Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانادا کشوری توسعه‌ یافته و دارای سطح بالایی از کیفیت زندگی است. جامعه کانادا را می‌توان یک جامعه چند ملیتی نامید که به علت عدم نگاه نژادپرستانه در آن، محیطی بسیار مناسب برای زندگی و تحصیل مهاجران محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسمارت اپلای، کشور کانادا به علت سفر  افراد از سراسر دنیا، یکی از متنوع‌ترین بافت‌های قومی و زبانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود چنین فضایی برای دانشجویان بسیار مطلوب است و به آن‌ها اجازه می‌دهد به سادگی با محیط تازه زندگی خود انطباق پیدا کنند.

تحصیل در کانادا و زندگی در محیط این کشور، شاید ایده‎‌آلی برای بسیاری از دانشجویان باشد. اعتبار بین‌المللی دانشگاه‌های کانادا، طیف گسترده از رشته‌های تحصیلی و محیط آموزشی و پژوهشی مدرن این امکان را به دانشجویان می‌دهد تا با اطمینان خاطر برای تحصیل در کانادا اقدام کنند.

از دانشگاه‌های کانادا مدرک بگیرید

کانادا در بین با ثبات‌ترین و موفق‌ترین سیستم‌های آموزشی جهان رتبه دوم را دارد و بسیاری از دانشگاه‌های آن از اعتبار بین‌المللی برخوردار بوده و با دانشگاه‌های برتر اروپا و امریکا برابری می‌کند. از این رو کانادا گزینه هوشمندانه‌ای برای متقاضیان تحصیل در یک دانشگاه برتر و در یک کشور توسعه‌یافته‌ است.

رشته‌ های تحصیلی در کانادا در زمینه مختلف علوم پایه، مهندسی، مدیریت و بازرگانی، علوم طبیعی، پزشکی، سلامت و بهداشت و همچنین رسانه در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شود. در ادامه مطلب به بحث پیرامون رشته‌های حوزه سلامت و درمان می‌پردازیم که از رشته‌های آینده‌دار برای تحصیل در کانادا به شمار می‌روند.

رشته‌های تحصیلی حوزه سلامت و درمان در کانادا

از مهمترین رشته‌های تحصیلی در کانادا که از محبوبیت و استقبال خوبی برخوردار هستند، رشته‌های مرتبط به حوزه سلامت و درمان است. مهارت در این دسته از رشته‌ها از آنجایی اهمیت می‌یابد که با سلامت و جان انسان سر و کار دارد. افزون بر این چنین رشته‌هایی در حیطه تحقیقات و پژوهش نیز بسیار ارزشمند هستند و می‎‌تواند تحولات عظیمی را در جهان ایجاد کند.

علاوه بر رشته پزشکی در کانادا رشته‌های دیگر در این حوزه از جمله علوم بیولوژیکی، بیوتکنولوژی، پرستاری و دندانپزشکی ارائه می‌شود. رشته داروسازی در کانادا نیز هم در زمینه عملیاتی و هم پژوهشی بسیار مورد توجه است که می‌توان آن را نیز در حوزه سلامت و درمان قرار داد.

تحصیل در رشته پزشکی در کانادا

رشته پزشکی در کانادا گرایش‌های متعددی دارد که دانشجویان پزشکی در کانادا می‌توانند در هر یک از گرایش‌های علوم پایه و یا تخصصی تحصیل کنند. برای ورود متقاضیان به رشته پزشکی شرایطی وجود دارد که متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی رشته های مرتبط مانند شیمی و زیست باشند و در آزمون پزشکی پذیرفته شوند.

 اولین مدرکی که دانشجوی پزشکی در این رشته کسب می‌کند، MD نام دارد و به دوره رزیدنتی آن، Post-MD  می‌گویند. تقاضا برای رشته پزشکی در دانشگاه‌های کانادا بسیار است و ظرفیت محدود این دانشگاه‌های که متعلق به دانشجویان بین‌المللی است، پذیرش در این رشته را سخت و رقابتی کرده است.

برای تحصیل رشته پرشکی در کانادا ابتدا باید چهار سال دوره کارشناسی را در رشته های مرتبط با پزشکی مانند زیست‌شناسی بگذرانید و سپس دوره MD نیز چهار سال طول خواهد کشید.

پس از آن باید سه تا هفت سال دوره رزیدنتی را با توجه به تخصصی خود پشت سر بگذارید. این امکان نیز وجود دارد که دوره‌های اضافی را در یک فلوشیپ دنبال کنید.

گرایش‌ها و دانشگاه‌های پزشکی در کانادا

 گرایش های مختلفی را می‌توان برای تحصیل در رشته پزشکی انتخاب کرد. آناتومی، یاخته شناسی، رویان شناسی، ژنتیک، ایمنی شناسی، فیزیک پزشکی، بیولوژی مولکولی، علوم غذایی، فیزیولوژی، رادیولوژی و سم شناسی از مهمترین گرایش‌های این رشته است.

برنامه تحصیلی رشته پزشکی در کانادا در حدود هفده دانشگاه این کشور ارائه می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مونترال، آلبرتا، اتاوا، مموریال و لاوال است.

تحصیل در رشته داروسازی در کانادا

رشته داروسازی در کانادا را می‌توان از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی دانست که امکانات آموزشی پیشرفته و محیط آموزشی مدرن را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. دانشگاه‌های کانادا گرایش‌های تخصصی بسیاری مانند تحویل دارو، شیمی دارو و داروسازی، واکسن، بیوتکنولوژی، داروسازی بالینی، بیولوژی مولکولی و آموزش داروسازی را ارائه می‌دهند.

شما با تحصیل در گرایش‌های مختلف رشته داروسازی در کانادا به محیط آموزشی فوق مدرنی راه پیدا خواهید کرد که شامل اتاق‌های مخصوص سنتز آلی، کشت سلولی و آزمایشگاه‌های داروسازی است. همچنین امکانات آموزشی کافی برای کشف و توسعه داروهای جدید و معرفی آنها به صنعت داروسازی خواهید داشت.

رشته دندانپزشکی در کانادا

رشته دندانپزشکی نیز یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در کانادا است. این رشته شامل یک دوره کارشناسی به مدت یک تا سه سال است و پس از آن باید در آزمون ورودی دندانپزشکی شرکت کند. پس از قبولی در آزمون ورودی می‌توانید دندانپزشکی یا جراحی دندانپزشکی مشغول به تحصیل شوید.

اگر متقاضی ورود به دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی در کانادا هستید، باید مدرک این دوره‌ها را کسب کرده باشید، پس از آن نیز می‌توانید تحصیل خود را در مقطع دکترا ادامه دهید. لاوال، تورنتو، مک مستر، وسترن، مونترال ، مانیتوبا، و دانشگاه بریتیش کلمبیا برخی از دانشگاه‌های ارائه کننده این رشته تحصیلی هستند.

سخن پایانی

تحصیل در اکثر رشته‌های تحصیلی در کشور کانادا بسیار مطلوب و آینده‌دار خواهد بود. البته پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی و سلامت و درمان با توجه به استقبال زیاد دانشجویان قدری مشکل است و برای پذیرش در آن علاوه بر سطح خوب علمی باید از مشاور همراه نیز برخوردار باشید تا در این رقابت شما را یاری و پشتیبانی کند.

از این رو موسسات حقوقی می‌توانند تجارب بسیار ارزنده‌ای را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید به هدف خود دست یابید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحصیل در کانادا تحصیلی در کانادا رشته پزشکی در کانادا دانشگاه های کانادا رشته های تحصیلی حوزه سلامت و درمان کانادا رشته برای تحصیل گرایش ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی آموزش و پرورش آران و بیدگل، ۵۱ درصد از دانش آموزان این شهرستان را مشغول به تحصیل در رشته‌های فنی وحرفه‌ای دانست وگفت: این نمایشگاه به منظور آماده‌سازی دانش‌آموزان برای انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی در دوره متوسطه دوم بر اساس استعداد، توانایی، علاقه و نیاز‌های جامعه و آشناسازی آنان با رشته‌های تحصیلی و مشاغل راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


مرتضی جمشیدی افزود: این رویداد در قالب ۱۴ غرفه دستاورد‌های هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و در رشته‌های فتو گرافیک، خیاطی، معماری و حسابداری و کامپیوتررا روایت می‌کند.
این نمایشگاه تا فردا از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ در محل هنرستان امام خامنه‌ای برای بازدید دانش آموزان دایر است.

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل