ کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: لایحه بودجه 1400 اردوغان روح الله زم نشان نصر رود ارس واکسن فایزر هیئت وزیران وزارت نیرو تعرفه آب شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت تعاون صندوق کارآفرینی امید جلسه هیات دولت لایحه بودجه 1400 اردوغان روح الله زم نشان نصر رود ارس واکسن فایزر هیئت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۵۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور با موافقت نمایندگان اضافه شد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ با ۱۰۶ رأی موافق، ۳۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بنابر روایت ایلنا، ردیف الحاق شده به جدول شماره ۷ به شرح ذیل است:

مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به جدول ۷ با دسته هزینه- عمومی با عنوان ردیف ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور براساس نامه ۱۳۴۴۶۸ مورخ ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ معاون اول رئیس جمهور اضافه می گردد و از جدول ۹ از دسته هزینه متفرقه ردیف ۵۵۰۰۰۰۰۵۰ با عنوان وزارت کشور جبران تلاش کارکنان دارای عملکرد برجسته وزارت کشور و سازمان ها و نهادهای تابعه و وابسته از طریق پرداخت های غیرمستمر کسر می گردد.

پیشنهاد یک نماینده درباره حقوق کارکنان وزارت کشور

در این میان، مالک شریعتی نماینده تهران در تشریح پیشنهاد خود مبنی بر الحاق یک ردیف به جدول شماره ۷ برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور گفت: موضوع بهینه سازی انرژی و حل ناترازی انرژی ضرورتی است که مورد تائید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بوده است اما متاسفانه سازمان برنامه اتفاق دیگری را رقم زده است، ما در بودجه ۱۴۰۲ و در برنامه هفتم حساب بهینه سازی ایجاد کردیم و مقرر شد یک درصد از فروش منابع نفت کشور به این حساب واریز شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با وجود تصویب نمایندگان این موضوع را حذف کرده است و برخلاف آئین نامه ردیف مربوطه در بخش اول هم در منابع و هم در مصارف حذف شد و به عبارتی ۵ هزار و ۸۰۰ از حساب بهینه سازی کسر شده است. این موضوع باید در جدول ۵ در منابع و هم در جدول ۹ در مصارف می آمد اما آقای منظور آن را حذف کرد.

وی اضافه کرد: آقای منظور من برای شما احترام قائل هستم اما در مقابل قانون همه ما هیچ نیستیم شما چکاره بودید که این یک درصد را حذف کردید؟ با چه جراتی در مصوبات مجلس و احکام دست بردید؟ این موضوع باید برگردد.

حاجی بابایی گفت: بر اساس تفسیری که ما کردیم این اعتبار ۵۸۰۰ بود که برای تحقق این موضوع ردیف درآمد هزینه پیش بینی کردیم و دولت را مکلف کردیم به این ردیف یک درصد را واریز کند. آقای رئیسی نیز به این موضوع به شدت تاکید داشته بنابراین ما این موضوع را در حد قانون انجام دادیم.

دیگر خبرها

  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید