Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:41:45 GMT

کاهش اختیارات نظام شورایی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۲۲۵۳

کاهش اختیارات نظام شورایی ادامه دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هفته گذشته با مصوبه اصلاح لایحه ارزش افزوده مواجه بودیم، تعیین نرخ عوارض از سوی وزارت کشور با روح قانون اساسی در نظام شورایی متفاوت است.

او افزود: هر مجلسی با هر رویکردی به دنبال تقویت نظام شورایی نیست، توقع از این مجلس این بود که بر نظرات اصلاحی خود در دفاع از نظام شورایی اصرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید نبود منابع مالی پایدار یک معضل است
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در این لایحه، عوارض حمل و نقل هوایی که مرتبط با قشر برخوردار است حذف و عوارض حمل و نقل زمینی که مربوط به قشر متوسط و ضعیف است، برقرار مانده است.

حیدری بیان کرد: در کلانشهر زیارتی مشهد، با حذف عوارض حمل و نقل هوایی بخشی از درآمد‌های اداره شهر حذف شد، در حالی که شهر‌های زیارتی بخشی از هزینه‌های خود را از محل حمل و نقل هوایی تامین می‌کردند، مردم مشهد تا کجا باید برای زائران عوارض بپردازند؟ این مورد با شعار مردم انقلابی در تضاد است، چون عوارض حمل و نقل هوایی مرتبط با قشر برخوردار است.
او تصریح کرد: ٨٨ درصد عوارض مردم مشهد به جای این که در اختیار شهر باشد در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد، با حذف عوارض، شهر‌ها چگونه اداره می‌شوند؟ درآمد پایدار از کجا باید تامین شود؟ با این رویه برای تامین هزینه اداره شهر ناچار می‌شویم به سمت تراکم فروشی برویم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر نیز تاکید کرد: در خصوص این طرح نیز وزارت راه و شهرسازی خلاف قانون عمل می‌کند و مسیر این طرح جدا از مسیر شورا و شهرداری طی می‌شود که موضع ما این است که این طرح غیرقانونی است و از این رو از استاندار خراسان رضوی می‌خواهیم اجازه ندهند این طرح مسیر غیرقانونی خود را ادامه دهد.


انتهای پیام//م. م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر مشهد وزارت کشور مجلس شورای اسلامی حمل و نقل هوایی عوارض حمل و نقل نظام شورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف

امین نوربخش کارشناس انرژی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بر اساس شاخص‌های موجود امنیت انرژی مربوط به کشورهای مصرف کننده است، گفت: کشورهایی نظیر ایران و کشورهایی که بیشتر صادر کننده هستند باید ابتدا تغییراتی در شاخص‌ها ایجاد کنند و سپس به عنوان امنیت انرژی از آن یاد نمی‌شود و بیشتر ابعاد صادراتی آن و تنوع مقاصد صادراتی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: ما هم در تولید و هم مصرف دچار مشکل هستیم، زیرا تولیدمان در مقایسه با ذخایری موجود بسیار کم است و اگر این روند ادامه دار باشد اتمام ذخایر گازی و نفتی ما تقریباً ۸ دهه طول می کشدو آخرین کشوری هستیم که ذخایر آن به اتمام می‌رسد.

نوربخش ادامه داد: ما اگر این نسبت را افزایش ندهیم باعث می‌شود که پس از چند دهه ایران و چند کشور دیگر نفت و گاز دارند و سایر کشورها نفت و گازشان به اتمام رسیده است در این شرایط سایر کشورها روندی را طی نمی‌کنند که برای تأمین انرژی خود به یک یا دو کشور وابسته شوند.

به گفته این کارشناس انرژی، روندی که برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی آغاز شده به این دلیل است که قدرت‌های بزرگ دسترسی چندانی به انرژی ندارند و هر چقدر ادامه پیدا کند کشورهای بیشتری را همراه خود می‌کند و کشور ما که تقاضا برای سوخت‌های فسیلی وجود دارد اگر تولید را افزایش ندهد در دوره‌ای مجبور به فروش نفت و گاز می‌شوند که مشتری برای آن نیست و قیمت‌ها را به شدت کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل در عرضه و تولید باید به فکر افزایش باشیم.

وی با اشاره به اینکه در مصرف نیز چالش‌هایی وجود دارد و شدت مصرف انرژی در کشور ما نسبت به میانگین جهانی بیشتر است، خاطر نشان کرد: برای انجام یک واحد کار مشخص دو برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌شود و فرصت بالقوه ای وجود دارد که با بهینه سازی بتوانیم مصرف انرژی را کاهش دهیم تا ظرفیتی برای صادرات و درآمد ارزی و حتی ایجاد روابط سیاسی از طریق توسعه روابط انرژی در فضای منطقه ایجاد شود.

به گفته نوربخش می‌توان گفت تولید نسبت به ذخایر موجود کم است و باید حجم تولید را افزایش داد و حتی آن را به دو برابر برسانیم و هم به لحاظ مصرف آن را کاهش دهیم.

وی در خاتمه یادآور شد: بهینه سازی راه‌های مختلفی دارد به عنوان مثال تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی، رفع نشتی خطوط لوله و حتی تعویض بخاری و راه کارهای قیمتی؛ قیمت گذاری پلکانی می‌تواند در بهینه سازی مصرف مثمر ثمر واقع شود. اما ابتدا باید برسی کرد که مدام یک از این راهکارها ظرفیت بیشتری دارد به عنوان مثال در بخش خانگی از راهکارهای غیر قیمتی نظیر تعویض بخاری‌ها می‌توان دنبال کرد

کد خبر 6097948 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی