Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:18:21 GMT

سرعت پردازنده اپل باعث سقوط ارزش سهام اینتل شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۲۶۸

سرعت پردازنده اپل باعث سقوط ارزش سهام اینتل شد

شرکت اپل سرگرم آماده سازی سری جدیدی از پردازنده‌های مک برای معرفی در سال ۲۰۲۱ است که از سریع‌ترین پردازنده اینتل هم عملکرد بهتری خواهند داشت.

مهندسان تراشه در اپل سرگرم کار روی چندین محصول هستند که جایگزین تراشه سفارشی M1 خواهند بود که در نوامبر رونمایی شد و نخستین پردازنده ساخت اپل برای رایانه های مک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع آگاه، اگر این تراشه‌ها مطابق انتظار عمل کنند، سرعتشان از سرعت جدیدترین دستگاه‌هایی که با تراشه‌های اینتل کار می‌کنند، بیشتر خواهد بود.

ارزش سهام اینتل در پی انتشار این خبر در معاملات نیویورک ۲.۹ درصد سقوط کرد و ارزش سهام اپل ۱.۳ درصد افزایش یافت.

پردازنده M۱ اپل برای لپ‌تاپ مک بوک پرو، رایانه رومیزی مک مینی و مدل‌های مک بوک ایر رونمایی شد. سری جدید تراشه های اپل که در دست طراحی قرار دارند برای عرضه در بهار و پاییز برنامه ریزی شده اند و قرار است در مدل‌های ارتقا یافته مک بوک ایر و رایانه‌های رومیزی آی مک و مدل جدید ورک استیشن مک پرو بکار گرفته شوند.

این نقشه راه نشان می دهد که اپل مطمئن است می تواند با اتکا به توانمندی مهندسی خود، محصولاتش را متمایز کند و گامهای قاطعانه ای برمی دارد تا محصولات جایگزین تراشه های اینتل را طراحی کند. دو لاین بعدی تراشه های اپل که برای سال آینده برنامه ریزی شده اند، بلندپروازانه تر از انتظار ناظران بازار هستند. این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد گذار از محصولات اینتل و استفاده از سیلیکون خود را در سال ۲۰۲۲ تکمیل کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اینتل کمتر از ۱۰ درصد درآمدش را از تراشه های مک اپل بدست می آورد اما اگر سازنده آیفون بتواند رایانه های سریعتری عرضه کند، کسب و کار رایانه شخصی اینتل با مشکل مواجه خواهد شد و ممکن است تحول صنعتی که مدتها به روند نوآوری اینتل متکی بوده است را تسریع کند. اپل با این اقدام وابستگی خود را کاهش داده و تمایزش با سایرین در بازار رایانه شخصی را عمیقتر می کند و شانس این را پیدا می کند که به سهم کوچکش در بازار رایانه شخصی اضافه کند.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید: تاثیر شگفت‌ انگیز اپل بر تقاضای پردازنده‌ های ۶۴ بیتی لینک کوتاه: asriran.com/003Beo

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پردازنده اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت گیزموچاینا، براساس گزارش‌های منتشرشده، «آی‌پد پرو» جدید با تراشه M4 عرضه می‌شود.

این خبر را مارک گرومن خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد. اگر این موضوع درست باشد، این «آی‌پد» نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشه M خواهد بود.

گرومن همچنین مدعی شده است که عملکرد فعالیت‌های هوش مصنوعی با تراشه M4 ارتقا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد

بدین‌ترتیب می‌توان گفت که اپل، سری جدید آی‌پدهای خود را به‌عنوان نخستین دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی واقعی ارائه خواهد کرد. با این حال، هنوز همه‌چیز در حد شایعه بوده و باید در انتظار روز هفتم‌ماه مه (۱۸ اردیبهشت) که روز رونمایی است، بود.

کد خبر 848120 برچسب‌ها شرکت اپل کامپیوتر - تبلت‌ کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟
  • کاربردهای خلاقانه برای لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های قدیمی
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای