Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:56:56 GMT

گرمای گاز به خانه‌های کامفیروز فارس رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۰۵۱۰

گرمای گاز به خانه‌های کامفیروز فارس رسید

محمد حسین پور، روز دوشنبه با بیان اینکه  طرح گازرسانی به روستاهای بخش کامفیروز شمالی و جنوبی شهرستان مرودشت با ۲۴۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه گذاری اجرا شده است افزود:  ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح هزینه و سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این طرح و نصب ۱۵۰ عملک دیگر در این بخش ها کل علمک‌های نصب شده به ۴ هزار و ۷۰۰ فقره می‌رسد تا پیش از آغاز فصل زمستان ، در مجموع هفت هزار  خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمانکار شرکت گاز فارس، در این طرح با هدف تسریع در گازرسانی به منازل و نصب علمک، بخش حفاری کانال را به دهیاری منطقه واگذار کرد و با دهیاری‌ها تسویه حساب می‌نماید.با این اقدام، طرح در موعد مقرر انجام شده  و گاز پیش از فصل سرما، خانه روستاییان این منطقه را گرم کرد.

تاکنون ۹۵ درصد جمعیت روستایی شهرستان مرودشت از امکانات گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

معاون بهره برداری شرکت گاز فارس همچنین نصب بیش از ۲۰ هزار انشعاب گاز از ابتدای امسال تاکنون در استان  فارس را یادآور شد.

حسین پور همچنین با اشاره به تداوم اجرای طرح های گازرسانی و نصب انشعابات به رغم محدودیت های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا در استان گفت: طرح های اجرایی و خدمات گازرسانی در استان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در حال انجام است.

وی در خصوص ارایه خدمات غیر حضوری با هدف کاهش شیوع بیماری کرونا نیز گفت: با توجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان و کارکنان، خدمات این شرکت به صورت غیرحضوری نیز ارایه می شود و شهروندان می توانند با ورود به وبسایت شرکت گاز استان فارس به نشانی http://www.nigc-fars.ir از طریق سامانه پاسخگویی و ارائه خدمات الکترونیک و  وارد کردن کد اشتراک به خدمات ارایه شده در بستر وب دسترسی داشته باشند.

بخش کامفیروز در فاصله ۱۳۶ کیلومتری شمال شیراز در شهرستان مرودشت قرار دارد.

برچسب‌ها گاز رسانی شرکت گاز استان فارس کامفیروز فارس پروندهٔ خبری کارنامه دولتمردان در دیار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گاز رسانی شرکت گاز استان فارس کامفیروز فارس گاز رسانی شرکت گاز استان فارس کامفیروز فارس اخبار کنکور شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که باغ‌های گیاه‌شناسی نقش بسیار چشمگیری در کاهش دمای شهرها دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در روزهای گرم تابستان، هیچ فعالیتی به اندازه قدم زدن در یک باغ گیاه‌شناسی زیبا آرام‌بخش نیست اما این فضای شهری تنها نقش تفریحی ندارد بلکه می‌تواند به کاهش گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی در محیط شهری اطراف خود کمک کند.

بررسی جامع تحقیقات انجام شده توسط مرکز جهانی تحقیق هوای پاک در خصوص تأثیر فضای سبز در کاهش گرما نشان داده باغ‌های گیاه‌شناسی بیشترین اثر را در کاهش گرمای شدید دارد. این تحقیق نشان داده فضاهای سبز مانند باغ پزشکی چلسی، باغ گیاه‌شناسی کیوی لندن یا باغ‌های خلیج سنگاپور، به‌طور متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد دمای هوا در فضای شهری اطراف را کاهش داده‌اند.

پارک‌ها و حوضچه‌های شهری نیز تأثیر مشابهی داشتند و حتی دیوارهای سبز، درختان در خیابان‌ها و زمین‌های بازی هم دمای هوا را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. پروشانت کومار، مدیر مرکز جهانی تحقیق هوای پاک و محقق اصلی این مطالعه، در این رابطه گفت هدف اصلی تحقیق این بود که در واقع به طور علمی نشان دهد در شهرها چه فضاهای سبز و آبی وجود دارد، اطلاعات در دسترس چیست و در چه مناطقی تحقیقات کافی انجام نشده است. همچنین این پژوهش نشان می‌دهد در صورت برنامه‌ریزی شهری، از چه شواهدی می‌توان برای طراحی بهتر فضاهای سبز استفاده کرد.

عوامل محلی در این رابطه نقش مهمی ایفا کردند اما به طور کلی ثابت شده پارک‌های بزرگ‌تر اثر خنک‌کننده بیشتری دارند. علاوه بر این، مشخص شد که با اتصال فضاهای سبز و ایجاد دالان سبز تأثیر مثبت بیشتری در شهر به دست می‌آید.

طبقه گفته کومار، این یافته‌ها به طراحان شهری در سراسر دنیا کمک می‌کند تا با چالش گرمای جهانی مقابله کنند. محققان بر این باور هستند که با عملی کردن تنها بخشی از یافته‌های تحقیقات مرتبط با تأثیر فضای سبز بر زیست‌پذیری، شهرها محیط بهتری برای سکونت می‌شوند و شهروندان نیز شاهد فضای شاد و سالم‌تری خواهند بود.

این مطالعه به طور دقیق نشان داده است که راه‌حل جامعی برای تمام محیط‌های شهری وجود ندارد، بلکه باید به دنبال بهترین روش متناسب با محیط بود.

کد خبر 748648

دیگر خبرها

  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است