Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی با بیان اینکه بزرگترین مشکل بشر جامعه غربی این است که دچار خودفراموشی شده، گفت: باید انسان را از ورطه تفکر مادی نجات دهید و با هنر، باب جهاد در راه خداوند با جان، مال، قلم، اقتصاد و فرهنگ را به روی نوجوانان و جوانان بگشایید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۲۴ آذر) در دیدار با استادیاران حلقه های صالحین استان با گرامیداشت یاد سردار حاج قاسم سلیمانی و دکتر فخری زاده، با باین اینکه باید انسان قرن ۲۱ معاینه اعتقادی شود تا مشکل او را پیدا کرد، اظهار کرد: بزرگترین مشکل بشر جامعه غربی این است که دچار خودفراموشی شده و از این جهت خود را یک حیوان تصور کرده و به لازمه این حیوان هوشمند معتقد است که باید همه سعادتش را در اشباع شکم و شهوت تمام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه لازمه این نوع تفکر دو چیز است یکی انکار روح و معنویت و دیگری اینکه به لازمه آن همه ارزش ها فرو می ریزد، گفت: بیماری بشر قرن این است و البته این بیماری در طول عمر بشر بوده و پیامبران الهی برای علاج آن آمده‌اند، اما اکنون به صورت بین المللی دارای تشکیلات فراگیر است و بحث جریان مطرح است نه شخص.

 

وی ادامه داد: در راستای این تفکر اشتباه که به لازمه آن همه همتش در تأمین زندگی مادی و حیوانی است، لب به انکار روح می گشاید و به تعبیری دیگر خودش هم نمی فهمد چه می گوید چون انکار در اینجا به معنی حرف محال است؛ برخی ها تصور می کنند انکار آسان و اثبات سخت می باشد اما قضیه بالعکس است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه کسی که می خواهد انکار کند همه جهان هستی را به صورت فراگیر شناخته و می گوید چنین چیزی نبود، و این حرف محال است، افزود: گاهی انسان های ابلهی به عنوان فیلسوف مادی مثلا نیچه آلمانی سر برمی آورند اما وجود فلسفه مادی محال است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این نوع تفکر به لازمه زندگی مادی همه کمال را که کمالی در کار نیست در اشباع شکم و شهوت قرار دادند و از نظر آنان هر چیزی توجیه مادی داشته باشد خوب است.

 

وی بیان کرد: داروی این بیمار بشریت کار مشکلی نیست و باید بتوانیم آنان را از این خواب جهالت بیدار کنیم که روح انسان حقیقت آدمی است که هرگز فانی نمی شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه پی بردن به وجود روح در انسان اگر انگیزه و بیداری و توجه به خود و حفظ سرمایه هستی خود باشد، کار مشکلی نیست و امری بدیهی است، مطرح کرد: آیا دسترسی به مسئله تسخیر و تخلیه روح، ارتباط با ارواح، عالم برزخ  و زندگی پس از مرگ کار مشکلی است؟ در حالی که یک رویای صادقه همه فرضیه های مادی را باطل می کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی نمی خواهند بفهمند تا حیوانی موفق‌تر در لذت‌جویی باشند، تصریح کرد: وقتی تفکر نسبت به خود انسان تغییر کند و خود را به عنوان یک روح باقی و کمال خود را در ارزش های والای انسانی ببیند لوازم آن همان است که در خوبان عالم می بینید.

 

وی تأکید کرد: وظیفه ما این است که انسان را از ورطه تفکر مادی نجات دهیم و همه ابزارهای مادی به عنوان نعمت های ارزشمند الهی در خدمت کمال و روح قرار گیرد.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه باید سرمایه عمر خود را در مسیر رضایت الهی بکار گیریم آن را یکجا با خداوند معامله کنیم، گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «خداوند از مؤمنان، جانها و اموالشان را خریداری کرده، که (در برابرش) بهشت برای آنان باشد؛ (به این گونه که:) در راه خدا پیکار می‌کنند، می‌کشند و کشته می‌شوند؛ این وعده حقّی است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده؛ و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید؛ و این است آن پیروزی بزرگ!».

 

امام جمعه بیرجند افزود: باید با هنر باب جهاد در راه خداوند با جان، مال، قلم و اقتصاد و فرهنگ را به روی نوجوانان و جوانان و مردم عزیز بگشایید و خدمتی برای بشر بالاتر از این نیست.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی حلقه صالحین بسیجی آیت الله عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل

انسیه شاه حسینی کارگردان و فیلمنامه نویس با تأکید بر سرعت افزایش جمعیت سالمندان در جامعه گفت: این امر باعث می‌شود که کاهش زاد و ولد به چشم بیاید و یک زنگ خطر برای کارشناسان حوزه سلامت و جمعیت محسوب شود و سال هاست که در این عرصه هم صحبت‌های زیادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانون جوانی جمعیت باید به طور کامل و درست اجر شود، گفت: همین جایزه می‌تواند راهگشایی در این عرصه باشد هر چند که حل مسئله نیست بلکه یک راهبرد است. شاه حسینی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون جوانی جمعیت باید نهایت تلاششان را اتخاذ کنند، یادآور شد: این مسئولیت هم تنها با یک دستگاه نیست، دستگاه‌های زیادی می‌توانند فعال شوند. خود فرهنگ سازی در جامعه خیلی اثرگذار است تا این شعار دو فرزندی یا تک فرزندی که بلای جامعه شده، از اذهان پاک شود. شاه حسینی در پاسخ به این سوال که اگر فیلمی در این رابطه به او پیشنهاد شود، می‌پذیرد، گفت: بله قطعا در این فضا که هر کشوری برای خود سیاستی دارد هنرمندان ما هم بنا اقتضائات جامعه کاری انجام دهند.

وی با اشاره به تهدیدات نیروی کار جوان در سال‌های آتی و بحران سالمندی اظهار داشت: این را در نظر داشته باشیم که تنها شعار خانواده محوری و نگرانی کاری از پیش نمی‌برد، قانون جوانی جمعیت می‌بایست به طور کامل اجرا شود خوشبختانه دبیرخانه ستاد ملی جمعیت هم این روز‌ها خیلی خوب مشغول به فعالیت است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • (ویدئو) تصاویری عجیب از نجات افراد در حال خودکشی
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • کودک ۲ ساله سردشتی غرق شد اما نجات یافت!