Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم دوری از تجمعات خانوادگی در شب یلدا، گفت: یکی از واکسن‌های مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام از تمام مراحل وزارت بهداشت تأیید نهایی را گرفته است، در واقع این واکسن در کارآزمایی حیوانی موفق بوده و پیش‌بینی می‌شود در دی ماه وارد فاز انسانی شود.

مینو محرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از واکسن‌ها که مربوط به مؤسسه‌ای وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام است از تمام مراحل سازمان غذا و دارو و کمیته اخلاق وزارت بهداشت تأیید نهایی را گرفته است، در واقع این واکسن در کارآزمایی حیوانی موفق بوده و پیش‌بینی می‌شود در دی ماه وارد فاز انسانی شود، بقیه واکسن‌ها نیز در مراحل تائیدیه کمیته اخلاق و سازمان غذا و دارو هستند که باید از سوی مراجع مربوطه تأیید شوند، گفتنی است این واکسن‌ها در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده و نتایج نهایی آن به این سازمان بازخورد داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: افراد داوطلب بین ۱۸ تا ۵۰ سال برای کارآزمایی بالینی اگر از سلامت کامل برخوردار باشند می‌توانند در تست انسانی نوبت اول واکسن شرکت کنند، مقدمات این کارآزمایی در حال انجام است و همان طور که اشاره شد به زودی این تست‌ها انجام می‌شوند.

قطعاً می‌توانیم در این زمینه خودکفا شویم

محرز در خصوص نگرانی مردم از عوارض واکسن ایرانی و تست‌های انسانی آن، تصریح کرد: واکسن تست شده روی حیوانات هیچ عوارضی نداشته در واقع واکسن ویروس ضعیف شده‌ای است که هرگاه در تست حیوانی آن مؤثر و موفقیت آمیز باشد در انسان‌ها نیز قابل استفاده است، قطعاً استفاده از آن ایمن است و نگرانی از این بابت نیست، گفتنی است در تست‌های انسانی سعی داریم عارضه و اثربخشی واکسن را بسنجیم.

وی در خصوص نسخه‌های خارجی واکسن کرونا افزود: به دلیل حمل ونقل مشکل واکسن‌های خارجی امکان واردات آن در حال حاضر وجود ندارد و ما باید تمام تمرکز خود را روی واکسن نسخه داخلی بگذاریم، خوشبختانه تکنولوژی تولید واکسن را در کشور در اختیار داریم و نیروهای باهوش و متخصصی نیز در این حوزه در کشور وجود دارد که علم تولید واکسن را دارند، قطعاً می‌توانیم در این زمینه خودکفا شویم و باید از همین تریبون اعلام کنم که هموطنان ما باید کمی تغییر نگرش بدهند و نسبت به افرادی که در این زمینه تلاش می‌کنند اعتماد بیشتری داشته باشند.

یک شب هزار شب نمی‌شود / زمستان‬ تلخ را رقم نزنید

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شب‌های آخر فصل پاییز و دورهمی مردم در شب یلدا، تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنم شب یلدا را در خانه بگذرانند و از تجمع خانوادگی دوری کنند چرا که این بی احتیاطی می‌تواند آمار مرگ و میر و مبتلایان جدید را دوباره افزایش داده و ما را وارد بحران کند، البته در حال حاضر نیز اوضاع خوب نیست اما نمی‌خواهیم دوباره وارد فضای ملتهب آبان و ابتدای آذرماه شویم، یک شب هزار شب نمی‌شود، اگر بتوانیم امسال را در شرایط دوری از یکدیگر بگذرانیم و از طریق فضای مجازی با یکدیگر در ارتباط باشیم شاهد اتفاقات ناگوار گذشته نخواهیم بود، بنابراین بازهم از مردم تقاضا می‌کنم زمستان تلخی را برای خود، عزیزانشان و کادر درمان رقم نزنند.

کد خبر 461329

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا تولید واکسن ایرانی کرونا تولید واکسن کرونا واردات واکسن کرونا درمان کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسن ها شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۷۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، ایوب فصاحت در نخستین نشست منطقه‌ای روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، تقویت همگرایی و مشارکت در سرعت‌بخشی به استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی را ضروری دانست و افزود: موضوع نظام صنفی کشاورزی مورد تاکید وزیر جهاد کشاورزی است.

وی ساماندهی، توانمندسازی و حمایت از تشکل‌های صنفی تخصصی و محصولی را یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان مرکزی طی سال جاری برشمرد و اظهارداشت: در این خصوص استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی باید با اهتمام جمعی و پیگیری بیشتر صورت گیرد تا این راهبرد به نتیجه منتهی شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تقویت همگرایی، تعامل و مشارکت امور، وفق قوانین و مقررات میان تمامی ارکان مرتبط در خصوص استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سطح مجموعه وزارتخانه و پرهیز از پرداختن به مسایل واگرا کننده را خواستار شد.

فصاحت بیان کرد: دبیرخانه هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران مستقر در سازمان مرکزی تعاون روستایی، نهایت تلاش خود را معطوف به سرعت بخشیدن به موضوع استقرار ساختار جدید خواهد کرد و مجموعه سازمان مرکزی نیز پشتیبانی‌های لازم را در این راستا خواهد داشت و از خرداد ماه امسال نیز این موضوع یکی از موارد مورد پیگیری سازمان در سفر‌های استانی است.

نظام صنفی مهمترین رکن بخش غیردولتی حوزه کشاورزی است

جانعلی بهزادنسب مشاور عالی و دستیار وزیر جهاد کشاورزی در این نشست گفت: پروژه نظام صنفی کشاورزی از منظر وزارتخانه و شخص وزیر جهادکشاورزی به عنوان مهمترین رکن بخش غیردولتی حوزه کشاورزی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی؛ اهتمام در استقرار این ساختار جدید و تسریع در نهایی شدن روند انتخابات اتحادیه‌های صنفی کشاورزی و اتاق‌های اصناف در شهرستان‌ها، انتخابات اتاق‌های شهرستان و انتخاب هیات مدیره اتاق اصناف کشاورزی ایران را ضروری دانست.

وفق قوانین و مقررات مسئولیت اصلی اجرای استقرار ساختار جدید نظام صنفی است

مسعود عدل‌طلب دبیر هیئت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران و مدیرکل دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد به تشریح و تبیین فرآیند اجرای آیین‌نامه و استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی پرداخت و گفت: وفق قوانین و مقررات، مسوولیت اصلی اجرای استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سطح استان با شخص رئیس سازمان جهادکشاورزی استان به عنوان رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان است و مدیران تعاون روستایی استان‌ها به عنوان دبیر کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان در روند استقرار وظیفه‌مندی دارند.

بنابر این گزارش، در این نشست پس از بررسی موردی عملکرد و تعهد استان‌ها، روسای سازمان جهادکشاورزی و نمایندگان اتاق‌های اصناف و نظام‌های صنفی کشاورزی استان‌های حاضر، به طرح چالش‌های اجرایی در روند تشکیل اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف و مسایل حد نصاب‌ها در برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها و صدور پروانه‌های کسب کشاورزی پرداختند و در ادامه پیشنهاد‌های بهبود امور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد، براساس برنامه‌ریزی انجام شده جلسات هماهنگی منطقه‌ای به منظور تسریع و تسهیل در روند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی با روسای سازمان جهادکشاورزی سایر استان‌های کشور طی ماه جاری برگزار شود.

نخستین جلسه وبیناری منطقه‌ای تسریع در فرآیند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی بنا به دعوت و هماهنگی دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با حضور سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مشاور عالی و دستیار وزیر جهاد کشاورزی، نماینده حوزه وزارتی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس اتاق اصناف کشاورزی ایران، دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران، روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، مدیران سازمان تعاون روستایی و نمایندگان نظام‌های صنفی کشاورزی استان‌های تهران، مازندران، گلستان، سمنان، قم، البرز و گیلان و همچنین روسا و کارشناسان ادارات دفتر ساماندهی صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد