Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@05:46:53 GMT

حضور پلیس منجر به بار ترافیکی نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۱۹۶۰۷

حضور پلیس منجر به بار ترافیکی نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه یه روز تازه در خصوص اصلاح هندسی معابر اظهار کرد: راه یکی از ارکان ترافیک است، حوادث، ترددها و ترافیک رکنی دارند که راه مؤثرترین رکن آنها است. اگر راه ایمن باشد، حوادث به حداقل می‌رسد. شکل هندسی راه‌ها به دلیل حوادث و یا گره‌های ترافیکی دچار ضعف هستند که باید اصلاح شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه تغییر شکل راه، اصلاح هندسی معابر نام دارد.

وی افزود: برخی از موارد اصلاح هندسی جزئی است. به صورت موقت با نصب علائم ترافیکی، جریان ترافیک را چک می‌کنیم و در مرحله بعد اقدامات عمرانی را انجام می‌دهیم. در شرایطی هم از ابتدا نیاز به زیرگذر و میدان هست که باید اقدامات عمرانی از ابتدا انجام شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: ترافیک از گذشته معضل شهر تهران بوده است و اگر اقدامات اصلاح هندسی معابر در این سال‌ها نبود، شهر تهران قفل می‌شد. این اقدام جز لاینفک بهبود جریان ترافیک است. در چند هفته گذشته معابر اصلی شهر تهران اصلاح شده‌اند. به طور مثال در کمربندی شهر تهران پروژه شهید نجفی رستگار را اخیراً افتتاح کردیم. این پروژه منجر به تخلیه بار ترافیکی آزادگان از منطقه مشیریه می‌شود.

سردار حمیدی ضمن اشاره به مهم‌ترین نمونه‌های اصلاح هندسی معابر گفت: اخیراً گاردریل ها را با نیوجرسی‌های جدید جا به جا کردیم که در آزادراه‌های اطراف تهران گارد ریل‌ها جمع شدند و از نیوجرسی‌های جدید استفاده شد. در داخل شهر تهران هم به صورت جدی پیگیر شدیم و با کمک شهرداری در بزرگراه آزادگان حوادث را با نصب نیوجرسی‌های جدید کاهش دادیم.

وی تأکید کرد: نیوجرسی‌های جدید جسم سختی هستند که امکان عبور خودرو از آن‌ها وجود ندارد و مانع تابش نور چراغ خودرو مقابل به چشم راننده می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: مسدود کردن راه‌ها توسط پلیس به دلیل هم‌سطح نبودن معابر است که جریان ترافیک مویرگی را کنترل می‌کنیم. در خیلی از مواقع بزرگراه‌ها کشش بار ترافیکی را ندارند و درصورتی‌که عبور و مرور مسدود نشود، شاهد بار ترافیکی سنگین خواهیم بود. پلیس به نسبت اهمیت معابر اقدام به مسدود کردن بعضی از معابر می‌کند. این باور درست نیست که حضور پلیس منجر به بار ترافیکی می‌شود.

کد خبر 5095326 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدحسین حمیدی ریاست پلیس راهور تهران ترافیک شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته پژوهش شورای شهر تهران روح الله زم قوه قضاییه آسیبهای اجتماعی شورای شهر شهر تهران آلودگی هوا لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن حاجی میرزایی هوای ناسالم اصلاح هندسی معابر نیوجرسی های جدید بار ترافیکی شهر تهران راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

سرهنگ احسان مومنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودروهای پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کدهای مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتورها نیز همچون خودروهای دوربین‌دار اقدام به جریمه خودروهای دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند. لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی شهر تهران/ توقف درحاشیه معابر بزرگراهی ممنوع  
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۹ اردیبهشت
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • رفع خطر از ۲۱۲ محل حادثه خیز تهران | ساخت پهلوگاه‌های اضطراری در بزرگراه‌های تهران
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت