Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورالله فیضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال هزار و ۷۵۰ دانشجو متقاضی تحصیل در این دانشگاه شده بودند که هزار نفر آنان ثبت نام قطعی کرده اند.

وی اظهار داشت: میزان جذب دانشجو در این دانشگاه در سال تحصیلی جاری در مقایسه با پارسال ۱۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه تعدادی از رشته های تحصیلی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری حذف شده است، افزود: به ازای هر سه رشته حذف شده، مجوز راه اندازی یک رشته جدید، با توجه به نیاز استان به دانشگاه داده می شود و بر این اساس عمده رشته هایی که در طول سه سال گذشته جذب دانشجو نداشته اند، حذف شده و رشته های جدید جایگزین آنها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه پیام نور خراسان شمالی خواستار افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقطع کارشناسی ارشد در واحدهای این مرکز آموزش عالی شد و گفت: ‌اکنون تنها ۲ رشته در این مقطع دایر است که پاسخگوی نیاز دانش‌آموختگان نیست.

فیضی اظهار داشت: دانش آموختگان واحدهای پیام نور استان از ایجاد رشته در مقطع کارشناسی ارشد استقبال زیادی دارند اما تاکنون با راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی موافقت نشده است.

وی با بیان اینکه افزون بر ۶۰ درصد دانش‌آموختگان واحدهای پیام نور استان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده و ادامه تحصیل می دهند، افزود: دانش آموختگان پیام نور استان از تحصیل در این مرکز آموزش عالی در مقطع کارشناسی ارشد استقبال خوبی دارند که نیاز است رشته های جدید افزوده شود.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه پیام نور استان تنها می تواند در ۲ رشته کارشناسی ارشد شامل زبان و ادبیات فارسی و جامعه شناسی دانشجو بپذیرد و این در حالی است که شمار رشته های تحصیلات تکمیلی دیگر استان ها حتی به ۲۰ رشته می رسد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که این دانشگاه از نظر اعضای هیات علمی، زیرساخت ها و فضای آموزشی، کتابخانه، آزمایشگاه و سایر فضاها برای ایجاد رشته های کارشناسی ارشد مشکلی ندارد.

فیضی از جمله رشته های کارشناسی ارشد مورد نیاز دانشگاه پیام نور استان را علوم سیاسی، شیمی، تربیت بدنی، اقتصاد، روان شناسی و تعدادی رشته های میان رشته ای عنوان کرد.

هم اینک حدود چهار هزار دانشجو در ۸۰ رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته کارشناسی ارشد پیام نور خراسان شمالی تحصیل می کنند و حال آنکه در چند سال گذشته این مرکز آموزش عالی افزون بر ۱۴ هزار دانشجو داشت.

شمار دانش‌آموختگان دانشگاه پیام نور خراسان شمالی از ابتدای فعالیت آن در سال ۶۸ تاکنون به ۲۳ هزار نفر رسیده است که نیمی از این رقم در هفت سال اخیر بوده است.

دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با وجود ۸ واحد در اسفراین، شیروان، آشخانه، گرمه، جاجرم، فاروج و راز و یک مرکز در بجنورد دارای ۴۵ عضو هیات علمی، ۲۷ استادیار، ۱۷ مربی و یک دستیار مربی است که گستردگی مراکز آن در سطح استان باعث ایجاد عدالت آموزشی شده است.

به گفته رییس دانشگاه معین استان و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خراسان شمالی، روند جذب دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در سال‌های اخیر کاهشی بوده است و هم اینک ۲۹ هزار نفر در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

این تعداد دانشجو در ۳۳ مرکز آموزش عالی استان تحصیل می کنند.

برچسب‌ها بجنورد خراسان شمالی دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد خراسان شمالی دانشگاه پیام نور بجنورد خراسان شمالی دانشگاه پیام نور اخبار کنکور پیام نور خراسان شمالی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز آموزش عالی پیام نور استان دانش آموختگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ امروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.   به گزارش ایسنا، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان امروز شنبه ۸ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته ‌محل‌های انتخابی خود به میزان حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.   بر این اساس داوطلبان ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌ها و اصلاحات مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند.   داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه اطلاع رسانی دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند؛ ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.   داوطلبان به منظور کسب اطلاعات بیشتر، اطلاعیه تمدید مهلت انتخاب رشته و اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • امروز ، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر