Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-29@05:40:41 GMT

آماری از کمبود شدید پرستار در ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۲۸۷۷

آماری از کمبود شدید پرستار در ایران

رویداد۲۴ حمیدرضا عزیزی با بیان این‌‌که در ایام کرونا شاهد کمبودهای شدید نیروی انسانی و عدم تقویت روحیه پرستاران بودیم؛ اظهار داشت: وقتی یک نیروی پرستاری مطالباتی مانند اضافه کار یا دستمزد و کارانه‌‌اش را دریافت نمی‌‌کند هرچه‌‌قدر هم که نگاه غیرمادی داشته باشد روی روحیه او تأثیر می‌‌گذارد.

ما در شروع سال شاهد تعویق در پرداختی‌‌ها بودیم اما با پیگیری‌‌های سازمان نظام پرستاری و همکاری‌‌های مسئولین، فاصله معوقات کمتر شده اما نکته‌‌ای که درباره این معوقات وجود دارد این است که برای این‌‌که فاصله این معوقات کمتر شود، مبالغ پرداختی را کاهش داده‌‌اند!

وی افزود: در واقع زمان پرداختی‌‌ها کاهش یافته اما میزان پرداخت‌‌ها نیز کم شده است؛ این امر در شرایطی که پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا مشغول خدمت هستند باعث گله‌‌مندی آن‌‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عزیزی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در پرستاری تصریح کرد: اخیراً قول‌‌های خوبی داده شده و دولت، برای جذب 30 هزار نفر تعیین بودجه کرده است اما سرعت عمل در جذب پرستاران بسیار کُند است؛ باید در وضعیتی که از آن به‌‌عنوان شرایط جنگی یاد می‌‌شود، خط مقدم دفاع تقویت شود اما متأسفانه اقدامات برای جذب نیروهای پرستاری با سرعت بسیار پایینی در حال انجام است.

وی با تأکید بر این‌‌که سرعت جذب نیروی انسانی باید افزایش یابد، تصریح کرد: افزایش جذب نیروی انسانی باعث کاهش فشار روحی و جسمی بر پرستاران و افزایش کیفیت ارائه خدمت به مردم می‌‌شود. وقتی تعداد پرستار به استانداردها نزدیک شود بیشترین نفع آن به نظام سلامت و مردم می‌‌رسد.

بیشتر بخوانید: مهاجرت گسترده پرستاران ایرانی در چند ماه اخیر/ پرستاران در کدام کشورها جذب می‌شوند؟

کمبود شدید نیروی پرستاری در ایران

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در پاسخ به این سؤال که چه‌‌ تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم؛ تصریح کرد: به ازای هر تخت بیمارستانی، 0.7 تا 0.9 پرستار داریم؛ یعنی کمتر از یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی داریم در حالی که استاندارد جهانی برای تعداد پرستار به ازای تخت بیمارستانی باید بین 2 تا 2.5 باشد.

وی خاطرنشان کرد: با بسیاری از کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای همسایه نیز در زمینه نیروی انسانی پرستاری فاصله زیادی داریم.

گلایه از تبعیض در پرداختی‌های نظام سلامت

عزیزی در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری بیان داشت: تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری مصوب مجلس شورای اسلامی در سال 86 است؛ اگر نظام تعرفه‌‌گذاری ما، فی‌‌فورسرویس است، باید این نظام پرداخت برای همه گروه‌‌ها تعریف شود؛ باید عدالت در پرداختی‌‌ها برای همه گروه‌‌های علوم پزشکی اعم از پزشکان و پرستاران اعمال شود اما متأسفانه می‌‌بینیم که مجموعه نظام سلامت ما به این خواسته به‌‌حق بی‌‌توجه است؛ همکاران ما در ایام کرونا ثابت کردند که خدمات پرستاری و علم مراقبت در کمک کردن به بهبودی بیماران و نظام سلامت چه‌‌قدر مؤثر است بنابراین توقع دارند نظام پرداخت عادلانه شود و تبعیض‌‌ها از بین برود.

منبع: تسنیم لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا پرستاران ویروس کرونا در ایران تخت بیمارستانی نیروی انسانی نظام سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • مقایسه آماری ایران و تایلند قبل از فینال
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است