Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@17:14:10 GMT

خواص شگفت انگیز گردو برای بدن

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۲۸۷۵

خواص شگفت انگیز گردو برای بدن

گردو دارای خواص بی شماری است. مغز گردو سرشار از پروتئین، اسید‌های چرب مفید، و ویتامین‌ها و مواد معدنی است. متخصصان تغذیه تاکید دارند به دلیل فواید بالای گردو، افراد باید این ماده مغذی را به عنوان تنقلات و میان وعده در رژیم غذایی خود بگنجانند.

تحقیقات متعدد نشان داده است مصرف گردو می‌تواند باعث افزایش سلامت پوست، مو و بدن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواید گردو شامل موارد ذیل می‌شود:
۱- گردو سلامت قلب را بیمه می‌کند. مغز گردو سرشار از پتاسیم، منیزیم و کلسیم است. این مواد معدنی می‌توانند باعث کاهش فشار خون شوند. همچنین چربی‌های اشباع شده مفید گردو می‌تواند باعث کاهش کلسترول بد خون شود. هر دو این موارد در نهایت بهبود عملکرد و سلامت قلب را درپی خواهد داشت.

۲- گردو سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. مواد معدنی مانند روی و منگنز و نیز ویتامین آ موجود در گردو می‌توانند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن شوند. تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی و واگیر در افرادی که گردو مصرف می‌کنند کاهش می‌یابد.

۳- گردو دارای فیبر است و همین موضوع باعث کمک به حرکت مواد غذایی در روده‌ها می‌شود. فیبر همچنین می‌تواند باعث رشد و تکثیر میکروب‌های مفید دستگاه گوارش شود که مانع از اختلالات گوارشی در فرد می‌شود.

۴- یکی از خواص‌های ویژه گردو، کمک به سم زدایی بدن است. فیبر بالای گردو به کبد و کلیه‌ها در فرآیند طبیعی سم زدایی کمک می‌کند.

۵- منیزیوم، ویتامین E و اسید چرب امگا ۳ موجود در گردو به فرآیند مبارزه با التهابات بدن کمک می‌کند. همچنین مصرف مداوم گردو می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری‌های التهابی شود.

۶- گردو دارای سطح بالایی از ویتامین خانواده B است. شهرت این ویتامین‌ها به دلیل توانایی آن‌ها در افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) است. این بدان معناست که مصرف گردو می‌تواند باعث افزایش مصرف کالری در زمان استراحت و تحرک شود. همین امر نیز در نهایت منجر به کاهش وزن خواهد شد.

۷- گردو دارای یک آمینو اسید معروف به نام ال آرجینین (L-arginine) است که باعث افزایش خون رسانی به پوست سر می‌شود. افزایش خون رسانی به پوست سر به صورت مستقیم در افزایش رشد مو و کاهش ریزش مو تاثیر گذار است.

۸- الاجیک اسید که یک آنتی اکسیدان موجود در گردو است می‌تواند خطر ابتلا به سرطان بخصوص سرطان سینه و روده را کاهش دهد.

۹- مصرف گردو همچنین می‌تواند مانع از پیری زودرس شود. در بدن مولکول‌های ناپایداری به نام رادیکال‌های آزاد وجود دارد که می‌تواند باعث ناپایداری شرایط بدن شود. همین امر در بلند مدت می‌تواند باعث آسیب به سلول ها، دی‌ان‌ای و پروتئین‌های بدن شود. با گذشت زمان مجموع این آسیب‌ها می‌تواند باعث پیری زود رس شود. اما آنتی اکسیدان‌های قدرتمند موجود در گردو می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و مانع از وقوع این روند شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سلامت پوست اختلالات گوارشی آنتی اکسیدان خواص گردو سلامت پوست اختلالات گوارشی سبک زندگی پارسی خبر آنتی اکسیدان تواند باعث گردو می تواند موجود در گردو گردو دارای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D

 

به گزارش تابناک، برای رشد و تکامل عضلات وجود سطح کافی از ویتامین D اهمیت دارد. نبود مقادیر لازم از ویتامین D در بدن می تواند منجر به ضعیفی شود که فرد را مستعد ابتلا به بیماری، شکنندگی استخوان ها و سایر مشکلات جسمی دیگر می‌کند.

به گزارش روزنامه تایمزآو ایندیا، اما این پرسش مطرح است که وقتی سطح ویتامین D در بدن از میزان طبیعی خود فراتر رود چه اتفاقی می‌افتد؟

افزایش سطح کلسیم خون: از آنجایی‌که ویتامین D نقش کلیدی در جذب کلسیم دارد، سطح بالای این ویتامین به طور خودکار منجر به افزایش سطح کلسیم در بدن می شود. سطح بالای کلسیم با علائمی مانند ناراحتی گوارشی مانند حالت تهوع، یبوست و درد معده نشان داده می شود. سرگیجه، توهم، بی اشتهایی، سنگ کلیه، فشار خون بالا، کم آبی بدن و ناهنجاری های قلبی از دیگر علائم بالا بودن سطح کلسیم به حساب می آیند.

تغییر وضعیت روانی: از آنجایی‌که بالا بودن سطح کلسیم پیامد مستقیم وجود سطح بالایی از ویتامین D است، می تواند به تغییر وضعیت ذهنی و روانی منجر شود که با حالت گیجی، روان پریشی و افسردگی خود را نشان می‌دهد.

مشکلات کلیوی: مسمومیت با ویتامین D می تواند منجر به آسیب کلیه یا گاهی اوقات نارسایی آن شود. بالا رفتن سطح کلسیم ناشی از افزایش سطح ویتامین D منجر به از دست دادن آب بدن از طریق تکرر ادرار و انباشت کلسیم در کلیه ها می شود.

مشکلات گوارشی: علائمی مانند تهوع، استفراغ، یبوست، اسهال و کم اشتهایی همگی از پیامدهای افزایش سطح کلسیم خون هستند و این علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. داشتن علائم گوارشی نشانه مسمومیت احتمالی ویتامین D است.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • عوارض مصرف بیش از حد ویتامین D
  • تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • شگفت‌انگیز: 2 ستاره ایرانی در فینال لیگ قهرمانان
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • کشف شگفت انگیز سرنخ‌های ژنتیکی افسردگی