Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک سال پیش در چنین روزهایی هنوز میزبان میهمان ناخوانده نبودیم و «کرونا» را نمی شناختیم. از اوایل اسفند بود که زمزمه شیوع یک بیماری ناشناخته همه را دچار استرس و نگرانی کرد. وسواس گونه و با اضطراب دستورالمعمل های بهداشتی را رعایت می کردیم، ماسک می زدیم و وقتی بیرون می رفتیم، الکل همراهمان داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل همیشه نوع دوستی مان گل کرد و پای کار آمدیم و شبانه روزی ماسک دوختیم و رایگان توزیع کردیم و شاید اولین بار که زمزمه قرنطینه شهرها مطرح شد، یاد فیلم های علمی و تخیلی افتادیم که اکنون به واقعیت تبدیل شده است.

حس از دست دادن عزیزان و ترس بیمار شدن سراسر وجودمان را فرا گرفته بود و واقعا خودمان را ملزم به رعایت کامل توصیه های بهداشتی می دانستیم.

عید که همیشه بهترین فرصت دید و بازدیدها و دورهمی هایمان بود، غریبانه آمد و غریبانه هم رفت. همه در خانه ها تنها ماندیم و به صورت مجازی دلتنگی هایمان را رفع کردیم، ولی این روزها کرونا گویی از مهمان نوازی و مهربانی ما خوشش آمده و جا خوش کرده؛ ما هم انگار با کرونا خو گرفتیم. شاید باورش سخت باشد ولی نسبت به کرونا بی تفاوت شده ایم و انگار کرونای وحشتناک دیروز، بخشی از زندگی امروز ما شده است.

صاحبان مشاغل و اصناف می گویند که تابع قانون هستند و می خواهند سهمی در قطع زنجیره انتقال کرونا داشته باشند، ولی خیلی‌ها دغدغه معیشت و نان شب زن و فرزند خود را دارند و باید سرکار باشند تا شرمنده تامین مایحتاج خانواده نشوند.

طی ماه های گذشته بسیاری از مشاغل زیان دیده اند و علیرغم تلاش دولت در پرداخت تسهیلات معیشتی برای جبران بخشی از ضرر و زیان کرونا، هنوز هم اقتصاد دغدغه بسیاری از مردم است تا جایی که گویی حاضرند به جنگ تن به تن با کرونا بروند، اما دست خالی به خانه برنگردند.

قطعا این زخم مرهمی جز رخت بربستن کرونا و برگشتن به زندگی عادی ندارد که آن هم با همت جمعی و توجه جدی تر به رعایت پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ممکن می شود.

مردم از کرونا آسیب دیدند، ولی باید قانون را اجرا کنیم

اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان بندرانزلی در جلسه ستاد اضطراری کرونا، با بیان اینکه اعلام وضعیت شهرها در روزهای کرونایی دغدغه مردم است، گفت: از همراهی مردم که در ماه های اخیر با تصمیمات اتخاذ شده برای برون‌رفت از این بن بست همراهی کردند، قدردان هستیم زیرا اگر همراهی مردم نباشد این تصمیمات اجرایی نخواهد شد و مردم با همراهی و کمک خود می‌توانند کمک حال مسئولان بوده تا بتوانیم وضعیت را به حالت مطلوب برسانیم.

وی با بیان اینکه هر تصمیمی در رابطه با کرونا توسط دولت، وزارت بهداشت، ستاد کرونا یا حاکمیت اتخاذ شود به دلیل محدودیت ها به یک گروه یا چند گروه آسیب می زند، گفت: به عنوان نمونه تعطیلی مشاغل قطعا در اجرای فعالیت اقتصادی خلل ایجاد کرده و باعث می‌شود اجرای تصمیمات را از سوی مردم سخت کند لذا به مردم حق می‌دهم ولی باید به مسئولان نیز حق داد تا دستورالعمل های ابلاغی اجرایی شود.

فرماندار بندرانزلی، با تاکید بر اینکه تمام رویکرد ما تذکری و ایجابی است و تصمیم دولت و حاکمیت برخورد سلبی و قهری نیست، خاطرنشان کرد: اگر مجبور شویم برای سلامت عموم جامعه در اعمال قانون سختگیری لازم را خواهیم داشت.

میرغضنفری ادامه داد: در مرحله اول با ارشاد و تذکر، سپس اخطار کتبی و گرفتن مهلت ۲۴ ساعته و اگر نشد، با اجرای قانون سلبی وارد عمل می شویم، زیرا مردم آسیب دیده اند و نمی خواهیم بیشتر آسیب ببینند؛ از طرف دیگر نمی توانیم قانون را اجرا نکنیم.

مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند

دکتر بابک صیاد، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی نیز در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار خانوار در سطح شهرستان غربالگری شدند، اظهار کرد: با تلاش همکاران و همچنین اجرای موفق طرح غربالگری شهید سلیمانی ردیابی بیماری نسبت به قبل در سطح شهرستان بهتر شده و قابل قبول است.

وی با اشاره به وضعیت این روزهای جامعه و لزوم رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد: متاسفانه طبق آمار وضعیت شهرستان رو به صعود است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی، با اشاره به اینکه شهروندان رعایت پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی مورد توجه داشته باشند، تاکید کرد: از همه مردم درخواست داریم تا حد ممکن در اجتماعات حضور پیدا نکنند و از حضور در تجمعات بپرهیزند، زیرا بیشترین جایی که بیماری انتقال پیدا می‌کند در تجمعات است.

صیاد، با تاکید بر اینکه در صورت لزوم برای خروج از خانه حتما رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته و ماسک بزنیم، گفت: این حداقل کاری است که مردم می توانند با انجام آن کادر بهداشت و درمان را در کنترل بیماری کرونا یاری دهند تا بتوانیم هر چه سریع تر شاهد ریشه کنی کرونا باشیم.

رعایت قانون و دستورالعمل های بهداشتی از سوی تک تک آحاد جامعه، شاید سخت باشد و حتما این روزها همه ما به نوعی از این همه محدودیت خسته شده ایم، اما سختی های این روزها به شیرینی جان سالم خودمان و اطمینان از سلامت عزیزانمان می ارزد.

اگر چند صباحی دلتنگی دوری را تحمل کنیم، بهتر است تا خدای نکرده ملال دلتنگی عزیزانمان بشود داغ همیشگی دل هایمان...

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: معیشت مردم کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف کار انتخاب نماینده مجلس به دور دوم رسید که در این راستا مردم در ۲۱ اردیبهشت ماه دوباره پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد.

یکی از نامزدهایی که در انتخاب ۲۱ اردیبهشت ماه در گردونه انتخاب مردم بیرجند، درمیان و خوسف قرار دارد، علی مولوی حقیقی است که برای آشنایی با دیدگاه‌های این نامزد خبرگزاری مهر مصاحبه‌ای با وی در قالب چند سوال انجام داده است.

*در مجلس آینده تقسیم بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

طبق گفته مقام معظم رهبری مجلس جدید آرایش متفاوتی از مجلس گذشته خواهد داشت. به اعتقاد من برخی مستقل خواهند بود و برخی با وابستگی به یک جریان خاص وارد مجلس می‌شوند ولی در مجموع جناح بندی و طیف بندی بین جریان‌های انقلابی خواهد بود.

*مهمترین موضوعی که با توجه به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد چیست؟

به نظر من تلاش برای حفظ امنیت و آرامش داخلی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و اشتغال و … یک اولویت است که مجلس در این زمینه باید اقدام انقلابی انجام دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی را حضور مردم در این عرصه می‌دانند مجلس نیز باید راهکارهایی در این زمینه تدوین کند. و در هر حال معیشت مردمی بی شک یک اولویت است.

باتوجه به اقدامات دفاعی ایرانی در مواجهه با رژیم صهیونیستی حمایت تمام و کمال از نیروهای نظامی کشور برای مجلس یک اولویت است.


*اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

با توجه به کارنامه مدیریتی و اجرایی در حوزه امنیتی و اشرافیت به شرایط کشورهای همسایه و برخی دیگر از کشورها اولویتم عضویت در کمیسیون امنیت ملی است هر چند در کنار آن توجه ویژه به مسائل معیشتی مردم خواهم داشت.


*مهمترین چالش استان خود را چه می‌دانید و چه راهکاری برای رفع آن دارید؟

به نظرم ناپایداری در ثبات مدیریتی یکی از مشکلات خراسان جنوبی است و کوتاه بودن طول مدیریت در رده‌های میانی از یک طرف و در برخی موارد ناپختگی و ناکارآمدی مسئولین موجب شده که مشکلات به سرعت مرتفع مشوند.

کد خبر 6079687

دیگر خبرها

  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • تغییر محسوس در وضع اقتصادی و بهبود معیشت مردم ایجاد شود
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • نامزدهای انتخابات را به رعایت قانون توصیه می‌کنم
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است