Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد که قرار بود در تاریخ ۴ تا ۱۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۹ (۲۵ اکتبر تا ۱ نوامبر ۲۰۲۰) به صورت فیزیکی برگزار شود به دلیل گسترش شیوع کرونا به تعویق افتاد و با اعلام رسمی شورای نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد به دلیل تشدید شیوع این ویروس، امکان برگزاری فیزیکی نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شصت‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد صرفاً با ۸ نشست محدود با حضور نمایندگان ناشران و نویسندگان در سالن تشریفات ساختمان نمایشگاه برگزار شد.  

با توجه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، اکثر ناشران صربستان تصمیم گرفتند با تخفیف‌های متنوع و از طریق شبکه‌های مجازی تازه‌های نشر خود را برای علاقه‌مندان معرفی کنند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد یکی از قدیمی‌ترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی منطقه بالکان و جنوب شرق اروپا به شمار می‌رود که هدف اصلی آن کمک به ناشران، نویسندگان، کتابفروشان، کتابداران، توزیع‌کنندگان کتاب و... است تا از طریق آن بتوانند از تجارب یکدیگر و شروع همکارهای‌های فرهنگی کشورهای مختلف استفاده کنند.

خانه کتاب و ادبیات ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان در دوره‌های گذشته در این نمایشگاه حضوری فعال داشتند. در غرفه ایران علاوه بر ارائه بیش از ۱۰۰ اثر نفیس فارسی که به زبان صربی ترجمه شده‌اند، گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیز با آثار چشم‌نوازی مانند صنایع دستی، بروشورهای فرهنگی،  نقشه و فیلم در معرض دید علاقه‌مندان و مخاطبان قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۶ جمهوری اسلامی ایران مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد بود و در سال ۲۰۱۸ صربستان به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خانه کتاب و ادبیات ایران نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران با حضور تولید کنندگان و فعالان این بخش از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، بوشهر، هرمزگان، کردستان، فارس، خراسان رضوی و اصفهان در سالن‌های امیرکبیر و پروین اعتصامی گشایش یافت.

در این نمایشگاه شرکت‌هایی در قالب نمایندگی از کشور‌های چین، کره، تایوان و آلمان در زمینه انواع ابزارآلات ساختمانی دستی و برقی، دستگاه‌های جوش و برش، چسب‌های صنعتی ، ساختمانی و چوب، تیغ‌های برش حضور دارند.

 این نمایشگاه از ساعت ۱۵ الی ۲۱ برای بازدید علاقمندان دایر است.

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید