Web Analytics Made Easy - Statcounter

آب آشامیدنی عشایر با راه اندازی سامانه جامع آبرسانی سیار، برای اولین بار در کشور در محلات عشایری خراسان جنوبی به موقع تامین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور در استان راه اندازی شده و هم اکنون برای اجرا به سایر استانها نیز اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی عصمتی پور افزود: در این طرح محلات عشایری و تعداد خانوارهایی که نیازمند آبرسانی سیار برای شرب و دام هستند، شناسایی شدند و به آنها کد دستوری و شماره تماس برای درخواست آب اعلام شده است. 

وی با بیان اینکه تا پیش از این پس از درخواست فرد، برای آب مشخص نبود چه زمانی آب به محلات عشایر می رسد و نیازمند صرف وقت بسیار زیادی بود، گفت: با راه اندازی این سامانه مشکل مرتفع شده و زمان رسیدن تانکر به همراه نام و شماره تلفن راننده تانکر برای پیگیری به عشایر پیامک می شود.

مدیرکل امور عشایر استان افزود: درصورت درخواست عشایر برای آب شرب، آب مورد نیاز در همان روز ارسال می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ دستگاه تانکر،  آبرسانی سیار به محلات عشایر را برعهده دارند گفت: ۶ هزار و ۷۵۰ خانوار عشایر خراسان جنوبی در این سامانه جامع آبرسانی می شوند.

خراسان جنوبی ۱۵هزار و ۶۷۶خانوار عشایری دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سامانه آبرسانی آب عشایر اولین بار در کشور خراسان جنوبی محلات عشایر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان

همایون فرخی مجری پروژه آبرسانی شهر کرمانشاه با اشاره به آغاز فرآیند تعمیرات، اورهال و نصب برخی از تجهیزات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان که هم در تصفیه‌خانه و هم در خط انتقال توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است، گفت : این اقدامات را از ۱۹ فروردین آغاز کردیم و تلاش می‌کنیم تا پایان اردیبهشت انجام شود.

به گفته مجری پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه، پیش از این، از محل این پروژه حدود دو هزار لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه تامین می‌شد که با انجام این اقدامات و نصب تجهیزات جدید این میزان تا ۲۳۰۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

فرخی تاکید کرد: این اورهال باید به صورت منظم و سالانه به منظور ارتقاء بهره‌برداری از این خط تامین آب انجام شود.

وی به مجموع پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان نیز اشاره کرد که با هدف تامین بلندمدت آب شهر کرمانشاه توسط شرکت آب منطقه‌ای اجرا شد و چنانچه قرار باشد به نرخ امروز چنین پروژه بزرگی همراه با خط انتقال (به طول ۷۳ کیلومتر) و تصفیه‌خانه را اجرا کنیم، بین سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مجری پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه از اهمیت این پروژه برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه یاد کرد و افزود: از سال ۱۳۹۱ آب این طرح به صورت اضطراری وارد مدار تامین آب شهر کرمانشاه به میزان حدود ۷۰۰ لیتر در ثانیه شد و این میزان به تدریج افزایش یافت.

فرخی خاطرنشان کرد: اگرچه این پروژه طی بیش از ۱۰ سال اخیر به صورت اضطراری وارد مدار شده و بخشی از آب شرب شهر کرمانشاه را تامین می‌کند، اما لازم است تکلیف بهره‌بردار آن به منظور استفاده بهینه از ظرفیت این پروژه عظیم مشخص شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد