Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت:در خیلی از مواقع بزرگراه‌ها کشش بار ترافیکی را نداشته و اگر عبور و مرور مسدود نشود، شاهد بار ترافیکی سنگین خواهیم بود؛ در این راستا پلیس اقدام به مسدود کردن برخی از معابر می‌کند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص اصلاح هندسی معابر گفت: راه یکی از ارکان ترافیک است؛ حوادث، تردد‌ها و ترافیک رکنی دارند که راه مؤثرترین رکن آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر راه ایمن باشد، حوادث به حداقل می‌رسد.

وی گفت:شکل هندسی راه‌ها به دلیل حوادث یا گره‌های ترافیکی دچار ضعف هستند که باید اصلاح شوند؛ در نتیجه تغییر شکل راه، اصلاح هندسی معابر نام دارد.

سردار حمیدی تصریح کرد: برخی از موارد اصلاح هندسی جزئی است، به صورت موقت با نصب علائم ترافیکی، جریان ترافیک را چک می‌کنیم و در مرحله بعد اقدامات عمرانی را انجام می‌دهیم. در شرایطی هم از ابتدا نیاز به زیرگذر و میدان هست که باید اقدامات عمرانی از ابتدا انجام شود.

وی با اعلام این که ترافیک از گذشته معضل شهر تهران بوده است و اگر اقدامات اصلاح هندسی معابر در این سال‌ها نبود، شهر تهران قفل می‌شد گفت: این اقدام جز لاینفک بهبود جریان ترافیک است؛ در چند هفته گذشته معابر اصلی شهر تهران اصلاح شده‌اند به طور مثال در کمربندی شهر تهران پروژه شهید نجفی رستگار را اخیراً افتتاح کردیم؛ این پروژه منجر به تخلیه بار ترافیکی آزادگان از منطقه مشیریه می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن اشاره به مهم‌ترین نمونه‌های اصلاح هندسی معابر گفت: اخیراً گاردریل‌ها را با نیوجرسی‌های جدید جا به جا کردیم که در آزادراه‌های اطراف تهران گارد ریل‌ها جمع و از نیوجرسی‌های جدید استفاده شد. در داخل شهر تهران هم به صورت جدی پیگیر شدیم و با کمک شهرداری در بزرگراه آزادگان حوادث را با نصب نیوجرسی‌های جدید کاهش دادیم.

سردار حمیدی تأکید کرد: نیوجرسی‌های جدید جسم سختی هستند که امکان عبور خودرو از آن‌ها وجود ندارد و مانع تابش نور چراغ خودرو مقابل به چشم راننده می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مسدود کردن راه‌ها توسط پلیس به دلیل هم‌سطح نبودن معابر است که جریان ترافیک را مویرگی کنترل می‌کنیم.

این مقام ارشد پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: در خیلی از مواقع بزرگراه‌ها کشش بار ترافیکی را ندارند و درصورتی‌که عبور و مرور مسدود نشود، شاهد بار ترافیکی سنگین خواهیم بود؛ در این راستا پلیس به نسبت اهمیت معابر اقدام به مسدود کردن بعضی از معابر می‌کند و این باور درست نیست که حضور پلیس منجر به بار ترافیکی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کنترل ترافیک اصلاح هندسی ترافیک تردد شهر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اصلاح هندسی معابر نیوجرسی های جدید بار ترافیکی شهر تهران راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز ترافیک صبحگاهی تهران خبر داد و گفت: شاهد افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ اسماعیل احسان پور درباره ترافیک امروز شهر تهران گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم.

وی ادامه داد: ترافیک در آزادراه تهران_ کرج در هر دو مسیر بدون مشکل و روان است، بزرگراه های‌شهید سلیمانی _صیاد، بابایی _نیروی زمینی، زین زین‌الدین صدف، علامه _ شقایق، امام علی (ع) _جانبازان، شهید سلیمانی _ستاری، بزرگراه لشگری _شیشه مینا و رسالت قبل از پل سید خندان هم بدون ترافیک است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله _ یادگار روان و در حال حرکت است، در بزرگراه‌های آبشناسان _ سردار جنگل، همت _جنت آباد، چمران _نهج‌البلاغه، یادگار امام (ره) تا مقطع صالحی تا شیخ فضل الله از جلال آل احمد، محمد علی جناح بعد از پل شیخ فضل الله نیز ترافیک روان است.

سرهنگ احسان پور بیان داشت: خیابان آزادی در مسیر غرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی است و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت است.

وی بیان داشت: هم اکنون محدوده آزادراه در محدوده غربی می‌تواند مسیر خوبی به دلیل خلوتی این محل برای تردد رانندگان باشد.

سرهنگ احسان پور گفت: در اکثر معابری که گذرگاه عابر پیاده وجود دارد و تردد عابرین پیاده را شاهد هستیم توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ طرح گذرگاه عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی این افراد اجرا می‌شود که از رانندگان می‌خواهیم به همین منظور در تردد‌های خود دقت بیشتری داشته باشند و حق تقدم عبور عابرین پیاده را رعایت کنند تا عابرین پیاده بدون کمترین مشکل از مقاطع و گذرگاه‌ها عبور کنند.

دیگر خبرها

  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • آغاز ترافیک‌صبحگاهی تهران/افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی