Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد رئیسی گفت: در ناحیه غرب باید کار بزرگی صورت پذیرد که منجر به ارزش افزوده شود که اراضی سولدره می‌تواند به یک مکان توریستی-تفریحی تبدیل و سبب ایجاد ارزش افزوده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سیصد و یازدهمین جلسه علنی شورا با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیریت شهری در ناحیه غرب اظهارداشت: در سال گذشته ۸ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی به ناحیه غرب سوق داده شد که تحولات عظیمی رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: همچنین برای تکمیل امامزاده سیدسلطان سبزپوش کمک‌هایی انجام شد اما به‌دلیل کمبود اعتبارات، اوقاف و امور خیریه برای تکمیل این پروژه اقدامی نکرده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: کمبود اعتبارات در شهرداری اجازه اجرای طرح‌های بیشتر را نمی‌دهد اما در بازسازی مسیل‌ها، اجرای شبکه فاضلاب، احداث پارک‌ها و آسفالت معابر اقدامات خوبی انجام شده است و تبصره ۳ به ناحیه غرب اختصاص داده شد.

رئیسی ادامه داد: در ناحیه غرب باید کار بزرگی صورت پذیرد که منجر به ارزش افزوده شود که اراضی سولدره می‌تواند به یک مکان توریستی-تفریحی تبدیل و سبب ایجاد ارزش افزوده شود.

وی با بیان اینکه با تبعیض مخالفیم، گفت: به دنبال اجرای عدالت در تمام مناطق هستیم و برای احداث پارک در ناحیه غرب به‌ویژه اشکفتک نیازمند زمین می‌باشیم که اگر زمین تامین شود شهرداری آمادگی احداث پارک را دارد.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با اشاره به تعرفه پسماند بیان کرد: در مدیریت شهری باید مسایل را به‌صورت کلان دید و عدالت اجرا شود و همزمان با اجرای عدالت، شهروندان هم آموزش داده شوند، چرا که شهر باید به‌دست شهروندان توسعه یابد.

وی گفت: هزینه‌هایی که توسط مردم پرداخت می‌شود نباید هدررفتگی داشته باشد و نمایندگان مردم در شورای شهر بر نحوه هزینه‌‌ها نظارت داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: در جذب سرمایه‌گذار باید تلاش‌ کرد و مسیرها تسهیل و بسترها فراهم شود تا سرمایه‌گذار ترغیب شود در شهر سرمایه‌گذاری کند.

شریفی با اشاره به ارائه خدمات در ناحیه غرب گفت: از شورای چهارم برای محوطه‌سازی، روشنایی و فضای سبز امامزاده سیدسلطان سبزپوش اقدامات خوبی انجام شد اما باید به‌گونه‌ای حرکت شود که یک توازن منطقه‌ای ایجاد و سرمایه‌گذار جهت انجام پروژه در ناحیه غرب جذب شود.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به تعرفه پسماند بیان کرد: تعرفه‌ پسماند باید براساس منطقه‌بندی صورت پذیرد و نگاهمان باید توازن منطقه‌ای و عادلانه باشد.

وی گفت: در بحث دریافت تعرفه پسماند نباید قشر آسیب‌پذیر بیشتر آسیب ببیند بنابراین طبق منطقه‌بندی باید حتماً صورت پذیرد.

توکلی با بیان اینکه امامزاده سیدسلطان سبزپوش کانون وحدت ۳ محله مهدیه، اشکفتک و چالش‌تر است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تهیه طرح جامع را در دست اقدام داریم که اگر این منطقه در محدوده قرار گیرد از لحاظ مالی بخش عمده‌ای از مشکلات رفع خواهد شد و می‌توان تولید ثروت کرد.

وی گفت: طرح‌هایی برای محدوده امامزاده پیشنهاد شده که مستلزم توافق با مالکین اراضی کشاورزی می‌باشد.

حمید فتح‌اللهی رئیس کمیسیون معماری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: توسعه امامزاده سیدسلطان سبزپوش نیازمند استفاده از ظرفیت اراضی کشاورزی در اطراف این مکان مقدس می‌باشد اما مالکین قیمت‌هایی پیشنهاد می‌دهند که با واقعیت بسیار متفاوت است.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه بیان کرد: اگر در طرح جامع آنچه که مدنظر شورای اسلامی شهر است دیده شود، بی‌شک شاهد تغییر و تحولات اساسی در ناحیه غرب خواهیم بود.

وی افزود: شهرداری در راستای رفع بخشی از مشکلات عمرانی امامزاده سیدسلطان سبزپوش کمک خواهد کرد.

در پایان از طیبه شریفی، نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد به عنوان پژوهشگر برتر استان تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهرکرد شورای اسلامی شهرکرد ارزش افزوده شود ناحیه غرب صورت پذیرد انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است

شهردار شهرکرد گفت: موضوع تخلفات ساختمانی مسئله مهمی است که نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مسئول است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین واحدیان، امروز_شنبه هشت اردیبهشت_ در جلسه هم‌اندیشی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکرد با معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تأثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل‌گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که در صورت تأیید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌شود.

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری کرده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان با اشاره به نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی تصریح کرد: دستگاه قضائی با متخلفین ساخت‌وساز غیر مجاز برخوردهای جدی می‌کنند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

عزم جدی دستگاه قضائی برای مقابله با تخلفات ساختمانی

مهدی عسگری، معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، در این جلسه اظهار کرد: بسیاری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهر در شب اتفاق می‌افتد که این امر نیازمند نظارت جدی‌تر و هماهنگی بیشتر نیروی انتظامی و واحد اجراییات شهرداری است.

وی گفت: تشدید برخورد جدی با متخلفین ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرکرد توسط دستگاه قضائی تشدید می‌شود.

معاون دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: دستگاه قضا و دادستانی به دنبال مچ‌گیری نیستند، اما از سویی متولیان جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیز باید طبق قانون به وظایف خود عمل کنند.

عسگری با اشاره به تشدید برخورد جدی دستگاه قضائی با متخلفان ساخت‌وسازهای غیرمجاز افزود: از این پس آرای صادره مبنی بر قلع و قمع باید اجرایی شود و همکاری و تعامل بیشتر نیروی انتظامی با واحد اجراییات شهرداری، جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

کد خبر 748467

دیگر خبرها

  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • (ویدئو) رئیس شورای شهر: تغییری در طرح ترافیک ایجاد نمی‌شود
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است