Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با شیوع بیماری کرونا در استان فارس طلاب و روحانیون استان در غالب گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت‌های همیشگی خود در بحث کمک رسانی وارد موضوع پیشگیری و مقابله با کرونا نیز شدند.

در ابتدا که مشکل اصلی برای دفن جان باختگان از بیماری کرونا بود نیز گروهی از روحانیون و طلبه‌های جوان به طور جهادی وارد بحث شدند و غسل و کفن جان باختگان را بر عهده گرفتند که این حرکت بزرگ باعث خشنودی خانواده‌های جان باختگان در استان فارس و به خصوص شهر شیراز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فعالیت گروه‌های جهادی به این مرحله ختم نشد بلکه سرکشی به بیمارستان ها و همراهی بیماران نیز از برنامه‌های طلبه‌های جوان و گروه‌های جهادی بود.

در کنار این موضوعات تولید ماسک نیز در مساجد و حسینیه‌ها در دستورکار قرار گرفت تا مشکلات اولیه کمبود ماسک برطرف شود و در کنار ان نیز موضوع کمک‌های مومنانه آغاز و تاکنون ادامه دارد.

طرح عملیاتی قرارگاه فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز از طریق سازمان تبلیغات اسلامی کشور ابلاغ و استان فارس به عنوان اولین استان فعالیت خود را در این موضوع که از قبل نیز آغاز شده بود گسترش داد.

محور فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی  استفاده و مشارکت مردم در تمامی مراحل خدماتی و فرهنگی است که در استان فارس این مهم از گذشته با استفاده از امام محله‌ها انجام می‌شد و امروز با محوریت همان افراد موضوعات کمک رسانی نیز در دستورکار قرار گرفت.

حجت الاسلام محمد صادق مهرابی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، با اشاره به اینکه جهاد در کشورما و استان فارس هیچ گاه تعطیل نمی شود، گفت: در این عملیات هیئات مذهبی، نخبگان حوزوی و دانشگاهی، موثرین فرهنگی و گروه‌های مردمی و جهادی با همکاری تمام ارکان فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و رسانه‌ای شبکه تبلیغی استان فارس نسبت به آسیب شناسی طرح‌های خدمات اجتماعی به خصوص طرح مواسات و به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی گرد هم آمده اند.

او، بیان کرد: در ایام آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد حضور پرشور گروه‌های جهادی و مردمی استان، هیئات مذهبی و همه ارکان شبکه تبلیغ دینی و فرهنگی استان در مبارزه با این ویروس منحوس بودیم و امروز با توجه به شرایط ویژه فصول پاییز و زمستان و در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری بیش از پیش خود را مقید و مکلف به هر نوع مبارزه با شیوع بیشتر این ویروس و همکاری با ستاد استانی مبارزه با کوید١٩ می‌دانیم.

مهرابی تصریح کرد: عملیات اجتماعی فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور از ١٣ آبان آغاز و تا ١٣ دی ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس، ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های مختلف جهادی استان فارس و شهر شیراز علاوه بر فعالیت‌های مقابله و پیشگیری از کرونا به دلیل فرارسیدن فصل سرما و امکان بروز سیل در مناطقه مشخص شده فعالیت‌های بازسازی و کمک رسانی به رفع مشکلات منازل را آغاز کرده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرو های جهادی سازمان تبلیغات اسلامی استان فارس سازمان تبلیغات اسلامی گروه های جهادی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از امشب، ۱۱ اردیبهشت‌ماه به این استان خبر داد و گفت: این سامانه تا روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه در استان فعالیت خواهد داشت.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر گفت: به دلیل شدت بارش‌هایی که این سامانه خواهد داشت هشدار نارنجی هواشناسی به ویژه برای مناطق جنوبی استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه به دو شاخه تقسیم می‌شود، یک قسمت غرب و مرکز استان و بخش دیگر جنوب استان افزود: سامانه مذکور امشب بیشتر به سمت غرب و مرکز استان حرکت می‌کند و فردا، ۱۲ اردیبهشت‌ماه کل استان را دربرخواهد گرفت.

حقیقت تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شدت بارش‌های این سامانه در مناطق جنوبی استان شدیدتر باشد اما در شمال غرب و شرق خیلی بارش خطرناکی ندارد.

مدیرکل هواشناسی فارس با بیان اینکه هشدار سطح نارنجی را برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه در استان صادر کردیم، افزود: این سامانه همراه با رگبار، رعد و برق و صاعقه خواهد بود و قطعاً آبگرفتگی معابر به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان را خواهیم داشت.

وی در خصوص شیراز نیز گفت: انتظار می‌رود اواخر امشب بارش رگباری و فردا و پس فردا هم بارش به شکل رگباری و نقطه‌ای در شهرستان شیراز صورت گیرد.

حقیقت درباره دمای هوا نیز گفت: این سامانه موجب کاهش ۴ الی ۵ درجه دما خواهد شد اما خیلی برای بخش کشاورزی خطری ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • قیام طوفان‌الاقصی از غزه آغاز شده اما تداوم آن به صورت جهانی است
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند