Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@22:35:54 GMT

شاخص کل بورس، سال آینده به ۳ میلیون واحد می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۹۰۸۳

شاخص کل بورس، سال آینده به ۳ میلیون واحد می‌رسد؟

تجارت‌نیوز نوشت: پیش‌بینی می‌شود شاخص کل بازار سهام تا پایان سال به نزدیک سقف قبلی خود یعنی 2 میلیون واحد برسد. اما دولت در لایحه بودجه اعداد و ارقامی را آورده که تحقق آنها دور از انتظار است و بسیاری معتقدند دولت می‌خواهد بخشی از کسری بودجه خود را از محل بورس تامین کند.

جز بودجه، اتفاقات سیاسی دیگری از جمله انتخابات ایران تاثیر زیادی بر بازار سهام دارد و از طرفی خوش‌بینی به گشایش‌های بین‌المللی و از بین بردن تحریم‌ها در بودجه سال آتی موج می‌زند و همین مساله سیگنال مثبتی برای رشد بورس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تورم و تاثیر آن بر بازار سهام گفت: تورم همیشه یکی از عوامل رشد بورس است اما تنها عامل یا موثرترین عامل نیست و برای تاثیرگذاری بر بازار سهام باید با عوامل دیگری که از این متغیر قوی‌تر هستند، همراه شود.

به گفته حدادی، اما اگر تورم با ریسک شدید سیاسی همراه باشد دیگر کسی در بازار سهام سرمایه‌گذاری نمی‌کند و تورم علاوه بر تاثیر منفی بر بازار سهام اعتماد را نیز از بین می‌برد ولی اگر ریسک سیاسی نداشته باشیم و تورم حاصل فقط برای کسری بودجه باشد می‌تواند در رشد شاخص کل بازار سهام موثر باشد.

این کارشناس در رابطه با لایحه بودجه ادامه داد: هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت در سال آتی تورم شدید داریم چون هنوز سناریوی بازگشت به برجام، از بین رفتن تحریم‌ها و افزایش درآمد نفتی دولت محتمل است و اگر روابط دیپلماتیک بهبود پیدا کند پول‌های بلوکه شده به کشور بازمی‌گردد و در بی‌تاثیرترین حالت، قیمت دلار ثابت می‌ماند. از طرفی تورم اگر با رشد اقتصادی همراه باشد ضرری برای اقتصاد نخواهد داشت اما با شرایط حال حاضر کشور، افزایش رشد اقتصادی چندان محتمل نیست.

این کارشناس در رابطه با رشد شاخص تا محدود 3 میلیون واحدی گفت: در حال حاضر سقف شاخص کل عدد 2/4 میلیون واحد است و اگر شاخص کل بیشتر از این عدد رشد کند یعنی حباب دارد اما دو عامل می‌تواند این سقف را افزایش دهد که اولی افزایش نرخ ارز و دیگری رشد اقتصادی است. در شرایط فعلی افزایش رشد اقتصادی اصلا محتمل نیست و قیمت ارز نیز ثبات پیدا کرده است. پس نمی‌توان به رسیدن شاخص کل به محدوده 3 میلیون واحدی امیدوار بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازار سهام بورس پیش بینی بورس بر بازار سهام رشد اقتصادی شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت۲۰۶۴۷ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با افت ۲۰۶۴۷ واحدی به ۲,۲۳۹,۰۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۶۹۳۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۶.۲۴۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۰۷,۲۳۷ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۳۸,۰۳۶.۵۲۹ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۷,۳۴۰,۳۲۷.۵۰۷ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فملی»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 750657

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • شاخص کل بورس به روند صعودی باز خواهد گشت؟ + فیلم
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • آینده بورس در چند پرده
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص