Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان افزود: این سوال از روزهای آغازین شیوع بیماری کرونا مطرح بوده که آیا در کودکان مبتلا هم تظاهرات بالینی متفاوتی بروز می کند که امروزه ثابت شده کودکان هم می توانند قربانیان مهم این بیماری باشند.

وی ادامه داد: کووید - ۱۹ و مشکلات مبتلا به آن در کودکان ، معضل امروز ما است که این موضوع در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت: بیمارستان مفید پذیرای بیماران ارجاعی از اقصی نقاط کشور از جمله استان تهران است و به همین دلیل از شایستگی بالایی برای تحقیقات در این زمینه برخوردار است  و این رویداد علمی می تواند سرآغازی برای پژوهش های جدید در این زمینه باشد.
زالی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی باتوجه به تعداد بیماران قابل توجه در بخش های اورژانس بیمارستان های کودکان تحت پوشش این دانشگاه، می توانیم تحقیقات دامنه داری را در این زمینه انجام دهیم.
وی از دیگر موضوعات مورد بررسی در این کنگره را مشکلات بیماری تنفسی در کودکان عنوان کرد و افزود: ما باید از دانش بالایی در استفاده از تهویه مکانیکی و ونتیلاتور برخوردار باشیم و این موارد برای دستیاران در کلیکولوم آموزشی گنجانده شود.
زالی بیان داشت: بحث بعدی که در این کنگره به آن پرداخته می شود نحوه مشی و اسلوب سازی در تعاملات بین المللی در حوزه کودکان است، باید تعاملات بین المللی مناسب را برای محققان و پژوهشگران ایرانی فراهم کنیم .
وی تاکید کرد بیماری اوتیسم و تکامل آن از موضوعاتی است که در سال های اخیر کمتر به آن توجه شده است، در این کنگره بحث های کارگاهی در زمینه های برخورد با اوتیسم گنجانده شده است.

به گزارش ایرنا، شانزدهمین کنگره اورژانس ها و بیماری های شایع طب کودکان از 24 تا 28 آذر با حضور پزشکان متخصص کودکان در بیمارستان مفید برگزار می شود.

برچسب‌ها کودکان بیمار ویروس کرونا علیرضا زالی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کودکان بیمار ویروس کرونا علیرضا زالی بهداشت و سلامت کودکان بیمار ویروس کرونا علیرضا زالی بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هزینه درمان کودکان زیر هفت سال در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان رایگان شد
  • امسال مکه شاهد عظیم ترین تظاهرات ضد صهیونیستی خواهد بود
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • رئیسی: در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود