Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:30:36 GMT

هفت بانک اطلاعاتی در رادیوقرآن راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۳۲۵۱۱۰

هفت بانک اطلاعاتی در رادیوقرآن راه‌اندازی شد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از رادیو قرآن مجتبی ایزدی روز دوشنبه گفت: اقدامات اولیه برای راه اندازی این سامانه از مهرماه سال ۱۳۹۸ آغاز شده و با اختصاص دامنه www.quran۱۱۴.ir نسبت به راه اندازی بانک های میان برنامه، ادعیه و نغمات، متون رادیویی، سوالات قرآنی، برنامه های خاص، بانک تلاوت و منابع فضای مجازی اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: این اقدام در راستای تحقق مدیریت دانش و فراهم سازی امکان دستیابی سریع و آسان به دانش و دارایی محتوایی رادیو قرآن و در نهایت به کارگیری آنها در برنامه سازی و ارتقاء کیفی برنامه های شبکه رادیویی قرآن صورت گرفته و انتظار می رود از این طریق سرمایه های ارزشمند رادیو قرآن در گذشته و آینده، حفظ و به کارگیری آنها در فرایند برنامه سازی سهل الوصول شود.
دبیر شورای معارف معاونت صدا ادامه داد: افزایش قدرت و توان برنامه سازی در رادیو و ارتقای کیفی برنامه ها، جلوگیری از تولیدات تکراری و زمینه سازی برای تحقق نوآوری در تولیدات جدید رادیو قرآن، تحققق ساز و کار مدیریت دانش در رادیو قرآن در حوزه منابع برنامه ای، امکان بازنشر و امتداد پیام برنامه های رادیو قرآن در فضای مجازی، کاهش هزینه های برنامه سازی در این شبکه، الگوسازی این اقدام برای سایر شبکه های رادیویی و تلویزیونی، تحقق خواسته روسای سازمان در بهره برداری از آرشیو غنی، فراهم شدن امکان تامین محتواها و منابع برنامه ای از سوی فعالان رسانه ای خارج از سازمان جزو اهداف این اقدام است.

اهداف جزئی هر یک از بانک های محتوایی عنوان شده در کتابچه ای که به همین منظور تدوین و منتشر شده، ذکر شده است. در شرایط فعلی ، دسترسی به برنامه سازان شبکه رادیویی قرآن به این سامانه فراهم شده است و در مراحل بعد دسترسی به سایر گروه های هدف فراهم خواهد شد.

در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار محتوای برنامه ای در این سامانه بارگذاری شده است و با برنامه ریزی صورت گرفته پیش بینی می شود منابع محتوایی این بانک به ۸۰ هزار عنوان برسد که شامل ۱۵ هزار عنوان بانک میان برنامه، ۲۵ هزار عنوان بانک تلاوت، ۱۰ هزار عنوان بانک ادعیه و نغمات، ۱۰ هزار صفحه بانک متون رادیویی، ۱۰ هزار سوال بانک سوالات قرآنی، پنج هزار بانک برنامه ها و پنج هزار عنوان منابع فضای مجازی است. 

برچسب‌ها رادیو قرآن کریم فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رادیو قرآن کریم فضای مجازی رادیو قرآن کریم فضای مجازی اخبار کنکور برنامه سازی فضای مجازی رادیو قرآن هزار عنوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۳۲۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت صدای جوان رادیو

به گزارش "ورزش سه"، این‌ گزارشگر و گوینده قدیمی رادیو ورزش پس از تحمل یک دوره بیماری در نهایت در عین تاسف و اندوه علاقه‌مندان به ورزش درگذشت.

علاقه‌مندان مسن‌تر ورزش، مسعود اسکویی را از زمانی به خاطر می‌آورند که او به گزارش رقابت‌های والیبال می‌پرداخت؛ گزارش‌هایی که قدمتش حالا به نیم قرن می‌رسد.

درباره اسکویی می‌شود به این نکته اشاره کرد که او یکی از شناخته‌‌شده‌ترین صداهای رادیو در چند دهه گذشته بوده است؛ صدایی جوان و بدون تغییر در طول سالیان که شاید پس از عطاءالله بهمنش در ذهن مردم ماندگار شد و شنیدنش در هر مکانی نام اسکویی را به ذهن می‌آورد.

او در اواخر دهه ۶۰ و در دوره آغاز سرگرمی‌سازی در صداوسیما، صبح‌ها در برنامه "سلام، صبح‌بخیر" اقدام به تفسیر رقابت‌های ورزشی می‌کرد و در آنجا دوباره به یک صدای مرجع در میان علاقه‌مندان به ورزش تبدیل شد. اسکویی حتی در جام جهانی ۱۹۹۰ بازی آلمان و یوگسلاوی را گزارش کرد که البته این یکی از معدود تلاش‌های او برای تبدیل شدن به یک گزارشگر فوتبال بود که او در نهایت خود تشخیص داد که این عرصه را به افراد دیگری واگذار کند.

اسکویی در ۲-۳ دهه گذشته به صورت دائم در رادیو ورزش مشغول به کار بوده و به عنوان گوینده و مجری و تهیه‌کننده برنامه‌های مختلفی را در دست داشته، از رقابت‌های مربوط به والیبال تا برخی گفتگوها و البته برنامه عجیبی با عنوان "با اسکویی".

او چهره مورد احترام در بین اهالی ورزش بود و از کسانی است که می‌شود عنوان پیشکسوت را برایش به معنای واقعی کلمه استفاده کرد.

روحش شاد و یادش گرامی.

دیگر خبرها

  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • این گزارشگر تاکنون گاف نداده است!
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • درگذشت صدای جوان رادیو
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه یازدهم اردیبهشت
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد