Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن غفاری در نشست علمی مجازی آسیب شناسی پژوهش در علوم انسانی از سلسله نشست‌های همایش مجازی «علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری» که از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با اشاره به آسیب‌های حوزه پژوهش علوم انسانی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به این حوزه اعم از نقدها، آینده پژوهش‌ها و گذشته پژوهش‌ها، کاستی‌ها، نقص‌ها و بایدها و نبایدها و مخصوصاً نسبت با مسأله تولید علم باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: این مسأله باید در حدی باشد که هم در سطح جامعه علمی نهادینه شود و دوم این که مسأله پژوهش در حوزه علوم جدی گرفته شود؛ همچنین باید موانع و مشکلات سر راه این حوزه مرتفع شده و بایستگی‌ها لحاظ شود و محقق در عرصه تولید علم مورد حمایت قرار بگیرد.

وی با بیان این که در عرصه علوم انسانی یکی از مسائل مهم آسیب شناسی در حوزه پژوهش است، گفت: باید بحث کنیم که کدام مسائل اولویت هستند و کدام مسائل به عنوان اولویت قلمداد شده در حالی که اصلاً مسأله مهمی نبوده اند و همچنین انگیزه‌ها و امکاناتی که در حوزه پژوهش وجود دارد و ارائه راهکارها و پاسخ به نقدها و ارائه طریق یکی از جدی‌ترین مباحث در این حوزه است.

حجت الاسلام غفاری یادآور شد: سوالات متعددی در حوزه آسیب شناسی پژوهش و ارائه راهکارها وجود دارد که یکی از آسیب‌ها اکتفا به مباحث موضوع محور است که در حوزه علوم انسانی خیلی دیده می‌شود و باعث شده که از مسأله محوری دور شویم و یا کمتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: آسیبی که این بحث می‌زند این است که از مسائل عینی و ملموس و انضمامی جامعه فاصله می‌گیریم و به مباحث انتزاعی و مفهمومی نزدیک می‌شویم که این پژوهش‌ها نیز در نهایت گره‌ای از مشکلات نمی‌گشاید، به همین دلیل بحث و ارائه نظر و راهکار در این عرصه اهمیت دوچندانی دارد.

کد خبر 5095588

منبع: مهر

کلیدواژه: علوم انسانی اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی ترجمه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی درگذشت چهره ها هفته پژوهش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی جایزه جلال آل احمد علوم انسانی ادبیات کودک و نوجوان وهابیت انتشارات سروش آیت الله یزدی مد و لباس علوم انسانی پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید

حسینعلی محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارندگی روزهای گذشته در روستاهای مختلف استان از جمله در بخش بلده، سوادکوه، سیمرغ، میاندورود، نکا، تنکابن، نوشهر و چالوس و غیره آسیب زده است.

وی پی شستگی پل‌ها، رانش محور عباس آباد - رامسر، تخریب سردهنه های کشاورزی، آسیب به باغات توت فرنگی و شالیزارها و آبگرفتگی ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه را از جمله خسارت‌ها بیان کرد.

محمدی گفت: طغیان رودخانه‌های شش رودبار، تالار، سوادکوه و دوآب نیز منجر به بروز خسارت‌ها و آسیب‌هایی نظیر تخریب سردهنه های کشاورزی و آسیب به محصولات توت فرنگی وغیره شده است.

وی افزود: محور امیری در آمل دلیل ریزش سنگ مسدود شده که بازگشایی شده است وآسیب هفت سردهنه کشاورزی در بابل از دیگر مخاطرات بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران یادآور شد: بارندگی بهاری در مناطق مختلف استان سبب بروز خسارت‌هایی به بخش کشاورزی و باغی شده است.

کد خبر 6088465

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ با گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی