Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای استاد علی رواقی در برنامه امشب «حکایت دل» معرفی می‌شود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجموعه تلویزیونی «حکایت دل» دوشنبه ۲۴ آذر ماه با عنوان «دهخدای محقق دیگر» به معرفی و زندگی استاد رواقی پرداخته است.
علی رواقی استاد ادبیات فارسی، قرآن‌پژوه، شاهنامه‌پژوه، مصحح و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او برگزیده دومین همایش چهره‌های ماندگار (۱۳۸۱) است. از او تاکنون آثار متعددی منتشر شده است که از این موارد می‌توان به پژوهش و ویرایش قرآن مترجم قدس قرآن قدس، تصحیح ترجمه مقامات حریری، تصحیح تفسیر قرآن پاک (با مقدمه مجتبی مینوی)، تصحیح جلد اول بصائر یمینی، تصحیح فرهنگ تکمله الاصناف، تحیح مقاصد اللغه و تفسیر ۶ جلدی بصائر یمینی، ذیل فرهنگ‌های فارسی، سبک‌شناسی یا گونه‌شناسی ترجمه‌های قرآن، فرهنگ فارسی تاجیکی و. اشاره کرد.
این فیلم مستند امشب ساعت ۲۱ و روز بعد (سه شنبه ۲۵ آذر) ساعت ۱۴ بازپخش می‌شود.
«حکایت دل» به تهیه کنندگی علیرضا حسینی وکارگردانی بیژن شکرریز، مستندی از زندگینامه ها، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور است که دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ و سه شنبه ساعت ۱۴ از شبکه چهار سیما بازپخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه چهار سیما صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دهخدا حکایت دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مراسم رونمایی این فیلم به کارگردانی ابوالفضل توکلی دوشنبه دهم اردیبهشت ساعت ۱۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

امیرسلیمانی متولد ۱۳۲۱ بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی گوناگون مانند هزاردستان، شاه دزد، دبیرستان خضرا، تبریز در مه، معمای شاه و دوقلو‌ها بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند