Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی از عدم وجود چشم‌اندازی برای تشکیل سریع دولت در این کشور در سایه ادامه اصرار سعد حریری به مواضع یک‌جانبه خود در این زمینه خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الجمهوریه، منابع لبنانی گزارش دادند که برنامه سفر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه به لبنان که قرار بود 22  دسامبر  جاری انجام شود بسیار محدود شده و ممکن است او سفر خود را تنها به دیدار با نیروهای فرانسوی که در چارچوب نیروهای «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) فعال هستند، اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته منابع مذکور، پاریس منتظر است مقامات لبنانی بتوانند به تفاهمی درباره تشکیل سریع دولت برسند تا در زمان ورود ماکرون به بیروت پرونده تشکیل کابینه لبنان بسته شده باشد؛ در غیر این صورت لبنانی‌ها باید منتظر اظهارات تندتری از جانب رئیس جمهور فرانسه باشند.

از سوی دیگر منابع آگاه از روند تشکیل دولت در لبنان گزارش دادند که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور هیچ یک قصد عقب نشینی از مواضع خود در پرونده تشکیل دولت را ندارند.

این منابع که در جریان رایزنی‌ها میان رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف هستند اعلام کردند که هیچ یک از دو طرف تصمیم به عقب نشینی از مواضع یا کاهش سقف مطالبات خود و یا تن دادن به خواسته‌های طرف مقابل در پرونده تشکیل دولت را ندارند.

منابع آمریکایی: لبنانی‌ها حاضر نشدند در مذاکرات ترسیم مرزی به ترامپ هدیه بدهند

سعد حریری پس از دوماه رایزنی بی‌نتیجه با میشل عون در نهایت جمعه گذشته لیستی متشکل از 18 گزینه پیشنهادی برای تصدی پست‌های وزارتی به رئیس جمهور ارائه داد، درحالی که می‌دانست این ساختار و گزینه‌ها مورد تایید میشل عون واقع نخواهد شد تا  به این ترتیب بتواند مسئولیت عدم تشکیل دولت را متوجه تیم رئیس جمهور کند.

به عقیده تحلیلگران مسائل لبنان، سعد حریری از ابتدا مانند دوره گذشته به دنبال تشکیل کابینه‌ای مطابق خواست محور آمریکایی-فرانسوی-سعودی یعنی بدون حضور حزب‌الله بود و بحث دولت تکنوکرات بدون حضور احزاب سیاسی نیز در همین راستا مطرح شد. این بار نیز حریری قصد دارد به هر روشی که شده ساختار مورد نظر خود را بر دولت جدید لبنان تحمیل کند و به همین دلیل به نظر نمی‌رسد پرونده تشکیل دولت در این کشور تا مدت‌ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پرونده تشکیل رئیس جمهور تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۱۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مرکز آمار تغییر کرد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران، «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم،‌ در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان که عصر سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «داود منظور» با بیان اینکه امور «نظام فنی اجرایی، مشاوران و پیمانکاران» سازمان برنامه و بودجه کشور دارای گستره وسیعی از وظایف و فعالیت‌ها بود، افزود: برای جلوگیری از تراکم کارها در یک امور و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مشاوران و پیمانکاران و تسهیل تعاملات در این امور، دو امور «نظام فنی اجرایی» و «مشاوران و پیمانکاران» ایجاد شده است.
معاون رئیس‌جمهور سپس گفت: هدف از انتصاب‌های جدید در سازمان برنامه و بودجه، تقویت توان مدیریتی سازمان و همچنین کمک به بهبود فضای مشارکت مردمی، تسهیل ارتباطات مردمی و تسریع پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌های ارباب رجوع است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن قدردانی از «داریوش ابوحمزه» در دوران ریاست مرکز آمار ایران،  «غلامرضا گودرزی» را به عنوان سرپرست این مرکز منصوب کرد.

گودرزی، عضو هیئت علمی دانشگاه و استاد تمام رشته مدیریت و دارای درجه دکترای تحقیق در عملیات از دانشگاه تربیت مدرس است.
 منظور همچنین ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های  «رضا عوض‌پور» در دوران ریاست امور سلامت و رفاه اجتماعی،  «محمد پیکان‌پور» را به عنوان سرپرست این امور منصوب کرد. پیکان‌پور عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پیش از این به عنوان مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل در سازمان غذا و دارو فعالیت می‌کرده است. وی دارای دکترای عمومی داروسازی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دکترای تخصصی اقتصاد و مدیریت دارو از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور «محمدجواد هادی دهکردی» را نیز به عنوان سرپرست امور مشاوران و پیمانکاران منصوب کرد. دهکردی دانش‌آموخته رشته مهندسی مکانیک بوده و پیش از این به عنوان معاون تسهیل تجاری و توسعه کاربردها در مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل