Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شامگاه یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محمد طالعی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه خواجه نصیر که به مناسبت هفته پژوهش به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: طرح راهبردی تحول در حوزه پژوهش و فناوری با توجه به فعالیت های دانشگاه تدوین شده که در نهایت این طرح به تصویب شورا رسیده که در آن ۵ محور مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی دانشگاه صنعی خواجه نصیرالدین طوسی طالعی با اشاره به ۵ محور تدوین شده، تصریح کرد: قابلیت مشاهده پذیری و ارتباط و تعاملات دانشگاه با بیرون که فعالیت اساتید را به جامعه ارائه دهیم، محور دوم موضوع تولید علم و نقش آفرینی و جایگاه علم در کشور، توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در حل معضلات صنعتی، حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان و درآمد زایی و تبدیل علم به ثروت برای تمام ذی نفعان در جامعه و فعالیت های درون سازمانی زیرا اگر بخواهیم ۴ محور اجرایی شود باید با یکدیگر این اهداف را محقق کنیم.

وی ادامه داد: در محور اول تغییری در سامانه وبسایت دانشگاه انجام دادیم و هر هفته به روزرسانی می شود و سامانه علم سنجی راه اندازی شد و بر اساس دانشکده و مرتبه اساتید سنجیده شود و در این طرح اساتید می توانند با یکدیگر یافته های خود را تبادل کنند و اگر نیاز به ارتقا بود ، در راستای ارتقا خود فعالیت کند.

طالعی عنوان کرد: سامانه سادپا یا سامانه توانمندی های توانمندی پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه که بخش غیرمقاله ای را مورد ارزیابی قرار داده است و در این سامانه ما طرح های ارتباط با صنعت و جامعه را در قالب طرح های پژوهشی، دانش فنی، خدمات  و  طرح های فناورانه ثبت شده است و کلیه خدمات و اختراعا در این سایت ثبت می شود.

معاون پژوهشی دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: همچنین سامانه یک پارچه تمام اعضای هیات علمی را داریم و در این سامانه با وارد کردن اسم یا دانشکده می تواند رزومه اساتید را مشاهده کند. و اساتید می توانند مشخصات خود را اصلاح کنند. با این سه سامنه اگر متقاضی به دنبال همکار هیات علمی باشد به راحتی می تواند استاد مورد نظر خود را بیابد.

طالعی اظهار داشت: در زمینه تفاهم نامه با صنایع مختلف اقدامات مطلوبی در این حوزه انجام شده و با شرکت های خصوصی زیادی تفاهم نامه همکاری امضا شده است. حدود هزار و ۶۰ مقالات علمی و پژوهشی ارائه شده است و نیاز است در حوزه مقالات تلاش بیشتری داشته باشیم و ۳۳۰ مقاله همکار با پژوهشگران خارجی و ۲۴ مقاله پر استناد داشته ایم.

.همچنین فرهاد یکه یزدان دوست رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت: در همین چالش کرونا دانشگاه خواجه نصیر در تولیدات دارو کرونا فعال بود و در کمک به سازگاری با شرایط کنونی دانشگاه سرآمد بوده است.

وی ادامه داد: هر روز، روز پژوهش است و تمام اعضای هیات علمی دانشگا و اساتید سعی کرده اند تا چرخه پژوهش را در دوران کرونا متوقف نکنند.

به گزارش ایرنا، هفته پژوهش از  ۲۵ آذر ماه با شعار «بدون پژوهش و مطالعه تصمیم گیری نکنیم» آغاز می‌شود و تا ۲۹ آذر ادامه دارد.

موفقیت روزافزون علم در شناخت جهان هدفدار و قانونمند که با تکیه بر ابتکارات خلاقیت‌های به ودیعه نهاده شده از سوی خدای متعال در وجود بشر و بهره برداری از قدرت شگرف اندیشه آدمی صورت گرفته، فضای زندگی جدیدی را برای انسان‌ها به ارمغان آورده است.

این فضای جدید و این تمدن نوظهور که خود برخاسته از تعاملات عمیق میان تمدنی و میان فرهنگی است، موجد خواست‌ها، نیازها، اندیشه‌ها مسائل و مشکلاتی است که به نوبه خود توسعه علم و اندیشه را می‌طلبند.

برچسب‌ها هفته پژوهش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته پژوهش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگر هفته پژوهش دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگر اخبار کنکور دانشگاه خواجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری

مهدی پژوهش مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری گفت: برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر بین اداره کل استاندارد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان، چهارمین دفتر استاندارد و استانداردسازی در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید

افتتاح سومین دفتر استاندارد و استانداردسازی چهارمحال و بختیاری

وی، ارتباط بین نهاد‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و علمی را برای سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت و تعالی کشور لازم دانست و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد استان و شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج استاندارد، در این مراکز، دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی و تفاهم نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.

پژوهش افزود: آگاه‌سازی و آموزش همگانی در خصوص استاندارد، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی استاندارد‌های پژوهش محور ملی و بین المللی، عضویت در کمیته‌های فنی متناظر به عنوان یک عضو فعال در بررسی پیش نویس استاندارد‌ها و ارائه نظرات اصلاحی، ترویج استاندارد‌ها و ارتباط مستقیم کارشناسان استاندارد، دانشجویان و پژوهشگران با این دفتر از اهداف مهم این دفاتر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری