Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@11:54:44 GMT

نحوه برگزاری امتحانات دی‌ به مدارس ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۲۵۹۵

نحوه برگزاری امتحانات دی‌ به مدارس ابلاغ شد

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس درباره برگزاری امتحانات دی‌ماه، اظهار کرد: برای امتحانات دی ماه دانش‌آموزان، روش‌های مختلفی را بررسی کردیم که شامل روش‌های حضوری و مجازی است و جهت‌گیری اصلی آموزش و پرورش این است که روشی را انتخاب کند که بیشترین اطمینان را از نظر صحت آزمون داشته باشد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته آزمون‌های تکوینی که در طول سال تحصیلی برگزار می‌شد، یک وزنی داشت و آزمون‌های نهایی هم وزنی داشت که این وزن را تغییر دادیم و به نفع آزمون‌های تکوینی که معلم در طول کار با دانش‌‌آموزان به یک ارزیابی می‌رسد، قرار دادیم. 

حاجی‌میرزایی افزود: روش‌هایی برای صحت آزمون در بستر مجازی فراهم کردیم و هرجایی که از طرف ستاد ملی کرونا اجازه داشته باشیم، آزمون‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم اما اگر اجازه نداشته باشیم، روش‌های مطئمنی را پیش‌بینی کردیم که آنها را با اطمینان بیشتری برگزار می‌کنیم.

وی درباره آزمون‌ساز گفت: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که با اطمینان بیشتر انجام شود و خانواده‌ها و دانش‌آموزان آگاه باشند که همه تکنولوژی داخلی را و تجربیات بین‌المللی را برای اینکه یک آزمون مناسب چگونه برگزار شود، بررسی کردیم و به روش‌هایی رسیدیم. قطعا ممکن است در خلال آزمون‌ها با مشکلاتی مواجه شود که ان‌شاءالله به تدریج حل و فصل شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس و دانش‌آموزانی که در سامانه «شاد» حضور ندارند، گفت: شورای آموزش و پرورش مدرسه که متشکل از مدیر مدرسه، نماینده معلمان و نماینده اولیای دانش‌آموزان است، اختیار دارند که درباره کیفیت برگزاری آزمون تصمیم‌گیری کنند که این اختیارات ابلاغ شد که چگونه آزمون را در وضعیت‌ها برگزار کنند. 

منبع: الف

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان

امین سلیمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اردوگاه ۵۰۰ نفری دانش‌آموزان نیز در استان اجرا می‌شود و ساخت این طرح یکی از پنج اردوگاهی است که امسال درکشور تصویب شده است.

وی افزود: سال تحصیلی گذشته، ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات در مدارس استان توزیع و ۱۸ مرکز رفاهی و اقامتی استان در دولت سیزدهم تجهیز و بروزرسانی شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی آموزش و پرورش تامین نیروی انسانی و معلم است، اضافه کرد: پارسال با بازنشسته شدن هزار و ۵۶۰ نفر از معلمان در استان با چالش مواجه بودیم که این چالش با برنامه‌ریزی دقیق مدیریت شد و مشکل جدی در استان وجود نداشت.

سلیمانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، در مجموع هزار و ۷۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان شدند، گفت: در سال‌گذشته نیز هزار و ۱۴۴ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان شدند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش در سالجاری، بیان داشت: امسال هزار و ۵۵۸ نفر از طریق آزمون‌های ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان، جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد.

بیشتر بخوانید

احداث خوابگاه دانش آموزی سامان تا پایان امسال

سلیمانی تصریح کرد: در دولت سیزدهم طرح رتبه‌بندی معلمان اجرایی شد و ۱۴ هزار و ۷۹۸ نفر از معلمان استان که واجد شرایط رتبه بندی بودند، مشمول این طرح قرار گرفتند.

وی به نقش و حضور معلمان در همه عرصه‌ها به خصوص انتخابات اشاره کرد و گفت: در طرح اسکان مسافران نوروزی و تابستانه در مدارس و همچنین انتخابات آموزش و پرورش نقش موثری داشته است.

سلیمانی افزود: ۷۰ درصد شعب اخذ رای در استان در مدارس مستقر بودند.

به گفته وی، در طرح اسکان مسافران تابستانه و نوروز نیز پارسال بیش از ۳۵ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • ۶۰۰۰ حوزه برای برگزاری امتحانات نهایی آماده شده است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • جهاددانشگاهی متولی برگزاری آزمون کتبی استخدام در آموزش و پرورش است/ تشریح مراحل مصاحبه و گزینش
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش
  • رقابت داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش و EPT در دانشگاه آزاد اسلامی