Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-01@01:43:23 GMT

قیمت طلای جهانی کاهشی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۰۸۳

قیمت طلای جهانی کاهشی شد

رویداد۲۴ بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۸۳۶ دلار و هشت سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۳۹ دلار و ۹۰ سنت رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در این باره گفت: خوشحالی که پیرامون واکسن کووید ۱۹ وجود دارد احتمالا معرفی تدابیر تسهیل پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا و بسته کمک مالی در آینده نزدیک را تحت الشعاع قرار می دهد اما طلا می تواند در سال ۲۰۲۱ که خوش بینی به واکسن تعدیل می شود و سرمایه گذاران به رشد انتظارات تورمی منعکس می شوند، صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تزریق واکسن کووید ۱۹ شرکت فایزر از روز یکشنبه در آمریکا آغاز شد و امیدها به احیای اقتصادی سریعتر را برانگیخت و صعود بازارهای سهام آسیایی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت طلا در هفته آینده

بر اساس گزارش رویترز، اما امیدواری به تصویب بسته کمک مالی جدید در آمریکا کاهش قیمت طلا را محدود کرد. طرح بسته ۹۰۸ میلیارد دلاری در تلاش برای به تصویب رسیدن به دو بخش تقسیم شده و روز دوشنبه معرفی می شود.

بازارها اکنون روی نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که از روز سه شنبه آغاز می شود، متمرکز شده اند. سرمایه گذاران پیش بینی می کنند بانک مرکزی خرید اوراق بلندمدت خزانه داری را برای مهار رشد بازده افزایش می دهد که ارزش دلار را پایین می برد.

طلا که پناهگاه امن دارایی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون تحت تاثیر کاهش نرخهای بهره و اقدامات محرک مالی بی سابقه ۲۱ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۹۷سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۰۱۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۳۲۸ دلار و ۷۴ سنت رسید.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قیمت طلا قیمت طلای جهانی برای تحویل فوری بهای هر اونس سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، افت ۳۸۶ هزار تومانی داشت و به ۴۰ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۱۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۶۰. هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته یک‌شنبه (۹ اردیبهشت)، ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر، ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به نرخ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۳۸۱ هزار تومان بدون تغییر در بازار فروخته شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۳۶ دلار رسیده است.

کد خبر 6091924 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید